Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Most v Kutné Hoře se uzavře, lidé zůstanou odříznuti od města

  8:59aktualizováno  8:59
Motoristé, kteří jezdí přes Kutnou Horu na Přelouč a Pardubice, mohou očekávat potíže. Už několik let je totiž most na trase v části Malín ve velmi špatném stavu a nesmějí na něj těžká vozidla. Nyní se uvažuje i o zákazu vjezdu aut osobních. A stále není jasné, kdy začne rekonstrukce mostu.
Řidiče čekají v Kutné Hoře problémy. Ilustrační foto

Řidiče čekají v Kutné Hoře problémy. Ilustrační foto | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mělo už letos na jaře stavební povolení na opravu mostu od krajského úřadu, ale muselo ho stáhnout kvůli hygienikům, kteří chtěli další měření.

"Měřil se hluk na objízdných trasách a také vibrace, které vzniknou vrtáním při stavbě nového založení mostu. Měření se muselo udělat až nyní, když byly dobré klimatické podmínky," vysvětlil Karel Přibyl z ŘSD, proč nepředložili hotová měření už dříve.

Jednání s hygieniky dopadla dobře, nové stavební povolení by měli získat v říjnu. Do konce roku se bude muset udělat nové statické měření, aby se zjistilo, v jakém stavu most je.

Průjezd je na něm omezen dva roky. Jezdit by po něm neměly kamiony a autobusy. Většina z nich to ale nedodržuje.

Problematický most se nachází v městské části Malín.

"Jestliže statik usoudí, že stav mostu se zhoršuje, budeme muset udělat nějaká opatření, v nejhorším případě zakázat průjezd přes most i osobním vozidlům. Už teď je tam omezení pro auta nad šest tun," vysvětlil Přibyl.

Řidiči by tak museli jezdit objížďkami přes Kaňk a Církvici. Zkomplikovalo by to situaci nejen řidičům, ale všem obyvatelům Malína, kteří by byli odříznuti od města. Lidé v okrajových částech Kutné Hory by si museli zvyknout na hustší provoz.

Není jasné, zda budou peníze

Otázkou je, jak dlouho by to museli snášet. V době, kdy také ministerstvo dopravy šetří, nebude lehké získat na most peníze.

Je potřeba 180 milionů korun, most se totiž musí zbourat a postavit nový. Přibyl by chtěl začít příští rok v létě, stavba by měla trvat 2 roky.

Obyvatelé sepsali už před časem petici, aby ŘSD postavilo na dobu budování mostu provizorní lávku alespoň pro pěší a cyklisty. Jenže to argumentuje, že nic takového v projektu nebylo a že je to příliš drahé.

"Město se zavázalo, že to zařídí. Náklady na lávku jsou 15 milionů," řekl Přibyl. Zda situaci vyřeší po volbách nové vedení města, se teprve ukáže.

"Pokud stavbu lávky nebude chtít zajistit ŘSD, tak by ji mělo zaplatit město. Je to nákladné a dočasné řešení, ale je to lepší než žádné," řekl Vladimír Dupal, iniciátor petice, kterou podepsalo 1 300 lidí.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

S ohledem na zeleň se celý projekt nakonec jmenuje Drn, i když pracovní název...
Po Drnu na Národní chce Praha zastavět i další proluky v centru

Praha chce zacelit proluky, které jsou v zástavbě v centru metropole. Mělo by tak přibývat projektů, jako je právě dokončovaný skleněný Drn na Národní třídě....  celý článek

logo týmu Kobra
Žaloba posílá k soudu za krácení daní na Kladensku třicítku lidí

Žalobci poslali k soudu kauzu 29 lidí obviněných z krácení daní na Kladensku se škodou přes 300 milionů korun. Jde o jeden z největších případů týmu Kobra....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ve Lhotce prasklo potrubí, na jihu Prahy byly tisíce lidí bez vody

V Praze 4 prasklo ve středu po poledni vodovodní potrubí. Přes dvacet tisíc odběratelů v městských čtvrtích Braník, Hodkovičky, Krč, Lhotka, Libuš a Kamýk...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.