Mluvčí Ropidu Filip Drápal ke změnám v pražské MHD

vydáno 19.1.2015 13:59
Chat s mluvčím organizace Ropid k plánovaným změnám linkového vedení MHD po dubnovém otevření nového úseku metra A

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 19. ledna 2015 do 14:10

OTÁZKA: Dobrý den, dubnovými změnami bude rozbita "turistická" linka 22. Neuvažujete proto o zavedení nové, výhradně turistické linky, spojující všechna významná, tursticky hojně navštěvovaná místa? Linka by mohla jezdit například v 10minutovém intervalu od 9 do 19 hodin a být obsluhována soupravami starých tramvají, které by byly zvenčí opatřeny atraktivním polepem, propagujícím právě onu linku. Uvnitř by mohly být k dostání informační materiály, hlášení ve světových jazycích o významných památkách v okolí dané zastávky apod. Luděk Sobotka
Filip Drápal: Dobrý den všem, Luďku, pro tyto případy můžeme doporučit historickou tramvajovou linku 91, která přes Malou Stranu i kolem hradu jezdí. Nová trasa linky 22 zas přinese lepší spojení turistům z okolí Staroměstského náměstí. 19.1.2015 14:01
OTÁZKA: Pro většinu lidí v okolí tramvajové trasy Petřiny-Siebliova (tedy vyjma (modilních) obyvatel bydlících v těsné blízkosti nové stanice Petřiny) znamená nová podoba MHD v důsledku nahrazení stávajících linek 2 a 8 novou linkou 2 podstatné zhoršení. Zatímco zrušení stávající linky 2 není žádná tragédie, protože cetující směřující do oblasti Vítězného námestí mohou pohodlně přestoupit na autobusy u Vozovny Střešovice, zrušení tramvaje č. 18 je velký problém. Neuvažujete o úpravě trasy nové linky č. 2, která z velké části kopíruje trasu linky č. 1? Tedy že by přinejmenším jezdila přes Malostranskou a Čechův most? David
Filip Drápal: Dobrý den Davide, pro velkou část Petřin bude sloužit pro cestu do centra primárně nové metro. A linka 18 trasu metra do centra z velké části kopíruje (Malostranská, Staroměstská). Proto zůstává zachován směr na Letnou a do Holešovic. Na Hradčanské bude možné přestoupit na linky 6 nebo 20. 19.1.2015 14:03
OTÁZKA: U linky 180: předpokládáte využití vjezdu do tunelů Blanka (po zprovoznění) - kde ? U Malovanky, Prašného mostu nebo Sparty ? A kam by dojela z Pelc-Tyrolky + kudy (po trase některé stávající linky ?) Uvítal bych publikaci plánku (jako pro l. 118). Děkuji. anonym
Filip Drápal: Dobrý den, u otevření tunelu Blanka ještě neznáme termín, co tunelem pojede, budeme ještě řešit. Pravděpodobně to ale vypadá na linku 180. Přesná trasa na druhém konci tunelu ještě není stanovena. 19.1.2015 14:05
OTÁZKA: Dobrý den.Proč prosím stále víc a víc zavádíte tzv.solo vozy? Všechny tramvaje,které jedou přes centrum jsou pak tak plné,že cestování připomíná dobu před 30 lety .Šetření na úkor cestujících. To samé platí o víkendech kdy jsou intervaly dlouhé. Nestálo by za úvahu alespoň v sobotu dopoledne a v neděli v podvečer intervaly zkrátit? Zkuste se projet od hl. či Masarykova nádraží. Beznadějně nacpané soupravy a to i dvouvozové.Děkuji. Ing.Bárta
Filip Drápal: Vážený pane inženýre, počet linek v sólo vozech v centru naopak rapidně klesne - linky 5 a 6 pojedou nově ve dvojicích. 19.1.2015 14:06
OTÁZKA: Dobrý den, uvedené změny v tramvajích se mi celkem líbí. Zejména děkuji za 12 opět rychle po nábřeží a 5 v soupravách. Za nejdůležitější považuji dochvilnost těch linek, které někde jezdí jako jediné. Počítáte s tím, že by se linka 10 po přetrasování mohla stát poněkud spolehlivější, než je teď? Ještě jedna věc, vejdou se tři linky do smyčky Výstaviště Holešovice? Nevznikne kapacitní problém? Děkuji Josef Suchý
Filip Drápal: Dobrý den Josefe, děkujeme, linka 10 by opravdu měla jezdit spolehlivěji, navíc o víkendu bude jezdit dvakrát častěji než dnes a zejména pro Libeň to bude znamenat rovnoměrněji vytížené tramvaje v Zenklově ulici. Ohledně symčky na Výstavišti: ukončení tří linek by neměl být podle DPP problém. 19.1.2015 14:08
OTÁZKA: Pěkné pozdravení, rád bych se otázal, jak na prodloužené metro napojíte nedalekou oblast Bílé Hory a Malého Břevnova. Nabízí se např. neukončovat nesmyslně vše nově na Vypichu a nějakou z linek (179?) protáhnout až na Bílou Horu; zvýšení nákladů by bylo minimální a zlepšení dopravní obslužnosti značné. Prostorem pro úsporu by pak bylo vrátit 191 do Podbělohorské a přes Hybšmanku vést 143, což by vedlo i k zásadnímu zrychlení těchto metrolinek. Děkuji za odpověď Jiří H.
Filip Drápal: Dobrý den Jiří, z Bílé Hory to bude do centra stále rychlejší tramvají 22 v krátkých intervalech. Linka 191 bude nově přes Vypich jezdit častěji a dojede přes Dědinu až na letiště. 19.1.2015 14:09
OTÁZKA: Proč bylo znovu přerušeno spojení ze Strašnic a Černokostelecké na Vinohrady? Máme opět začít psát petice? Michal Konečný
Filip Drápal: Dobrý den Michale, jelikož posílíme linku 5 druhým vozem, linka 13 už bude v této trase nadbytečná. Průzkumy ukázaly, že dnešní linka 13 vykazuje velmi nízkou obsazenost. Naopak rapidně roste vytíženost linky 5, proto jí posilujeme. 19.1.2015 14:11
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě , zda se nějak změní autobusová doprava na Praze 3? Děkuji za odpověď Novotný A.
Filip Drápal: Dobrý den pane Novotný, Žižkov bude mít kratší intervaly linek 133, 175 i 207. V oblasti Habrové pojede místo linky 124 linka 155. 19.1.2015 14:12
OTÁZKA: Dobrý den, Proč rušíte spojení Nových Butovic s letištěm přes Nemocnici Motol linkou 179, která je, zejména ve špičkách, poměrně vytížena a po otevření metra A by se dal očekávat ještě další nárůst její vytíženosti? To co uvádíte jako náhradu této linky (se dvěma přestupy), je naprostý nesmysl. Jiri
Filip Drápal: Dobrý den Jiří, na letiště nově dojede z Petřin kloubová linka 191. Pro rychlou cestu na letiště z Jihozápadního Města je lepší jet metrem na Zličín a dále linkou 100. 19.1.2015 14:14
OTÁZKA: Dobrý den, díky za návrat dvanáctky na nábřeží. Je pravděpodobné, že se tento návrh už měnit nebude? Díky. Libor
Filip Drápal: Zdravím Libore, doufáme, že návrat linky 12 přes nábřeží se podaří zrealizovat. 19.1.2015 14:15
OTÁZKA: Jaký bude interval metra ve špičce v úseku Dejvická - Nemocnice Motol? Jiri
Filip Drápal: Dobrý den Jiří, ve všední den cca do 18:30 pojede z Dejvické do Motola každé druhé metro. V ranní špičce ale z Petřin do centra pojede každá souprava. 19.1.2015 14:16
OTÁZKA: dobrý den chci se zeptat proč rušíte přímý spoj do karlína ? 2 roky tam jezdím z dejvic bez přestupu a eště jestly by nebylo aspon možné 119 zachovat k vítěznému náměstí aspon ve špičce , takhle se furt misí jen a jen přesedat a čekat ondřej
Filip Drápal: Dobrý den Ondřeji, z Dejvic do Karlína budete muset opravdu přestoupit, na druhou stranu je to možná rychlejší metrem než dnešní osmičkou. Na Evropské není možné zachovat souběh metra, tramvají a autobusů. Za těchto podmínek také dostala Praha dotaci z EU. 19.1.2015 14:18
OTÁZKA: Dobrý den, bydlím na Malém Břevnově. V mé blízkosti vznikly 2 nové stanice metra Petřiny a Motol. Bohužel jak vidím v novém plánku změn dopravy, není žádné přímě spojení s mým bydlištěm. Takže jsem opět odkázaná na přestup na Vypichu. Je to dost nepraktické. Nešlo by k tomu ještě nějak přihlédnout?Mnoho lidí také jezdí do místního Kauflandu a určitě by uvítali, že nemusí kus pěšky. Díky za odpověď Eva
Filip Drápal: Dobrý den, jak již bylo uvedeno, nejrychlejší do centra to pro Vás bude stále linkou 22, která navíc pojede rychleji přes Staroměstskou. 19.1.2015 14:19
OTÁZKA: Proč pojede Ječnou ulicí dvacítka? A k čemu bude dvojka, přes půlku prahy? Karel 25
Filip Drápal: Zdravím Karle, je nutné posílit linku 22 Ječnou ulicí a na Francouzské, dnes je na hraně kapacity. Linka 20 zde bude úplně navíc. Dvojka je výsledek požadavků městských částí na přímé spojení Prahy 3 a 10 a zároveň nabídne zajímavé přímé spojení do Holešovic a na Letnou. 19.1.2015 14:21
OTÁZKA: Dobrý den, opravdu považujete za posílení trasy, pokud byla původně trasa zajišťována 2 linkami a nově bude obsluhována pouze jednou s polovičními intervaly? Přijde mi absurdní takovéto řešení, zvláště pokud linky na takové trase jsou věčně plné. Děkuji za vaši odpověď Viktor Pavlíček
Filip Drápal: Zkuste být prosím konkrétnější. 19.1.2015 14:21