Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nádraží v Mladé Boleslavi padne, supermoderní budova tu ale nevyroste

  16:15aktualizováno  16:15
Starou nádražní budovu v Mladé Boleslavi čeká demolice. Na jejím místě měl vyrůst nový moderní objekt, kterému místní lidé přezdívali skleník, vejce nebo také létající talíř. Nakonec tu ale nejspíš stát nebude, mimo jiné i kvůli nesouhlasu zdejších obyvatel. Architekt teď navrhne novou podobu budovy.

Původně zamýšlená moderní budova na místě starého nádraží nakonec stát nebude. | foto: Vizualizace Středočeský kraj

Prototyp supermoderní budovy, který představily České dráhy, měl nahradit stávající nádražní budovu, která je už léta v katastrofálním stavu. Prosklený objekt se však nelíbil části veřejnosti. Hlavně proto, že sem nezapadá.

Mezi lidmi vznikla proto petice za zachování stávající nádražní budovy, která se opírala o její údajný historický význam. Petice zafungovala, ale jen částečně. Demolice nakonec současnou budovu nemine. Na místo původně plánované prosklené budovy má ale vzniknout zcela nový projekt.

"Příští týden do města přijede architekt, který si projde nejen samotné město, ale i okolí nádraží a navrhne jeho novou podobu," říká náměstek středočeského hejtmana odpovědný za dopravu Robin Povšík, který dříve skleněnou budovu podporoval.

Odpůrci nové nádražní budovy jsou spokojení

Názor změnil právě po nesouhlasu veřejnosti. Spokojení jsou nyní i občanští aktivisté. "Nepodařilo se sice zabránit demolici původní historické budovy, ale povedlo se nám přesvědčit osoby na rozhodujících místech o tom, že navržená moderní novostavba se do této lokality vůbec nehodí," říká iniciátor petice za zachování staré nádražní budovy Jan Cindr.

"Podle mě to je nejlepší možný výsledek za daných okolností. Původní návrh budovy byl opravdu nezdařilý. Dobrým signálem pro mě je i to, že se po dlouhé době místní občanská společnost dokázala zmobilizovat a prosadit svůj názor," říká občanský aktivista Jan Kurka.

České dráhy informaci o novém návrhu budovy zatím přímo nepotvrdily. "Ve hře je i možnost výstavby budovy v jiné architektonické podobě, ale zatím nemůžeme potvrdit, které řešení bude definitivní. Bude záležet především na formě financování," říká mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

S penězi ale podle Povšíka problém nebude. "Na financování se bude podílet i Středočeský kraj formou dotace z Evropské unie," ujistil. Podle něj půjdou prostředky z této dotace na financování oprav i u dalších nádraží v kraji, která jsou ve špatném stavu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Programovací jazyk Scratch umožňuje dětem vytvářet vlastní animace nebo...
Školy informatiku neřeší, říkají zakladatelky kurzů programování pro děti

Ačkoliv má téměř každé dnešní dítě chytrý telefon nebo tablet, neznamená to ještě, že dokáže s technologiemi pracovat. Silvie Zemanová a Klára Šťouračová se...  celý článek

První volební den v ZŠ Vlkova na pražském Žižkově (20. října 2017)
Mezinárodní pozorovatelé voleb překvapili komisi, zavolala na ně policii

Do základní školy v pražské Zbraslavi dopoledne vyjeli policisté. Přivolal je člen volební komise kvůli dvojici mužů, která v místnosti začala bez předchozí...  celý článek

Ikonický robot R2D2 z Hvězdných válek zakotvil v  Praze. Kdosi neznámý takto...
Robot R2D2 z Hvězdných válek „přistál“ v Praze u Nuselského mostu

Nezvyklého „obyvatele“ má v posledních dnech park pod pražským Nuselským mostem. Neznámý umělec tam totiž přemaloval větrání krytu civilní ochrany na Folimance...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.