Mluvčí Ropidu Filip Drápal ke změnám v pražské MHD

Filip Drápal, mluvčí Ropidu
velikost textu:
vydáno 19.1.2015 13:59
Chat s mluvčím organizace Ropid k plánovaným změnám linkového vedení MHD po dubnovém otevření nového úseku metra A

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 19. ledna 2015 do 14:10

OTÁZKA: dobrý den chci se zeptat proč se musí 191 větvit k oc šestka , takhle to nebude moc rychlý spoj na letiště. nebylo by lepší zachovat 218 ? david k.
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Davide, rychlé spojení na letiště zajistí linky 100 a 119. Zajížďka k OC Šestka nezabere lince 191 víc než 2 minuty a pomůže mnoha místním. 19.1.2015 14:45
OTÁZKA: Dobrý den. Můžete říci, na kolik procent je uvedený návrh změn už definitivní a neměnný? Předpokládám, že se už nebude komplet předělávat, takže 90, 95, 99 procent? Děkuji Jiří
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Jiří, je to stále jen pracovní materiál, který slouží jako podklad pro jednání s mětskými částmi. Na základě jejich podnětů a připomínek dozná zcela určitě ještě řady změn. 19.1.2015 14:46
OTÁZKA: Dobry den, jak častou Vy osobně používáte MHD? Diky JZ Jiří Žujič
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Jiří, do práce jezdím MHD denně, pokud zrovna nejedu na kole. 19.1.2015 14:47
OTÁZKA: Dobrý den, mohla bych se zeptat, z jakého důvodu se mění linky na Žižkově? Proč již nepojede autobus z Habrové přes Malešickou do zastávky Mezi hřbitovy, kde se dá přestoupit na 11, 16, 10 ale i na 9 nebo pěšky dojít na poštu nebo polikliniku? Proč, když pojedu z Vackova na polikliniku nebo na poštu budu muset jet na Želivského, přestoupit na tramvaj dojet na Nákladové nádraží v Želivského ulici (protože jste zrušili i 26 v úseku Želivského – Olšanská) a tam přestoupit na 9? Před několika (málo) lety jste již tento experiment provedli a po několika týdnech, které potvrdili, že to není dobrá změna, se autobus do trasy Habrová Mezi hřbitovy vrátil. Petra
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Petro, přes zastávku Mezi Hřbitovy pojede linka 155 ve směru z Želivského, v opačném směru často linka 124 vázla v koloně před křižovatkou na Želivského. Od linky 155 si slibujeme, že bude jezdit mnohem spolehlivěji. Z Želivského bude jezdit ve špičkách linka 14 v trase dnešní linky 26, navíc posílíme dnešní pětku o druhý vůz. 19.1.2015 14:51
OTÁZKA: Dobrý den, nemáte pocit, že tradiční linku č. 11 ukončením na Náměstí bratří Synků dostávate na tzv. spirálu smrti? Kdo s ní bude jezdit? Dopadne jako linka 13 a pár obdobných občasných pokusů.. Děkuji za odpověď. Martin
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Martine, abychom mohli linku 11 zachovat až na Spojovací, jak požaduje Praha 3, je nezbytné ji převést do sólo vozů. Ty by ale na Spořilově kapacitně nestačily. Místo jedenáctky pojede na Spořilov linka 10. 19.1.2015 14:53
OTÁZKA: Proč rušíte propojení Bavorské a Zličína? Neplánujete zkrácení intervalů na lince 100? anonym
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Zdravím, toto spojení linkou 164 bylo velmi málo využívané. Nově bude z Bavorské jezdit metrobus 142 a na Slánské můžete přestoupit na dvakrát častěji jezdící linku 180 na Zličín. 19.1.2015 14:54
OTÁZKA: Dobrý den, čím se provinili obyvatelé Barrandova, že jim zhoršujete dostupnost tramvajové dopravy? O weekendu jedou jen dvě linky (8, 12) a ty mají souběh až k Letenskému tunelu. Do oblasti Nového Města či Vinohrad se musí přesedat. Navíc, v současnosti jezdí i weekendech z Barrandova ve dne 12 spojů za hodinu, po změně to bude jen 8 a v neděli dopoledne jen 6. Proč? Pavel randák
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Spojení na Barrandov jsme navrhli omezit na základě výsledků přepravních průzkumů. Každopádně o připomínce Prahy 5 víme a ještě to budeme řešit. Jak bylo uvedeno výše, stále se jedná o pracovní materiál, nic ještě není definitivní. 19.1.2015 14:57
OTÁZKA: Dobrý den, stanice Libocká byla pro noční autobusy zrušena (z důvodu délky autobusů). Nyní zde bude jezdit linka 191 - plánuje se tedy že tato linka bude obsloužena krátkými autobusy? Proč tramvaje, které pojedou po změně z Petřin pojedou obě po skoro stejné trase (tzn. společně - s výjimkou objezdu tržnice - až na Ohradu)? Pavel Štěrba
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Pavle, na Libockou myslíme, jelikož by zde měly jezdit kloubové autobusy (linka 191) i ve dne, požádali jsme TSK o úpravu zastávky, aby zde mohly kloubové autobusy zastavovat. 19.1.2015 14:59
OTÁZKA: Dobrý den, nějak mi uniká smysl toho, proč měníte tramvaje v Hostivaři, když metro jede do Motola? Proč se ruší do Hostivaře páteřní linka 26, místo ní pojede nějaká úplně nesmyslně vedená linka č. 2, a ještě k tomu není možnost přestupu z linky 2 na linku 26? Nyní se člověk nedostane bez přestupu na žádné klíčové nádraží jako je Hlavní nádraží nebo Masarykovo nádraží. Tato změna mi přijde vyloženě zbytečná a velmi zkomplikuje život lidem na Praze 10 a 15, kterých se jinak nějaké metro v Motole vůbec netýká. Děkuji za vysvětlení. Alice
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Alice, páteřní linkou je zde dvaadvacítka. Linku 26 v Hostivaři nahradí dvojka. Bohužel, tramvajové linky v Praze jezdí napříč celým městem a změna na Praze 6 tak vyvolá i změny jinde. To je právě případ linky 2, kterou navíc řešíme připomínku městských částí Praha 3 a 10 na přímé spojení Strašnic a Palmovky. 19.1.2015 15:01
OTÁZKA: Dobrý den. Z Vinohradské opět vypadlo přímé tramvajové spojení do Strašnic. Bude přímá linka opět doplněna, jako při poslední změně? Děkuji Roman
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den, již bylo odpovězeno výše (místo linky 13 posílíme pětku druhým vozem). Třináctka patřila k nejprázdnějším linkám v Praze. 19.1.2015 15:02
OTÁZKA: Dobrý den, velice se mi líbí "rychlobus" 125 který spojuje linky metra B, C a A. Hlavně část na jižní spojce. Neuvažuje DP o více takovýchto autobusech? Případně o změně trasy autobusu 125 aby linky metra byly propojeny ještě rychleji. Např. že by 125 zajižděla na Roztyly? Pavel Šesták
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Pavle, dalším novým "rychlobusem" bude linka 118 Strahovským tunelem do Dejvic. A až se otevře Blanka, rádi bychom v tomto trendu pokračovali. Zajíždění linky 125 na Roztyly by bohužel výrazně zpomalilo cestování většině lidí na Jižní Město a do Petrovic. 19.1.2015 15:04
OTÁZKA: Dobry den, neuvazovali jste o prodlouzeni linky 108 z Bile Hory az na obratiste Vypich, aby bylo prime spojeni z Ruzyne na metro a take k dost vyuzivanemu Kauflandu? Stavajici varianta s prestupem na tramvaj na Bile Hore neni prilis komfortni napr.pro maminky s kocarky nebo pro starsi cestujici, nizkopodlaznich tramvaji jezdilo doposud z Bile Hory dost malo. Markéta
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den, zatím jsme o tom neuvažovali. Mezi Bílou Horou a Vypichem jezdí každé 4 minuty tramvaj č. 22. 19.1.2015 15:06
OTÁZKA: Dobrý den, nejasnosti ohledně linky 191. 1) Bude zastavovat v zastávce Libocká? 2) Chápu to dobře, že zde bude smíšený provoz kloubových a standartních autobusů? 3) Je technicky možné se s kloubovým autobusem otočit v obratišti Ciolkovského? 4) Ty spoje co jedou až na Letiště taky budou zajíždět k OC Šestka? Díky. Tomáš
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Tomáši, děláme vše pro to, aby v Libocké zastavovala. Na všech spojích by měly jezdit kloubové vozy. Otočení autobusů na Ciolkovského by neměl být problém, ale ještě to budeme prověřovat. Všechny spoje linky 191 na letiště také zajedou k Šestce. 19.1.2015 15:08
OTÁZKA: Dobrý den, proč změny nezahrnují znovuprodloužení autobusu č. 123 až na Anděl? Bylo napsáno již desítky petic a stížností, bohužel nebyly prozatím vyslyšeny. I MČ Praha 5 by toto uvítala. Při zkrácení trasy autobusu v roce 2012 pouze na Kavalírku že při dalších změnách MHD bude o prodloužení autobusu znovu uvažováno. Petr Svoboda
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Petře, i na tuto dlouhodobou bolest hledáme lék, nebo alespoň náplast. Celou záležitost projednáváme s městskou částí Praha 5. 19.1.2015 15:09
OTÁZKA: Dodnes jsem myslel že turisti ze Staroměstského náměstí jsou královskou cestou na Malostranské náměstí a tam nasednou na linku 22. Ale myslím si že 22 mohla zůstat ve své trase a přes Staroměstskou mohla být vedena posila v čísle 20. Nyní dotaz, proč má linka 15 samostatné číslo, když je to vlastně pásmo 14? Zdeněk Lapáček
Filip Drápal, mluvčí Ropidu Filip Drápal: Dobrý den Zdeňku, navrhovaná linka 15 mohla být začleněna do linky 14, takto to ale bude pro cestující přehlednější.. 19.1.2015 15:11

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.