Organizace Ropid podala tři návrhy změn MHD, které by měly začít platit od 1. července.
První, „konzervativní“ návrh, obsahuje řešení zásadních problémů, které se v tramvajové síti objevují, změny ale nebudou velké. Ropid k nim zatím nechtěl říct podrobnosti.
Druhý návrh už je odvážnější, týká se zavádění nových spojení. „Mohly by se například propojit Strašnice a Palmovka, všechny linky nebudou zajíždět přes centrum a podobně,“ uvedl ve středu náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.
Co ještě ukázal průzkum nočního provozu
|
Třetí návrh má poskytnout náhled na to, jak by tramvajová síť vypadala, kdyby se přešlo na model, jaký funguje už například ve Vídni, a po městě se výhradně pohybovaly páteřní linky, které jezdí častěji.
„Systém by byl přehledný, jednoduchý a díky němu by došlo k odstranění problematiky prokladů, takže tramvaje by se neměly nadále shlukovat,“ vysvětlil ředitel Ropidu Petr Tomčík.
Ropid změny prodiskutuje jak s městskými částmi, tak s veřejností, pro kterou připravil anketu.
„Na asi osmdesáti zastávkách se v těchto dnech objeví řada otázek, kterými chceme vyzvat cestující ke spolupráci a konzultaci na přípravě změn,“ uvedl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.
Cestující čekají otázky, které se týkají dané lokality. Například obyvatele Modřan najdou otázku, zda preferují napojení k Národnímu divadlu a Staroměstské, na Karlovo náměstí, nebo na Anděl. Ve Vysočanech se pak lidé mohou vyjádřit k tomu, zda postrádají v oblasti Polikliniky Vysočany provoz druhé tramvajové linky. Další podněty ohledně provozu pak ROPID přijímá na e-mailové adrese tramvaje@ropid.cz. Asi za měsíc pak firma dopisy vyhodnotí.
„Poznatky z nočního průzkumu poslouží pro celkové vyhodnocení nočního provozu a ovlivní jeho budoucí podobu,“ sdělil Tomčík.
Ropid také představil výsledky nočního průzkumu, který provedla spolu s Dopravním podnikem v listopadu poté, co začátkem září došlo o nocích z pátku na sobotu a ze soboty na neděli ke zkrácení nočních linek intervalu z třiceti na dvacet minut. Podle průzkumu se tato změna vyplatila.
„Průzkum potvrdil, že posílení noční dopravy bylo na místě a že v listopadu jelo nočními tramvajemi 30 tisíc cestujících, což je nárůst o 42 %,“ uvedl Dolínek.
Nejvíce cestujících přitom využívá linku 54 z Lehovce na Sídliště Barrandov a zastávkám s největším počtem nastupujících a vystupujících pasažérů patří Lazarská. Co se týče autobusů, nejvyužívanější linkou je spoj 511 z Čakovic na Nádraží Hostivař.