Původně zamýšlená moderní budova na místě starého nádraží nakonec stát nebude.

Původně zamýšlená moderní budova na místě starého nádraží nakonec stát nebude. | foto: Vizualizace Středočeský kraj

Nádraží v Mladé Boleslavi padne, supermoderní budova tu ale nevyroste

  • 4
Starou nádražní budovu v Mladé Boleslavi čeká demolice. Na jejím místě měl vyrůst nový moderní objekt, kterému místní lidé přezdívali skleník, vejce nebo také létající talíř. Nakonec tu ale nejspíš stát nebude, mimo jiné i kvůli nesouhlasu zdejších obyvatel. Architekt teď navrhne novou podobu budovy.

Prototyp supermoderní budovy, který představily České dráhy, měl nahradit stávající nádražní budovu, která je už léta v katastrofálním stavu. Prosklený objekt se však nelíbil části veřejnosti. Hlavně proto, že sem nezapadá.

Mezi lidmi vznikla proto petice za zachování stávající nádražní budovy, která se opírala o její údajný historický význam. Petice zafungovala, ale jen částečně. Demolice nakonec současnou budovu nemine. Na místo původně plánované prosklené budovy má ale vzniknout zcela nový projekt.

"Příští týden do města přijede architekt, který si projde nejen samotné město, ale i okolí nádraží a navrhne jeho novou podobu," říká náměstek středočeského hejtmana odpovědný za dopravu Robin Povšík, který dříve skleněnou budovu podporoval.

Odpůrci nové nádražní budovy jsou spokojení

Názor změnil právě po nesouhlasu veřejnosti. Spokojení jsou nyní i občanští aktivisté. "Nepodařilo se sice zabránit demolici původní historické budovy, ale povedlo se nám přesvědčit osoby na rozhodujících místech o tom, že navržená moderní novostavba se do této lokality vůbec nehodí," říká iniciátor petice za zachování staré nádražní budovy Jan Cindr.

"Je to ostuda Mladé Boleslavi,“ říká o léta chátrajícím a z části nevyužívaném...

"Podle mě to je nejlepší možný výsledek za daných okolností. Původní návrh budovy byl opravdu nezdařilý. Dobrým signálem pro mě je i to, že se po dlouhé době místní občanská společnost dokázala zmobilizovat a prosadit svůj názor," říká občanský aktivista Jan Kurka.

České dráhy informaci o novém návrhu budovy zatím přímo nepotvrdily. "Ve hře je i možnost výstavby budovy v jiné architektonické podobě, ale zatím nemůžeme potvrdit, které řešení bude definitivní. Bude záležet především na formě financování," říká mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

S penězi ale podle Povšíka problém nebude. "Na financování se bude podílet i Středočeský kraj formou dotace z Evropské unie," ujistil. Podle něj půjdou prostředky z této dotace na financování oprav i u dalších nádraží v kraji, která jsou ve špatném stavu.