Vstup do stanice Karlovo náměstí se uzavřel loni v říjnu. Během deseti měsíců dělníci vyměnili staré ruské pohyblivé schody za moderní, vyměnili osvětlení eskalátorového tunelu, dále například zrekonstruovali podchody, podhledy či vstupní prosklené stěny, uvedl Dopravní podnik (DPP).
Práce zajistily společnosti Hochtief a Brema, které ve stanici dále nainstalovaly nerezový odvodňovací systém, odstranily průsaky, vybetonovaly nové nosné konstrukce či se postaraly o vyčištění posprejovaných stěn.
„Jednou z nejobtížnějších částí komplexní rekonstrukce byla výměna tří ramen eskalátorů, které na vzdálenosti zhruba 64 metrů překonávají dopravní výšku 31,9 metru,“ uvedl předseda představenstva Hochtief CZ Tomáš Koranda.
Sovětské eskalátory Petrohrad sloužily ve stanici od počátku osmdesátých let, jenom jejich odstraňování trvalo déle než měsíc.
Nové schody značky Schindler ze Slovenska se vyznačují nižší hmotností, energetickou náročností a naopak vyšší bezpečností, například ohledně rizika požáru.
Na Karlově náměstí začala stavba výtahů do metra, schody pojedou v srpnu |
„Občanům a návštěvníkům Prahy předáváme do užívání další zmodernizovanou stanici metra. Jsem rád, že je to další z rozsáhlých rekonstrukcí, kterou DPP ve spolupráci s dodavateli zrealizoval v dřívějším termínu, než ke kterému se zavázal,“ řekl generální ředitel DPP Petr Witowski.
Doplnil, že modernizace stanice Karlovo náměstí nekončí, do konce června příštího roku tam podnik chce zprovoznit výtahy.
„Revitalizace a bezbariérovost stanic metra je jednou z našich největších priorit. V příštích letech nás čekají rekonstrukce stanic Florenc, Anděl, Jiřího z Poděbrad či Nádraží Holešovice,“ dodal Witovski.
DPP chce dále přezkoumat stav dalších starých eskalátorů a na základě posudků rozhodnout o opravách, případně výměnách.