Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kasl, Passer. Na kampaň vynaložili miliony, ve volbách však propadli

  19:59aktualizováno  19:59
Toužili po zisku křesel v pražském zastupitelstvu. Nezískali ani jedno. Pro Zdeňka Passera a exprimátora Jana Kasla a jejich strany skončily volby fiaskem, v boji o magistrát zůstali hluboko pod hranicí pěti procent. Nepomohly ani miliony vynaložené na předvolební kampaň.

Jan Kasl | foto: Martin PinkasMF DNES

Passerova kampaň s hnutím Pro Prahu byla přitom vůbec nejdražší ze všech. Billboardy s barevným srdcem a další propagace přišly hnutí na 13 milionů korun. Volební výsledek: 2,4 procenta, magistrátní křeslo žádné.

„Ještě v létě jsem si říkal, že by to mohl být i adept na primátora. Upřímně teď nevím, na koho vlastně kampaň cílila. Bylo to velmi nečitelné,“ tvrdí politolog z Cevro Institutu Ladislav Mrklas.

Částečnou útěchou je však pro passerovce asi šedesátka zastupitelů na místních radnicích. „Dali jsme do toho všichni spoustu energie, a i když jsme očekávali lepší výsledky ve volbách do zastupitelstva Prahy, bereme to jako dobrý start pro naši práci,“ uvedla Passerova asistentka Hanka Pavlíková.

Strana 65 Demokratů Jana Kasla investovala do kampaně okolo šesti milionů korun. Volební výsledek: 2,47. „Vzalo mi to čtyři měsíce času, ale nelituju toho. Udělali jsme maximum. Kampaň jsme vedli opatrně, do žádných dluhů jsme nešli,“ popisuje Kasl. Řadu věcí by podle svých slov nyní udělal jinak.

„Dělo se to za pochodu a rychle. Na druhou stranu víc peněz už bychom určitě nesehnali a kvalitnější lidi taky ne. Poučilo mě to, že člověk se prostě nemá snažit, když nálada ve společnosti vyžaduje jiné věci, když stačí říkat – ‚prostě‘,“ dodává Kasl, pro kterého je sobotní prohra definitivní tečkou za politickou kariérou.

Hodně muziky za 300 tisíc

Že to jde i za málo peněz, naopak dokázali pražští piráti. Se ziskem 5,31 procenta získali pro sebe první čtyři pirátská křesla v historii magistrátu.

„Máme hodně dobrovolníků, roznášeli noviny v metru, aniž by za to chtěli odměnu. Svoje voliče jsme oslovovali i přes sociální sítě. Spousta lidí, co nás volí, si přečte naše myšlenky a nemusíme na ně při tom zírat v nadživotní velikosti na billboardech. Naopak nám dali hlas proto, že jsme je tím neobtěžovali,“ myslí si jedna z kandidátek Michaela Krausová.

Druhou nejdražší kampaň vedlo v Praze hnutí ANO, propagace vyšla na dvanáct milionů. Na deset milionů pak vyšla kampaň ODS i TOP 09 a ČSSD. Sedm a půl milionu investovala Trojkoalice.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Do prodejny ve Vinohradské ulici v pražském Žižkově vstoupili na konci července...
VIDEO: Jeden sundal alarm, druhý tablet odnesl. Krádeže si nikdo nevšiml

Tablet značky Apple v hodnotě patnáct tisíc korun přilákal pozornost dvojice zlodějů na pražském Žižkově. Ukradli ho za plného provozu přímo z prezentačního...  celý článek

Celníci v Sapě objevili tajný sklad s padělky luxusních značek oblečení a...
VIDEO: Celníci v Sapě objevili tajný sklad s padělky, trhovec chtěl utéct

Při kontrole v pražské tržnici Sapa v pražské Libuši celníci dopoledne objevili tajný sklad s nelegálními kopiemi padělaného textilu a dalších módních doplňků....  celý článek

Informátor radí lidem s dopravou u zavřeného vestibulu stanice metra B Anděl....
Výměna eskalátorů na devět měsíců uzavřela vstup do metra na Andělu

Pražané se od pondělí musejí obejít bez možnosti vstoupit do stanice metra Anděl stejnojmenným severním vestibulem z Nádražní ulice. Kvůli výměně zastaralých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.