Liniové řízení na Pražském okruhu otestovalo Ředitelství silnic a dálnic během uplynulého víkendu. V pondělí zmizel ze světelných tabulí stálý údaj o omezení rychlosti na 100 kilometrů v hodině.
Toto opatření vzniklo na okruhu na začátku října, a to kvůli nehodám, na které automatický systém řízení dopravy adekvátně nezareagoval (více o snížení povolené rychlosti na Pražském okruhu čtěte zde). Rychlost zůstane nadále omezena na 80 km/h jen v tunelech.
Pražský okruh je první českou dálnicí, kde liniové řízení dopravy funguje. Hlavním prvkem systému je hustá síť proměnných příkazových značek. Jeho součástí jsou ale také detektory provozu ve vozovce, varovný meteorologický systém nebo kamery.
Nová jihozápadní část Pražského okruhu byla otevřena před měsícem. Novostavba za 18,3 miliardy korun vede mezi Modleticemi u D1 a Slivencem. Úsekem projede každý den 50 až 80 tisíc aut.