Modernizace podchodů a vestibulu již získala pravomocné stavební povolení, nyní byla vyhlášena zakázka na zhotovitele prací.
„Stropní desku stanice Florenc musíme vyměnit. Několik diagnostických šetření, statický posudek i výsledek průzkumu ocelových nosných ložisek stropní konstrukce ukazují rozsáhlou korozi,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Podle Scheinherra průzkumy také ukázaly, že na stavbu byl použit materiál o menší tloušťce, něž udával projekt. Na stavu podchodů se také podepsaly povodně.
Kromě rekonstrukce stropních desek a instalace hydroizolační vrstvy dojde během modernizace také na výstavbu dvojice eskalátorů k Nové odbavovací hale autobusového nádraží Florenc, kde je nyní pevné schodiště.
Samotná stavba potrvá zhruba 4,5 roku v několika etapách. Podle dopravního podniku by se náklady mohly vyšplhat na 1,29 miliardy korun.
Práce budou probíhat za plného provozu metra s tím, že v průběhu etap budou uzavírány části vestibulu či podchodů.
„Pouze při manipulaci s nosníky a částmi monolitické stropní konstrukce, tj. při odstraňování starých či uložení nových, bude na nezbytně nutnou dobu o některých víkendech ve stanici Florenc přerušen provoz metra,“ uvedl vedoucí komunikace dopravního podniku Daniel Šabík.
Při výlukách bude zavedena náhradní tramvajová doprava mezi Hlavním nádražím, Vltavskou a Nádražím Holešovice.
„Využijeme pro výluku slepé koleje, které zůstaly v Opletalově ulici, abychom mohli zajíždět co nejblíže k Hlavnímu nádraží. Proto během prací, které nyní provádíme na trati v Seifertově ulici, vybudujeme jejich napojení na trať vedoucí ze Senovážného náměstí do Bolzanovy ulice. V budoucnu je pak prodloužíme a tramvajová trať opět povede až na Václavské náměstí,“ dodal k opravám generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski.