Na dodavatele elektronabíječek město pravděpodobně vypíše veřejnou soutěž. Projekt Chabr ve čtvrtek představil zastupitelstvu, které ho vzalo na vědomí.
V Praze podle Chabra chybějí nabíjecí místa, nyní jich je zhruba 300. Ve svém plánu hlavní město počítá, že v příštím roce by jich mělo přes 100 přibýt. Zároveň ale roste počet elektromobilů, kterých by mělo v roce 2030 v Praze být zhruba 100 tisíc, dodal Chabr. Chce proto zajistit dostatek veřejných dobíjecích stanic.
Praha si už nechala zpracovat projekt, podle kterého je v hlavním městě zhruba 30 tisíc lamp vhodných pro umístění nabíječek. Nejprve je však nutné upravit podzemní infrastrukturu. S rozšířením sítě se podle Chabra počítá nejdříve v historickém a širším centru Prahy.
Nejrychlejší nabíječka aut v Česku konečně funguje, platí se za připojení |
Na přípravě lamp bude hlavní město spolupracovat s firmou PRE, kterou spoluvlastní. Praha zaplatí obnovu nadzemních stožárů lamp a kabely. Výkopové práce bude hradit PRE v rámci plánované obnovy distribuční sítě.
Projekt má v kompetenci rada hlavního města, která bude schvalovat i jeho další vývoj. Chabr by jí měl v lednu nebo únoru předložit prováděcí dokumentaci včetně návrhů rámcových smluv.
Lampy coby dobíjecí místa fungují například v Londýně nebo Mnichově.
Západní státy tlačí na elektromobilismus, ale chybí nabíječky, řekl expert:
13. září 2019 |