Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Masarykovo nádraží dostane nový kabát, možná ho bude šít světový architekt

  9:34aktualizováno  9:34
Masarykovo nádraží v centru Prahy se rušit nebude. Pro dopravu je totiž zatím natolik důležité, že jeho uzavření by mohlo připadat v úvahu nejdřív za deset let. Stávající nádražní budovy se navíc budou postupně měnit k lepšímu. Jejich proměnu by dokonce mohl mít na svědomí význačný architekt Jean Nouvel.

Masarykovo nádraží. | foto: MF DNES

Jean Nouvel je jeden z nejuznávanějších architektů světa. V Praze už jednu zásadní stopu zanechal. Podle jeho návrhu se postavila nákupně-administrativní budova u Anděla na pražském Smíchově.

Firmu jednoho z nejslavnějších současných architektů loni požádala developerská společnost Masaryk Station Development, aby vytvořila návrh, jak by nevyužívané pozemky nádraží a celá lokalita včetně přilehlých ulic mohly vypadat. "S Jeanem Nouvelem jsem se podílel na projektu Zlatý Anděl," vysvětlil napojení na známého Francouze ředitel společnosti Tomáš Kadeřábek.

Developerská firma, která má od Českých drah předkupní právo na jedny z nejhodnotnějších pozemků v centru Prahy, ale návrhy zveřejnit prozatím odmítá. "Vzhledem k tomu, že se jedná o obrovskou plochu, která zasahuje do tří městských částí, chceme s nimi nejdřív seznámit vedení magistrátu a radnic, jichž se to týká," vysvětlil Kadeřábek.

Nástupní místa se měnit nebudou

Masaryk Station Development prozatím opravuje dvoranu nádraží. Do letošního podzimu by se měla stihnout renovace střechy, sloupů i kanalizace.

"Do výpravní budovy se ze zadní části přesunou i pokladny," řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Po opravě dvorany postupně dojde i na další budovy nádraží, kterými procházejí cestující.

Podle Tomáše Kadeřábka se počítá také s tím, že se v prostorách objeví i nové obchody. Vzhledem k tomu, že je objekt památkově chráněný, nebudou ale celkové změny tak velké, jako u budovy hlavního nádraží.

Co naopak podle Aloise Kašpara z Českých drah v následujících deseti letech rozhodně zůstane beze změny, je funkce nádraží jako takového. Vlaky budou i nadále jezdit na nástupiště, kam zajíždějí dnes.

"Žádné odsouvání nehrozí. Není to ani technicky možné. Vlaky budou končit tam, kde končí nyní. Posunutí nástupišť brání oblouk, kvůli němuž tam není pro zastavování vlaků dostatek místa. A problém by to byl i z toho pohledu, že by cestující nemohli vcházet či vycházet přímo z metra ve stanici Náměstí Republiky," poznamenal šéf Masaryk Station Development.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ve Lhotce prasklo potrubí, na jihu Prahy byly tisíce lidí bez vody

V Praze 4 prasklo ve středu po poledni vodovodní potrubí. Přes dvacet tisíc odběratelů v městských čtvrtích Braník, Hodkovičky, Krč, Lhotka, Libuš a Kamýk...  celý článek

Vnuk malíře Alfonse Muchy John u Obvodního soudu pro Prahu 1, který začal řešit...
Slovanská epopej zůstává Praze, John Mucha se žalobou neuspěl

Slovanská epopej patří Praze, potvrdil verdiktem městský soud. Vnuk autora, John Mucha, tak neuspěl ve sporu s pražským magistrátem o vlastnictví legendárních...  celý článek

Jana Plamínková, radní Prahy (STAN)
Jednání pražských zastupitelů o dostavbě okruhu skončilo po dvou minutách

Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) po dvou minutách ukončila mimořádné zastupitelstvo, které mělo projednat dostavbu vnitřního okruhu. Nedostavili se totiž...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.