Při jízdě od stanice metra i od Krejcárku musí teď řidiči tramvají dávat přednost autům a v jednom směru prý mají i špatný výhled. "Tramvaje od Krejcárku najíždějí pod nepříjemným úhlem, nevidí na automobily přijíždějící od Invalidovny," řekl řidič tramvaje Vladimír Kučera, podle kterého je štěstí, že se tu zatím žádná tramvaj s autem nesrazila.
Podle policie se přitom zlepšil průjezd křižovatkou a plynulost silničního provozu. Důvodem, proč byla světla vypnuta, byly časté kolony na Palmovce a na nedaleké křižovatce Balabenka.
Jenže tramvajáci se teď bojí, že při intenzivním provozu auta křižovatku stejně ucpou a tramvaje budou nabírat zpoždění. "Řešením by bylo, kdyby tramvaje měly v křižovatce přednost," naznačil řešení Kučera.
I mluvčí pražské policie Tomáš Hulan připouští, že je to teď pro řidiče tramvají o něco složitější. Od toho tu je ale zrcadlo. "Za celou dobu zkušebního provozu nevíme o situaci, kdy by byli třeba ohroženi cestující v tramvaji. Nestala se ani nehoda," poznamenal Hulan.
Upravený provoz vyhovuje i Dopravnímu podniku. "Auta totiž většinou dávají tramvajím přednost, i když nemusí. Pokud si ale budou řidiči hromadně stěžovat, zkušební provoz se zastaví," uvedla mluvčí dopravce Ilona Vysoudilová.