Lávka usnadní pěším a cyklistům cestu na ostrov Štvanice a bude dalším propojením mezi Holešovicemi a Karlínem, které od roku 2015 v létě zajišťuje také přívoz HolKa.
„Pěší dostanou kvalitní propojení, ale i možnost krásného výhledu na Pražský hrad,“ uvedl náměstek pražského primátora Adam Scheinherr. Konstrukce nejde do výšky, lávka bude z ultra-vysokohodnotného betonu s lesklým bílým mramorovým povrchem.
Podoba HolKy vzešla z mezinárodní architektonicko-konstrukční soutěže. Na základě vítězného návrhu ateliéru architektů Marka Blanka a Petra Teje byl zpracován projekt výstavby.
Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. V Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi.
„Stavbu se nám podařilo zkoordinovat s dalšími čtyřmi důležitými akcemi v okolí. Zrekonstruujeme křižovatku Bubenského nábřeží a Argentinské, při té příležitosti tam opravíme tramvajovou trať a celkové rekonstrukce se dočká Bubenské nábřeží. Dnes tam skoro nejde projet s kočárkem. Stane se z něj pěší promenáda s pohodlným nástupem do tramvají. Opravíme také 100 let starou kanalizaci,“ dodal Scheinherr.
Na místě budoucí lávky mohou lidé zatím využívat přívoz: