Na trati mezi Voticemi a Benešovem otevřeli dva nové tunely.

Na trati mezi Voticemi a Benešovem otevřeli dva nové tunely. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Na trati z Benešova do Votic pojedou cestující dvěma novými tunely

  • 5
Na trati mezi Benešovem a Voticemi roste unikát, vlaky tudy v budoucnu projedou v 18 kilometrů dlouhém úseku hned pěti tunely. Zatím byly otevřeny první dva z nich - Votický a Olbramovický. Ty měří dohromady něco málo přes jeden kilometr. Modernizace má trať podstatně zkrátit a umožnit vyšší rychlost vlaků.

Dělníci na ražbě a hloubení tunelů pracovali 24 hodin denně. Votický tunel je dlouhý 590 metrů, Olbramovický měří 480 metrů. V provozu je už lichá skupina kolejí ve stanici Olbramovice.

Dokončeny byly už i hlavní práce na třech zbývajících tunelech, které se v současné době budují: u Zahradnic, jež je dlouhý 1044 metrů, a dvou u Tomic o délce 324 a 252 metrů.

Rozsáhlá modernizace zásadním způsobem zkrátí délku dřívější trati a po dokončení celé stavby tu vlaky budou moci jezdit rychlostí až 150 kilometrů v hodině, soupravy s naklápěcí technikou dokonce 160 kilometrů za hodinu.

Zlepšit by se měl i komfort jízdy, kvalitnější budou také informační systémy na zastávkách a nádražích.

Celkové náklady na modernizaci této tratě představují 6,8 miliardy korun. Prostředky na stavbu poskytl Státní fond dopravní infrastruktury, více než čtyřmi miliony korun by měla přispět dotace z Operačního programu Doprava.

Žádost o ni už schválilo ministerstvo dopravy, ještě ji ale musí schválit Evropská komise. Práce začaly v srpnu 2009 a mají skončit přibližně v polovině roku 2013.