O prázdninách čekají cestující pražské MHD další výluky kvůli opravám tramvajových tratí. Kdo si nenajde včas náhradní spoj, může být překvapen. (Ilustrační snímek)

O prázdninách čekají cestující pražské MHD další výluky kvůli opravám tramvajových tratí. Kdo si nenajde včas náhradní spoj, může být překvapen. (Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Tramvaje v Praze pojedou od června kvůli letním opravám kolejí jinak

  • 1
Kvůli letním výlukám čekají cestující v Praze změny jízdních řádů. Navíc se zřejmě některé opravy nestihnou včas, a náhradní trasy proto budou v platnosti i po prázdninách. Bude se opravovat trať do Hostivaře, Dejvice budou minimálně tři měsíce bez tramvají, pracovat se bude i v Troji.

Kudy tramvaje nepojedou

Švehlova, Průběžná
Plán: 17. 6. až 1. 9., patrně však začne i skončí později. Náhradní autobusy budou jezdit mezi Nádražím Hostivař a Strašnickou.

Milady Horákové, Prašný most, Svatovítská
Plán: 29. 6. až 28. 9., doba ukončení výluky se patrně nestihne, pak do Dejvic tramvaje nepojedou déle. Pravidelné linky končící na Dejvické budou prodlouženy až na Špejchar.

Evropská
Plán: 29. 6. až 28. 9., rekonstrukce trati zřejmě začne později, skončení výluky by se pak protáhlo.

Partyzánská, Trojská
Termín: 29. 6. až 30. 11. Náhradní autobusy pojedou od Nádraží Holešovice - Kobylisy. Od 19. 10. se náhradní vozy ruší.

První veliké výluky měly začínat už v červnu, jenže se vyskytly komplikace a některé se možná posunou. Přitom se plánovaly tak, aby co nejméně zasáhly provoz v metropoli - důležitá tramvajová spojení se měla opravovat v době, kdy provoz začíná být slabší, tedy od druhé poloviny června a o letních prázdninách.

Zdržení může znamenat, že omezení zasáhnou po delší dobu silný provoz, který začíná s novým školním rokem.

Z Prašného mostu v Praze 6 dělníci hlásí zpoždění, které souvisí se stavbou tunelu Blanka. Může se stát, že tamní naplánovaná výluka, která má na jejich práci navázat, nepotrvá tři měsíce, ale ještě déle.

Tramvajová trať do Hostivaře v Průběžné a Švehlově ulici se zase měla začít opravovat 17. června s koncem 1. září. I tam bylo omezení naplánované na dobu, kdy je nejslabší provoz z celého roku.

"Nemáme ještě vybranou stavební firmu," podotkl technický ředitel pražského Dopravního podniku Jan Šurovský.

A jak už to tak u výběrových řízení bývá, jeho účastníci se leckdy odvolávají a to může celý proces výrazně prodloužit. Hrozí tak, že se i tato stavba bude dokončovat za silného provozu v září.