náhledy
V pondělí pražští radní schválili přepracovanou podobu projektu dostavby vnitřního silničního okruhu. Oproti původnímu návrhu předešlé pražské koalice bude okruh větší části vést tunelem.Kudy městský okruh povede a jak se změní důležité křižovatky, se můžete podívat v galerii. Na obrázku je vizualizace úseku v Povltavské ulici v Praze 8.
Autor: Satra
A Povltavská nyní. Původní plán počítal s tím, že okruh částečně povede touto silnicí. Podle nového plánu zde město plánuje rekreační oblast a okruh svede do tunelu hned u mostu Barikádníků.
Autor: Satra
Projekt dostavby vnitřního okruhu známého jako Vlasta má měřit 10,2 kilometrů, z toho 8,5 kilometrů okruh povede hloubeným, nebo raženým tunelem. Součástí projektu je i stavba Libeňské spojky v délce 1,5 kilometru. Na obrázku silniční křižovatka Vychovatelna v Libni.
Autor: Satra
Aktuální podoba místa, kde je plánován městský okruh.
Autor: Satra
„Takto upravený projekt je výjimečnou ukázkou zapojení dopravní stavby do živé struktury města. Představuje nový přístup k plánování Městského okruhu, který respektuje stávající vazby mezi zástavbou i krajinou, nevytváří bariéry, ale naopak chytře využívá terénu, přírodních podmínek i urbanistických daností jednotlivých míst. Městská struktura se nepřizpůsobuje dopravní stavbě, ale právě naopak,” uvedl první náměstek primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček. Na obrázku vizualizace Horova náměstí v Praze 8.
Autor: Satra
Na místě dnešní silnice projekt počítá s výstavbou nových domů.
Autor: Satra
Místo složitého dopravního uzlu na křižovatce U kříže vedeného ve třech výškových úrovních vznikne pouze klasická průsečná křižovatka.
Autor: Satra
Křižovatka dnes.
Autor: Satra
„Troufám si tvrdit, že jsme dokázali nemožné. Například řešení tunelové varianty v oblastí Balabenky (na obrázku) je ukázkou perfektního inženýrství 21. století, kdy se nám podařilo dostatečně naklesat komunikaci sjíždějící od Spojovací tak, abychom se dostali pod úroveň terénu a zároveň překročili Rokytku povrchovým tubusem, který je ovšem překryt místní komunikací a chodníky. Myslím, že celé dílo je ukázkou toho nejlepšího napříč obory a jsem rád, že nám náměstci primátora nechali volnou ruku, stimulovali nás v hledání kreativních řešení a nespokojili se s kosmetickými změnami, ale vyžadovali mnohem víc,“ uvedl architekt a bývalý pražský primátor Jan Kasl, který vedl projektový tým.
Autor: Satra
Dnešní řešení dopravy na Balabence.
Autor: Satra
Kdy okruh začne město stavět, zatím nebylo rozhodnuto. (Vizualizace Českobrodské v Praze 9)
Autor: Satra
Zatím zde žádný tunel není.
Autor: Satra
Město nyní zpracovává dokumentaci pro vydání rozhodnutí v systému EIA, které posuzuje vliv staveb na životní prostředí. Podle náměstka Adama Scheinherra (Praha Sobě) by měla být příští rok hotova dokumentace pro územní rozhodnutí. (Černokostelecká Praha 10)
Autor: Satra
Projektový tým vedli technický ředitel společnosti SATRA Pavel Šourek a architekt a architekt Jan Kasl. Na návrhu se podílel také německý krajinářský architekt Till Rehwaldt.
Autor: Satra
První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka. (Oblast Rybníčky v Praze 10)
Autor: Satra
Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Cena za 10 kilometrů dlouhé trasy má být 40 miliard korun.
Autor: Satra
Urbanisticko-dopravní studie k dostavbě pražského Městského okruhu
Autor: Hlavní město Praha / Satra
Mapa připravované dostavby pražského Městského okruhu
Autor: Hlavní město Praha / Satra
Mapa připravované dostavby pražského Městského okruhu
Autor: Hlavní město Praha / Satra