Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha představila změny v MHD. Chce přečíslovat tramvajové linky

  14:16aktualizováno  15:00
Pražský magistrát ve středu představil podrobnosti ke změnám v síti tramvají, jednou z možností je i radikální přečíslování některých linek. Vyhodnocen byl také průzkum nočních linek tramvají a autobusů, který ukázal, které linky jsou nejvytíženější a kterými lidé naopak příliš nejezdí.

Organizace Ropid podala tři návrhy změn MHD, které by měly začít platit od 1. července.

První, „konzervativní“ návrh, obsahuje řešení zásadních problémů, které se v tramvajové síti objevují, změny ale nebudou velké. Ropid k nim zatím nechtěl říct podrobnosti.

Druhý návrh už je odvážnější, týká se zavádění nových spojení. „Mohly by se například propojit Strašnice a Palmovka, všechny linky nebudou zajíždět přes centrum a podobně,“ uvedl ve středu náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.

Co ještě ukázal průzkum nočního provozu

  • Průzkum nočního provozu provedla společnost Ropid v listopadu loňského roku.
  • Ukázal, že nejvíce cestujících, tedy 4 200, přepravila linka č. 54 na trase Lehovec - Sídliště Barrandov.
    Druhou nejvytíženější noční tramvají je linka 51 z Divoké Šárky na Radošovickou, kterou využilo 4 100 lidí.
    Nejnižší zájem je naopak o linku 56 v trase Sídliště Petřiny - Spořilov. Tu využilo pouze 2 100 lidí.
  • Devítka nočních tramvajových linek vykonala spolu s náhradní autobusovou dopravou během průzkumu
    414 spojů, z nich ve 32 převyšovala poptávka nabídku.
  • Dne 3. listopadu oslavil přestupní bod Lazarská 30 let od svého zřízení a patří nadále k zastávkám s nejvyšším obratem.

Třetí návrh má poskytnout náhled na to, jak by tramvajová síť vypadala, kdyby se přešlo na model, jaký funguje už například ve Vídni, a po městě se výhradně pohybovaly páteřní linky, které jezdí častěji.

„Systém by byl přehledný, jednoduchý a díky němu by došlo k odstranění problematiky prokladů, takže tramvaje by se neměly nadále shlukovat,“ vysvětlil ředitel Ropidu Petr Tomčík.

Ropid změny prodiskutuje jak s městskými částmi, tak s veřejností, pro kterou připravil anketu.

„Na asi osmdesáti zastávkách se v těchto dnech objeví řada otázek, kterými chceme vyzvat cestující ke spolupráci a konzultaci na přípravě změn,“ uvedl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.

Cestující čekají otázky, které se týkají dané lokality. Například obyvatele Modřan najdou otázku, zda preferují napojení k Národnímu divadlu a Staroměstské, na Karlovo náměstí, nebo na Anděl. Ve Vysočanech se pak lidé mohou vyjádřit k tomu, zda postrádají v oblasti Polikliniky Vysočany provoz druhé tramvajové linky. Další podněty ohledně provozu pak ROPID přijímá na e-mailové adrese tramvaje@ropid.cz. Asi za měsíc pak firma dopisy vyhodnotí.

„Poznatky z nočního průzkumu poslouží pro celkové vyhodnocení nočního provozu a ovlivní jeho budoucí podobu,“ sdělil Tomčík.

Ropid také představil výsledky nočního průzkumu, který provedla spolu s Dopravním podnikem v listopadu poté, co začátkem září došlo o nocích z pátku na sobotu a ze soboty na neděli ke zkrácení nočních linek intervalu z třiceti na dvacet minut. Podle průzkumu se tato změna vyplatila.

„Průzkum potvrdil, že posílení noční dopravy bylo na místě a že v listopadu jelo nočními tramvajemi 30 tisíc cestujících, což je nárůst o 42 %,“ uvedl Dolínek.

Nejvíce cestujících přitom využívá linku 54 z Lehovce na Sídliště Barrandov a zastávkám s největším počtem nastupujících a vystupujících pasažérů patří Lazarská. Co se týče autobusů, nejvyužívanější linkou je spoj 511 z Čakovic na Nádraží Hostivař.

Autor:



Nejčtenější

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

Požár motorestu na dálnici D10 mají hasiči pod kontrolou, hasil i vrtulník

Požár motorestu poblíž Hlavence u Prahy (18. listopadu 2017).

Na mladoboleslavské dálnici nedaleko Hlavence u Prahy hoří motorest Čtyři kameny, který majitel před několika lety...



Piloti vezli orgán k transplantaci, laserem je oslnilo šestileté dítě

Piloti převáželi orgány pro transplantaci. Šestiletý chlapec je oslnil laserem

Piloti Letecké služby Policejního prezídia ČR převáželi vrtulníkem na jižní Moravu životně důležitý orgán určený k...

Za vybržďování dostal řidič devět let, v autě na dálnici zemřel kojenec

Vybržďovač Kostner dostal za smrtelnou nehodu devítiletý trest. (15.11.2017)

Soud poslal na devět let do vězení šestatřicetiletého Martina Kostnera, který vybržďováním loni v prosinci způsobil na...

Politici zvažují velký „kraj Praha“. Metropoli by přibylo 300 tisíc občanů

Pražský hrad (ilustrační foto)

Praha, třebaže je to celek na úrovni kraje, má speciální režim – nevolí při krajských, ale při komunálních volbách. To...

Další z rubriky

Řidič nezvládl jízdu, narazil do zaparkovaných aut

Řidič BMW vysokou rychlostí najel do tří zaparkovaných aut (15.11.2017)

Do zaparkovaných aut vjel v pražské Čuprově ulici řidič jiného vozu poté, co nezvládl svou rychlou jízdu. Při nehodě se...

Kladení věnců mladé nepřivede, říká organizátor akce Korzo Národní

Jeden z organizátorů akce Korzo Národní Martin Pikous (9.11.2017)

Od pořádání Budějovického majálesu se skupina studentů z jižních Čech dostala až k organizování velkých oslav 17....

Dva lidé zemřeli při čelní srážce na Kladensku, dvakrát přistával vrtulník

-

Při čelní srážce dvou aut poblíž Bělče na Kladensku v sobotu odpoledne zemřeli dva lidé. Další tři pasažéři jsou...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.