Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé by si mohli prohlížet Prahu z plovoucí lávky, zatím je na papíru

  5:45aktualizováno  5:45
Praha má velké plány s náplavkami. Počítá i s dalšími lávkami a mosty. Jedním z návrhů, který se uchází o přízeň radních je i plovoucí lávka, která by vedla podél pravého břehu Vltavy a spojila Mánes a Alšovo nábřeží. Zatím je však jen na papíru.

Plovoucí lávka vytvoří jakousi promenádu, kterou budou moci využívat jak lidé na procházce, tak třeba i cyklisté. Skoro kilometr a půl dlouhá lávka má spojit Jiráskovo náměstí s Alšovým nábřežím nedaleko Mánesova mostu. | foto: Vizualizace: Demoplan

S návrhem přišli vloni architekti Jiří Koten a Karel Hausenblas z ateliéru Demoplan. Chtějí vytvořit při pravém břehu Vltavy lávku, která bude plavat přímo na hladině řeky a spojí Jiráskovo náměstí s Alšovým nábřežím nedaleko Mánesova mostu. To znamená, že lávka překlene vzdálenost skoro kilometr a půl.

Lidé procházející se po Smetanově nábřeží by tak už nemuseli chodit skrz "myší díru" v úrovni Karlových lázní, ani přecházet žádnou ze zdejších křižovatek.

"Lávka vytvoří jakousi promenádu, kterou budou moci využívat jak lidé na procházce, tak třeba cyklisté," uvedl spoluautor projektu Karel Hausenblas.

Návrh plovací lávky mezi Mánesem a Karlovým mostem v Praze

Návrh plovací lávky mezi Mánesem a Karlovým mostem v Praze

A kudy by lávka vedla? Její jižní začátek by byl přímo pod Jiráskovým mostem, kde se vyhne zdymadlu u Mánesa a z levé strany i ostrovu Žofín. Za ním by se pak přimkl k nábřežní stěně a až u Karlových lázní se obloukem vyhnul Novotného lávce. Pak by lávka zamířila pod Karlovým mostem ke svému konci u Alšova nábřeží za hotelem Four Seasons.

Panorama Prahy si lidé prohlédnou z hladiny Vltavy

Jedinečné řešení představuje fakt, že lávka pluje po řece a klesá či stoupá spolu s vodní hladinou. Navíc lidem nabídne nezvyklý pohled na panorama Malé Strany a Hradčan přímo z úrovně vodní hladiny.

Líbí se vám projekt lávky podél vltavského nábřeží?

celkem hlasů: 3949

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 16. června 2011. Anketa je uzavřena.

ANO 3587
NE 226
JE MI TO JEDNO 136

Vltavská spojka, jak svůj projekt autoři nazvali, ale nabídne Pražanům i další využití. "Bude vybavena mobiliářem, osvětlením a řadou doplňkových funkcí, jakými jsou restaurace, přístaviště a půjčovna loděk, koupaliště nebo občerstvení," popisuje projekt Hausenblas.

Budou zde i lavičky či lehátka, která lidem nabídnou možnost odpočinku a rekreace v bezprostřední blízkosti vody a přitom v centru města.

Povodně lávku neohrozí, tvrdí architekti

Leckoho asi napadne, co se stane s lávkou při povodních. I na to však autoři mysleli.

"Konstrukce lávky je tvořena opakujícími se elementy, které jsou poskládány v jeden celek. V případě velké vody tak může být celá lávka odtažena po řece do bezpečí," dodává Hausenblas.

Zda si právě tento nápad pražští radní vyberou, ale zatím není rozhodnuto.

"Tento návrh dosud neprojednával žádný orgán magistrátu, kterého bych se účastnil. Bez bližšího seznámení ho nyní nechci posuzovat," uvedl pražský radní pro městskou infrastrukturu Radek Lohynský.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Popelářské auto sjelo ze svahu a nabouralo do dvou aut, nakonec se převrátilo...
Zfetovaný řidič šel vysypávat popelnice, popelářský vůz mu ujel a boural

V pražské Ruzyni boural popelářský vůz Pražských služeb. Při vysypávání odpadu se auto samo rozjelo z kopce a nabouralo přitom zaparkovaná auta. Policie navíc...  celý článek

Požár auta uzavřel na půl hodiny vjezd do tunelu Blanka (16.10.2017)
Požár auta ve Strahovském tunelu zavřel vjezd do Blanky, doprava kolabovala

Na půl hodiny uzavřel požár auta v pražském Strahovském tunelu příjezdy do Blanky. Od hořícího auta v tunelu policisté odvezli ženu s dítětem. Na příjezdových...  celý článek

Petr Zeman trávil hodiny odstraňováním barvy z plastiky. Následnou opravu...
Cestující „ilegálně“ zachránili zničenou vitráž u metra Vltavská

Dobrovolníci vyčistili zabarvenou a rozbitou plastiku na stanici metra Vltavská. Do obnovy zapomenuté vitráže se pustili bez povolení dopravního podniku, ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.