Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záchranářský Golem slaví deset let. Praha ho naštěstí ještě nepoužila

  12:51aktualizováno  12:51
Je to dobrá zpráva. Golem slaví deset let a záchranáři ho naštěstí naostro zatím nepotřebovali. Jde o jediný takový stroj svého druhu v Česku. Čtrnáct metrů dlouhý kolos si záchranáři pořídili po zkušenostech s povodněmi a výhledem na zásah třeba po teroristickém útoku.

Záchranářský modul má úctyhodné rozměry, ve složeném stavu je dlouhý 14 metrů, ale když připočtete tahač, je to už 16,2 metru. Vysoký je čtyři metry a široký skoro tři. | foto: Zdravotnická záchranná služba hl. m. PrahyMetro.cz

„Velkou předností modulu je rychlá akceschopnost. Golem je v nepřetržitém provozu připraven na okamžitý výjezd,“ vysvětluje ředitel záchranky Petr Kolouch.

Golem

Jméno záchranářskému obrovi vybrali před deseti lety sami Pražané.

Záchranářský modul má úctyhodné rozměry, ve složeném stavu je dlouhý 14 metrů, ale když připočtete tahač, je to už 16,2 metru. Vysoký je čtyři metry a široký skoro tři.

Provozní váha je 26 tun, s nákladem až 35 tun.

Když se návěs rozloží, je široký deset metrů. Po vysunutí dispečinku vzroste výška na pět metrů a rozložitelné stožáry s osvětlením jsou vysoké 9,5 metru.

Hlavním úkolem specializovaného vozu je poskytnout mobilní zázemí záchranářským týmům v mimořádných situacích, kdy likvidace zdravotnických následků může trvat i několik dní.

Modul obsluhuje jedna osoba, která je schopna během krátké doby přivézt na místo události vše potřebné a zastoupit tak několik sanitních vozů najednou.

„Aktuálně ho využíváme u akcí s velkou koncentrací osob, kde je předpoklad většího počtu ošetřených, jako jsou oslavy konce roku, megakoncerty nebo maratonské běhy,“ vysvětluje mluvčí záchranky Jiřina Ernestová.

Místo v rozložených bočnicích, které jsou široké deset metrů, poskytuje prostor pro třídicí pracoviště a dočasné ošetření postižených.

Autor:



Nejčtenější

U požáru motorestu na dálnici D10 zasahovali hasiči i v noci

Motorest Čtyři kameny u dálnice D10 nedaleko Hlavence u Prahy na snímku z 19....

Středočeští hasiči v noci na neděli pokračovali v hašení požáru motorestu Čtyři kameny na mladoboleslavské dálnici...

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...



Piloti vezli orgán k transplantaci, laserem je oslnilo šestileté dítě

Piloti převáželi orgány pro transplantaci. Šestiletý chlapec je oslnil laserem

Piloti Letecké služby Policejního prezídia ČR převáželi vrtulníkem na jižní Moravu životně důležitý orgán určený k...

Za vybržďování dostal řidič devět let, v autě na dálnici zemřel kojenec

Vybržďovač Kostner dostal za smrtelnou nehodu devítiletý trest. (15.11.2017)

Soud poslal na devět let do vězení šestatřicetiletého Martina Kostnera, který vybržďováním loni v prosinci způsobil na...

Politici zvažují velký „kraj Praha“. Metropoli by přibylo 300 tisíc občanů

Pražský hrad (ilustrační foto)

Praha, třebaže je to celek na úrovni kraje, má speciální režim – nevolí při krajských, ale při komunálních volbách. To...

Další z rubriky



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.