Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní jachta i dračí lodě. Pražská výstava podpoří lodní dopravu

  9:45aktualizováno  9:45
Ve čtvrtek začíná největší výstava lodí v Praze Lodě na vodě. O přípravu se stará šéf Asociace prodejců a výrobců lodí Michal Imramovský. Sám je nejlepším příkladem toho, co vše se dá s lodí v Praze na Vltavě dokázat.

Michal Imramovský na svém skútru. Organizátor největší české výstavu lodí a snaží přesvědčit lidi o tom, že loď se dá v Praze používat k dopravě i pro radost. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

"Jezdím takhle třeba ke kamarádům do Libně, ale občas vyrazím i na druhý konec města na Smíchov," popsal osmatřicetiletý muž, který svůj život pevně spojil s Vltavou.

Tento týden ale brázdí na skútru Vltavu mezi Palackého a Železničním mostem. Připravuje totiž největší českou výstavu lodí Lodě na vodě.

Musí zajistit, aby se na nevelký prostor vešly desítky jachet a člunů a mohly se předvádět zakotvené i v pohybu. "Krize nekrize, zájem lidí o lodě roste, nejvíc přibylo těch, kteří si kupují lodě na rekreační plavby," poznamenal k boomu jachet a motorových člunů v Česku.

Na výstavě bude od čtvrtka více než stovka lodí, od nafukovacích člunů přes sportovní plachetnice až po velké jachty.

Hybridní motorová lod Greenline 40. Dvanáct metrů dlouhá jachta reprezentuje...

Zřejmě největší bude 12 metrů dlouhá hybridní jachta Greenline 40, která reprezentuje ekologicky šetrná a energeticky úsporná plavidla. "Je to jeden z prvních funkčních hybridů, který dokáže velmi úsporně jezdit na elektřinu, dobíjet pomocí solárních panelů a klasický spalovací motor používá až při cestách na větší vzdálenosti," popsal David Ondráček z firmy Česká lodní doprava charter, která loď za 300 tisíc eur prezentuje.

Z Holešovic na Smíchov za 50 minut

Imramovský bydlí na sedmdesát metrů dlouhé lodi v holešovickém přístavu, kterou si kdysi předělal na byt a sídlo své firmy prodávající lodě a příslušenství. Lodím propadl už v dětství, kdy ho otec coby úspěšný reprezentant v závodech vodních kluzáků bral s sebou na vodu.

Lodě na vodě

Výstava se koná na náplavkách na Rašínově a Hořejším nábřeží od čtvrtka do neděle. Kromě komentovaných přehlídek vystavených lodí jsou na programu třeba soutěže pro návštěvníky či ukázky vodních sportů a dračích lodí. Základní vstupné je 200 korun, o víkendu 150 korun.

Teď se snaží přesvědčit lidi o tom, že loď se dá v Praze používat k dopravě i pro radost. Kdo si chce zajezdit na Vltavě, nepotřebuje žádná povolení, jen musí respektovat pravidla a nikoho neohrožovat.

"Jsou tu různá místa, lidé nejraději jezdí mezi Vyšehradem a Jiráskovým mostem, ale tady je spousta veslařů a je třeba jezdit pomalu, aby vaše loď nedělala vlny a je to neohrozilo. I proto to mám nejraději pod štvanickou plavební komorou, kde už nejezdí a můžete to tam klidně rozjet víc," popsal Imramovský.

Pokud by někdo chtěl používat loď k dopravě na větší vzdálenost, bude potřebovat víc času než cyklisté a většinou i než motoristé. "Z Holešovic na Smíchov jsem se dostal nejrychleji za 51 minut, to je můj rekord, rychleji to zejména kvůli zastaralé smíchovské plavební komoře nejde," tvrdí loďař.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Velké Přílepy, okres Praha-západ
Naše referendum mohlo být zmanipulované, tvrdí starostka Velkých Přílep

Obyvatelé ve Velkých Přílepech u Prahy odmítli v sobotním referendu výstavbu silnice propojující dálnice D7 a D8, kterou chystal Středočeský kraj. Obávají se,...  celý článek

Vizualizace projektu oživující prostor pod Negrelliho viaduktem.
Po opravách Negrelliho viaduktu začne jeho proměna na kulturní centrum

Vedení městské části Praha 8 schválilo koncepční studii Negrelliho viaduktu, která pod většinou oblouků počítá s umístěním kaváren i obchodů. S rekonstrukcí se...  celý článek

Budova Středočeského krajského úřadu
ANO dopisem vypovědělo koalici se STAN, ODS a Nezávislými Středočechy

Středočeská koalice ANO, STAN, ODS a Nezávislých Středočechů, která vznikla po loňských krajských volbách, končí. Hnutí ANO informovalo koaliční partnery, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.