První informace uváděla, že se na vlečce přístav Mělník srazily dvě posunované soupravy a vykolejilo pět vagonů. Následně mluvčí Drápal upřesnil, že šetřením na místě nehody Drážní inspekce zjistila, že šlo o boční srážku posunované soupravy s odstavenými nákladními vozy.
„Tedy se nejedná o dvě posunované soupravy. V důsledku srážky vykolejila lokomotiva a tři vozy,“ dodal Drápal.
Nehoda se stala v sobotu po půl šesté ráno.
„Při srážce byl lehce zraněn strojvedoucí. Z poškozené lokomotivy uniklo na čtyři tisíce litrů nafty,“ řekl Drápal.
Škoda se postupně vyšplhala až na 15 milionů korun, z toho sedm milionů činila škoda na vozech a osm milionů na trati.
Na místě stále pokračuje vyšetřování. S odklízením následků nehody pomáhali i hasiči, kteří podle jejich mluvčí Vladimíry Kerekové zajišťovali, aby se nafta už dál nedostávala do vody. Její únik řeší odborná dekontaminační firma.
Incidentů na železnici neubývá, například v březnu jich Drážní inspekce vyšetřovala 119, což je nejvíce za letošní rok. Meziročně jde o navýšení o 37 událostí. Za první tři měsíce letošního roku se na železnici stalo už 338 mimořádných událostí, což je o 28 procent více než za stejné období loni. Opatření, která reagovala na zvýšení počtu nehod, se tak zatím neprojevila. Počet zaznamenaných incidentů za letošní první tři měsíce je nejvyšší přinejmenším od roku 2015.