Praha nechala spočítat cenu metra do Čakovic, vyšlo by na 16 miliard

  18:11aktualizováno  18:11
Stavba zvažovaného nového úseku metra C z Letňan do Čakovic by trvala 12 let a stála by 16 miliard korun. Trasa metra by se v preferované variantě prodloužila o 3,5 kilometru, vznikly by na ní tři další stanice. Vyplývá to z analýzy firmy Metroprojekt pro pražský dopravní podnik (DPP) a magistrát. Praha naposledy zprovoznila před asi třemi lety úsek trasy A z Dejvic do Motola.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: ČTK

Pro porovnání, právě prodloužení linky A nakonec vyšlo na 21,8 miliard korun při 6,1 kilometrech nových kolejí.

Vytvoření analýzy zadal DPP v loňském roce. „Není to snaha oslabit význam stavby trasy D, ta je prioritní, ale zahájit projektovou přípravu. Pro rozvoj Letňan a Čakovic je to důležité řešení, které odlehčí dopravě,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

První na trase by byla hloubená stanice Sídliště Letňany vybudovaná podél Tupolevovy ulice, a to v hloubce 11,4 metru. Využívat by ji mohli místní obyvatelé i zákazníci a zaměstnanci nedalekého obchodního centra. 

Rovněž hloubená by byla stanice Nové Letňany u ulice Veselská, kde by byla 19 metrů pod povrchem. Obsloužila by oblast severní části sídliště. Konečná v Čakovicích by byla jako jediná ražená a v hloubce 28,6 metru.

Celkem pět variant

Metro by do Čakovic podle materiálu sice dojelo zhruba stejně rychle jako vlak, jemuž to trvá 22 minut, ale mělo by výrazně kratší intervaly než železnice.

Analýza zahrnuje celkem pět možných variant vedení trasy. Tři varianty počítají se třemi stanicemi, zbylé dvě pak pouze se dvěma. Nejdelší z nich má mít trasu dlouhou 4,18 kilometru a nejkratší by měřila 2,74 kilometru.

Na trase metra C se z Ládví do Letňan jezdí od 8. května 2008. U stanice je autobusový terminál, avšak v minulosti byla často kritizována, neboť stojí mimo zástavbu. Samotná linka C měří 22,425 kilometru a je na ní 20 stanic.

Dojet z Letňan na Háje trvá 36 minut. Úsek mezi stanicemi Florenc a Kačerov je nejstarší součástí pražského metra a do provozu byl uveden 9. května 1974.

Autor:


Nejčtenější

Rodina pohřbila Jana Kočku mladšího, smuteční průvod zastavil dopravu

Smutečního průvodu a pohřbu Jana Kočky mladšího se zúčastní desítky lidí...

Smuteční průvod kvůli smrti Jana Kočky mladšího vešel krátce po třetí hodině na Olšanské hřbitovy. Rakev přivezlo...

Zemřela chovatelka uštknutá mambou, podle lékařů ale z jiné příčiny

Mamba zelená, kterou odchytil herpetolog do boxu. (05.10.18)

Žena, kterou v minulém týdnu uštkla mamba zelená, zemřela. Podle lékařů ale nebyl příčinou útok smrtelně jedovatého...



Prahu zaplnily sdílené koloběžky, jezdci ohrožují lidi jízdou po chodnících

Centrum Prahy zaplavili turisté na elektrických koloběžkách (12. října 2018)

Segwaye i skútry z centra zmizely, chodci v Praze však stále musejí být na pozoru. Hlavní město zaplavila „zelená vlna“...

Ostuda ruských mladíků v Příbrami: hromadná bitka na ledě i s diváky

Ruští hokejisté do 18 let během zápasu v Příbrami.

V pořádnou kovbojku se změnil závěr přípravného utkání mezi hokejovými mladíky z Česka a Ruska. Na příbramském ledě...

Zvolení Ratha se nelíbí stranám v Hostivici. Volby napadly u soudu

David Rath

Zástupci strany HOme, tedy Hostivice město, podali ke krajskému soudu stížnost proti vzniku mandátu Davida Ratha, jenž...

Další z rubriky

Soused uprchlé mamby volal strážníky na hada ve sklepě, byl gumový

Ilustrační snímek

Pražští strážníci se ve čtvrtek vrátili do Hlubočep hledat dalšího hada. Nedaleko místa, kde utekla mamba zelená, se...

Bubny připomněly transporty Židů a zahájily výstavu Fotbal ve století faulů

Nádraží Praha - Bubny.

Akce Bubnování pro Bubny, která se konala v úterý na tamním nádraží, připomněla, že uplynulo 77 let od doby, kdy z...

Pole, kde se pěstovala kukuřice i řepka, se mění na pastvinu pro koně

Pole v době, kdy na něm byly chemicky ošetřovány porosty (na snímku ošetřování...

Vědci v rezervaci velkých kopytníků v Milovicích mají jedinečnou příležitost sledovat přeměnu intenzivně...

Najdete na iDNES.cz