„Spojení z Prahy 7 do zoo, Botanické zahrady či napojení na místní cyklotrasy dělá z dané oblasti frekventované místo. Není možné, aby zde vznikla lávka užší než čtyři metry,“ tvrdí místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský, který by se po volbách chtěl stát magistrátním náměstkem pro dopravu.
Odbor dopravy Prahy 7 minulý týden omítl návrh magistrátu, že by provizorní lávka měla být 3,5 metru široká. Podle odboru bude místem procházet větší množství chodců, ale i bruslařů a cyklistů, kteří by se v tak úzkém prostoru nemohli mezi sebou vyhnout.
Podle Prahy 7 má navrhovaná lávka také nevyhovující konstrukci, která má být z fošen. Časté přejezdy lidí na bruslích a kolech by v okolí zvýšily hlučnost. Původní řešení ale nakonec zůstane s tím, že mezi fošnami budou minimální mezery, aby mohli po lávce bruslaři jezdit.
Pád lávky v Troji |
Provizorní lávka by měla vzniknout příští rok, ale plán komplikuje fakt, že původní lávka nabyla zanesena v územním plánu. Po výstavbě provizoria Praha vypíše architektonickou soutěž na finální podobu lávky.
Trojská lávka se zřítila loni v prosinci, ze čtyř zraněných byli dva ve vážném stavu. Případ nadále vyšetřuje policie. Lidi nyní v Troji nyní přepravuje velkokapacitní přívoz.
29. ledna 2018 |