Na střeše pražského nákupního centra Galerie Harfa se probudili dinosauři

Na střeše Galerie Harfa v pražské Libni otevřeli DinoPark. Velký zábavní park zavede své návštěvníky do doby, kdy Zemi obývala prehistorická zvířata. K vidění je tu na pět desítek dinosauřích modelů v životní velikosti, ty největší se dokonce pohybují. Součástí parku je i dětské paleontologické hřiště.

Dinopark na střeše nákupního centra Galerie Harfa | foto: Yan Renelt, MF DNES

Stačí projít historickou vstupní bránou a návštěvník se rázem posune o desítky milionů let zpátky v čase. Uvítá ho tu dvojice velmi nebezpečných králů druhohor – samec a samice Tyrannosaura rexe. Některé modely dinosaurů jsou pohyblivé: mrkají, dýchají, pohybují krkem, tlamou i ocasem.

"Dinopark má v návštěvnících vzbuzovat fantazii. Myšlenky na to, co by se stalo, kdyby jim takový obr vlítl na zahradu nebo kdyby ho potkali v lese," popisuje jeden z provozovatelů parku Jiří Machálek.

Dinopark na střeše nákupního centra Galerie Harfa

Hned vedle vyčkává Fotosaurus - jediný dinosaurus, u něhož nechali tvůrci naplno pracovat svou představivost. Ostatní modely vznikly na základě poznatků paleontologů. "V případě Fotosaura jde o vtípek, v jeho tlamě se můžete vyfotit," říká Machálek.

V druhohorní pouštní krajině, kterou lidé procházejí, narazí dále na stádo Stegosaurů či dvacet metrů dlouhého Apatosaura lenošícího u bahenního jezírka. Uvidí ale také útočícího Allosaura, vysoké Brachiosaury nebo bojujícího Ceratosaura.

"Skrz otočný Tunel času se pak návštěvníci dostanou do pavilonu nazvaného Cesta do minulosti Země se skutečnými artefakty z druhohor," popisuje Jiří Machálek. Tady se ocitnou jakoby ve vesmíru s hvězdami nad hlavou. Při pohledu na zem objeví kosti, otisky pravěkých přesliček a archeologické nálezy.

"Součástí DinoParku je i dětské paleontologické hřiště, kde malí průzkumníci jistě najdou a pak si i určí kostru dinosaura, je tu k vidění i havarovaný vrtulník DinoExpedition obsazený raptory a také nové 4D kino s prodejnou suvenýrů," uzavírá provozovatel.

Autoři: ,

Vrchní část věže je třeba opravit, protože do jejího krovu kvůli poryvům větru...
Plán počítá s dostavbou Staroměstské radnice, křídlo jí chybí od války

Grandiózní i umírněné návrhy se během více než století objevily v souvislosti s novou podobou východního křídla Staroměstské radnice. Místo toho jsou přes 70...  celý článek

logo týmu Kobra
Žaloba posílá k soudu za krácení daní na Kladensku třicítku lidí

Žalobci poslali k soudu kauzu 29 lidí obviněných z krácení daní na Kladensku se škodou přes 300 milionů korun. Jde o jeden z největších případů týmu Kobra....  celý článek

O půlnoci vypršela aktivistům smlouva, podle které mohli centrum Klinika obývat...
Na Klinice zůstáváme i po lhůtě pro vystěhování, vzkázali aktivisté

Aktivisté z centra Klinika na pražském Žižkově oznámili, že v budově i nadále zůstanou. Tvrdí, že pokud by odešli, z domu by zůstala prázdná chátrající ruina,...  celý článek

Avokádové quacamole

Rychlovka, kterou zvládne a miluje každý.