V prosinci dostali pražští strážníci do garáží deset nových vozidel Volkswagen...

V prosinci dostali pražští strážníci do garáží deset nových vozidel Volkswagen Caddy (20.2.2017) | foto: MP ČR

Strážníkům se vybíjela nová auta. Servis nejprve záruku zamítl, pak otočil

  • 9
S reklamací svých nových aut, kterým se začaly vybíjet baterie, nejprve v servisu nepochodili pražští strážníci. Jeho technik totiž uvedl, že za poruchou jsou neodborné zásahy do elektroinstalace a neuznal záruku.

Technici v Auto Jarov záruční opravu nových policejních vozů nechtěli nejdříve uznat, vedení pak otočilo. Navíc u jednoho z aut nefungoval kvůli chybě při vestavbě záchranářského vybavení airbag. To zajišťovala První chráněná dílna, která je spojována se zneužíváním zákona o veřejných zakázkách.

V prosinci dostali pražští strážníci do garáží deset nových vozidel Volkswagen Caddy pro kombinované hlídky, které reagují na tísňové volání na lince 156 nebo zajišťují dopravní dohled. Během několika dnů se však vozidlům začaly vybíjet baterie. Podle vyjádření technika společnosti Auto Jarov, která zajišťuje pro městskou policii opravy volkswagenů, za tím stály neodborné zásahy do elektroinstalace.

Speciální vozy městské policie v Praze

  • Strážníci pražské městské policie by měli v květnu začít používat dva nové speciální vozy Ford Ranger. Dostane je poříční útvar a psovodi. Jeden vůz získala městská policie v soutěži za 727 tisíc korun bez daně. První z obou vozidel, které dostanou psovodi, už je zajeté a v současné době ho městská policie opatruje polepy a speciální vestavbou.
  • Posledními úpravami prochází také vozidlo Mercedes-Benz Sprinter, které městská policie pořídila za milion korun. To dostane záchranná kynologická skupina, která je součástí takzvaného USAR týmu, jenž se specializuje na záchranné akce v městském prostředí. Vůz bude uzpůsoben tak, aby jeho posádka mohla pracovat delší dobu bez dodávek vody, zásob nebo elektřiny. Speciální vestavba přišla na další téměř milion korun.

„Vzhledem k opakovaným závadám na elektroinstalaci vozidel, které nejsou způsobeny výrobcem, ale prokazatelně chybně zapojenou vestavbou, se VW zříká jakýchkoliv záručních oprav,“ píše se v dopise, který servis adresoval městské policii s tím, že veškeré opravy bude muset hradit majitel vozidla.

Na problém upozornily Svobodné odbory samosprávy (SOS), které jsou jednou z pěti odborových organizací městské policie. „Jde o speciální auta, jejichž veškeré opravy i úpravy by měl zajišťovat jeden servis. Když to bude dělat firma bez zkušeností, dopadne to tímto způsobem,“ říká prezident SOS Richard Krbek.

Jenže městská policie podle jejího ředitele Eduarda Šustera prý žádné opravy navíc nehradí a odborová organizace pouze vytrhává věci z kontextu s úmyslem městskou policii poškodit.

Vedení servisu Auto Jarov se totiž minulý týden od prohlášení svého technika distancovalo. „Jednali jsme s vedením společnosti, abychom si vyjasnili, co technik napsal. A záruční opravy probíhají bez problémů dál,“ říká Šuster.

Problém byl podle něj pouze v tom, že zapojení radiostanic a kamer ve vozidlech bylo nastaveno tak, aby kamery pořizovaly záznam ještě třicet minut poté, co strážník vypne motor a vytáhne klíček ze zapalování. To bránilo tomu, aby elektrosystém vozidla přešel do klidového režimu, a auta se pak vybíjela.

„Bylo jen potřeba nastavit, aby se všechny systémy vypnuly natvrdo,“ dodává ředitel.