Futurama Business Park. V těsném sousedství připravovaného projektu, který si

Futurama Business Park. V těsném sousedství připravovaného projektu, který si na delší čas vyžádá uzavření stanice Invalidovna, realizuje developer Erste Group Immorent jiný projekt. Ten je už ze dvou třetin hotov. | foto: vizualizace Erste Group Immorent

Stavba kanceláří opět omezí metro. Po Národní zavře na rok Invalidovna

  • 14
Metro bude možná až rok projíždět stanicí Invalidovna. Důvodem je chystaná výstavba dvou kancelářských budov ve stejnojmenné lokalitě na pomezí Karlína a Libně. Na stejné trase B bude ještě rok mimo provoz stanice Národní, nad níž vyrůstá administrativní a obchodní centrum.

Investor počítá s tím, že během výstavby budov na Invalidovně bude opraven vestibul metra, vyměněny eskalátory a vybudován nový bezbariérový přístup, sdělil Rudolf Kargl, mluvčí developerské skupiny Erste Group Immorent. Dodal, že projekt je teprve v počáteční fázi.

"Centrum Invalidovna tvoří dvě budovy, které dotvoří stávající zástavbu v lokalitě a nabídnou moderní kancelářské prostory i plochy pro obchody a služby," uvedl Kargl. Podle dokumentace uveřejněné v databázi EIA (posouzení vlivu stavby na životní prostředí) by měl mít jeden z domů devět nadzemních pater, další osm a čtyři patra podzemních parkovišť.

Podle Kargla bude budova, která má vyrůst přímo nad vestibulem metra, chránit metro před povodní a případným vztlakem spodní vody. Celá tato oblast totiž leží na problematických historických nánosech řeky Vltavy. "Řešením problému je právě výstavba budovy, která svojí hmotou vestibul zatíží," uvedl Kargl.

Nové eskalátory i bezbariérový přístup

Současně se stavbou budovy podle něj dopravní podnik plánuje vyměnit stávající staré eskalátory a vybudovat šikmý výtah v eskalátorovém tunelu, čímž vznikne nový bezbariérový přístup do metra.

"Vzhledem k charakteru těchto prací bude nutné uzavření stanice metra trvající zhruba 12 měsíců," dodal Kargl. V té době by vlaky měly stanicí pouze projíždět.

Dopravní podnik se prostřednictvím mluvčí Anety Řehkové nechtěl k přestavbě příliš vyjadřovat a odkázal na projektanta. Řehková uvedla, že se o otázkách týkajících opravy vestibulu nebo uzavření metra jedná.

Když dopravní podnik uzavřel kvůli výstavbě Copa centra stanici metra Národní třída, vyvolalo to silné protesty veřejnosti. Stanici Invalidovna ale využívá výrazně méně lidí než Národní třídu.

Nyní je na pozemcích kromě vestibulu metra umístěn supermarket. Ten by měl být zbořen. Podle dokumentace bude první nadzemní podlaží obou budov sloužit pro obchody a provozovny služeb. V dalších patrech budou umístěny kanceláře. Podle dokumentace je předpokládaný termín zahájení projektu koncem roku 2014, dokončen by měl být asi za dva roky.