Podle představ města by kamiony nejezdily v noci přes Spořilov, ale od křížení s D1 pokračovali dál směrem na Smíchov, za Barrandovským mostem by sjely na Strakonickou a po ní pokračovaly až k Pražskému okruhu. Na ten by řidiči kamionů najeli a pokračovali dál k plzeňské dálnici D5.
"Plánovaný návrat kamionů na Jižní spojku a Barrandovský most je v rozporu se všemi koncepčními materiály města, především s Akčním protihlukovým plánem a s Dopravní politikou města. Kamiony podle nich nemají být vůbec vpouštěny na vnitřní okruh," uvedl opoziční zastupitel Prahy 4 Petr Štěpánek ze Strany zelených.
Podle zelených je přesun "tiráků" zpět na spojku polovičatým řešením, které příliš nepomůže ani Spořilovu a naopak zhorší situaci v Krči, Braníku nebo Chuchli. "Možným řešením je překrytí Spořilovské tubusem z polykarbonátu, který by se dal instalovat rychle a významně by snížil hluk a částečně odvedl i exhalace," dodala předsedkyně SZ v Praze 4 Iva Kotvová.
O kamionech rozhodne vedení města
O přesunu kamionů na Jižní spojku rozhodnou radní hlavního města pravděpodobně na svém jednání v úterý 16. srpna. "Jde o úsek mezi Spořilovskou a Barrandovským mostem ve směru do centra, opačný směr by zůstal pro kamiony i nadále zavřen," uvedla mluvčí magistrátu Tereza Krásenská.
Kamiony by na zmíněný úsek mohly od 22 do 6 hodin. Technická správa komunikací by až do konce letošního září zároveň měřila hluk na Jižní spojce, a to jak bez kamionů, tak s kamiony. Podporu návratu kamionů už vyjádřila i radnice Prahy 4, která mu na svém posledním zasedání zastupitelstva vyslovila podporu.
Návratem kamionů chce město řešit situaci na Spořilovské ulici. Tady od otevření Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 a zákazem vjezdu kamionů na Jižní spojku mezi D1 a Barrandovským mostem vzrostl počet vozů asi o jedenáct tisíc.