Diskuze
Dopravní podnik otočil. Eskalátory na Veleslavíně pojedou oběma směry
Děkujeme za pochopení.
O60d24s15t84r68a12n53ě15n80ý 79U58ž40i84v95a27t95e82l
V19r74a34t59i83s75l34a98v 23K12u20l56h73á11n78e41k
Měli spíš říct, že eskalátory budou jezdit tak, jak je to v projektu tj. samozřejmě obousměrně. Zas nějaký myslitel na DP myslel...
J35a39r70o59m92í44r 30Š11r62á36m80e38k
A pak že jediný vtip, ve kterém se dá bydlet, je Brno
R35a13d92k43a 58J42o79h77n92o58v76á
Ještě by to chtělo dodělat eskalátory na druhé (vokovické) straně Evropské ulice.
J48a79n 85C54h10o42b58o17t
Tedy nevím, co je na obousměrných schodech převratného nebo divného? Pokud mají dva vedle sebe, bylo by asi logické, aby jely každý na druhou stranu, na druhé straně mnichovské metro má u většiny východů jen jeden, který se rozjíždí našlápnutím nástupní desky a rozjede se směrem, kterým je zrovna potřeba.
Pak samozřejmě nezastaví a nerozjede se naopak, když na něm zrovna nkdo jede...
Jen je občas k vzteku vidět starouška či matku s kočárem čekat na jednom konci, zatímco na druhém si každou půlminutu někdo s telefonem v ruce našlápne a s velkou slávou kolem čekajícího projde.
To je ovšem v lidech...
M77a78r97t58i66n 56Š46u89b74r53t
V Praze jsme pro takové schody asi ještě nedozráli. Nikdo nechce čekat na někoho, co chce jet zrovna opačně. Navíc takové schody mají smysl jen u výstupů, které přinejmenším část dne nejsou moc frekventované a mohou tak zajistit obousměrný pohyb hůře pohyblivým.
I v centru, kde se před časem vybíraly eskalátory do vestibulů, které pojedou dolů, aby se usnadnil pohyb starším lidem a kočárkům, přišla řada stížností, proč někdo zrovna schody v nějakém směru otočil, že to je přece zbytečné, aby vůbec nějaké schody jezdily dolů.
M32a95r56t94i95n 73Š20u18b75r96t
Njn, v tomto ohledu neměl DPP žádnou šanci se zavděčit. Zhruba za týden lze očekávat opět stížnosti na to, co si jiní stěžovatelé vymohli nyní.
Celý příběh je přitom úplně jednoduchý. Tato stanice buď neměla pro přestup na letiště složit vůbec, nebo jen max. 2-3 roky. Jelikož je stavba spolufinancována z fondů EU, což má přísná pravidla jak při stavbě, tak 5 let po ní, tak v okamžiku zjištění, že stanice bude přestupní daleko déle, než se při projektování někdy v roce 2007 čekalo, prostě není možné doplnit takový vícenáklad. Investor si koleduje, že pak nedostane z EU peníze dle žádosti a Praha by pak mohla přijít o několik miliard.
Ale po dostavbě se podařilo možnost doplnění eskalátoru vyjednat. Prostorově to v místě není žádná hitparáda. Jako všude kolem výstupů z metra vede spousta kabelů inženýrských sítí, pod původními schody byly prostory infocentra.
DPP vždy upozorňoval, že doplnění schodů bude komplikované.
Doplnit jen jedny chody a nechat vedle schodiště nešlo, neboť schodiště by bylo příliš úzké a eskalátor taky. V souhrnu by ty úzké schůdky a eskalátor nedostačovaly kapacitě lidí, co přijedou metrem a chtějí na bus.
Tj. při stavbě eskalátoru byla jediná možnost. Postavit dvoje úzké schody. Jen ty mohou mít při současné jízdě nahoru kapacitu pro odvezení lidí, kteří přijedou metrem. Proto je zcela logicky správné, aby oboje schody jely nahoru. Vedou také výhradně na nástupní zastávky.
V tomto místě se nepředpokládá, že by dolů chodili lidé z busů, co k metru přijeli na druhou stranu terminálu. Tam je nadále pevné schodiště a současně za přechodem o trochu blíže výtah, který vede přímo na nástupiště, takže možnost pro starší a hůře pohyblivé, jak se dostat do metra, zde viditelně je.
Dolů tudy ovšem chodí lidé, co vystoupí z kladenských vlaků. Teď jich je ještě o to více, že je zavřený Negrelliho viadukt. A máme tu kardinální spor o směr jízdy chodů, který DPP nemůže vyhrát, protože možnost postavit něco jiného než dvoje eskalátory neměl.
M75a62r32t79i16n 88Š30u67b14r29t
Takže, když pojedou oba eskalátory nahoru, lidé od vlaků budou muset ještě přejít místo pro přecházení v terminálu a sejít do metra po pevných schodech tam, kudy do metra nadále budou chodit všichni, co busem do terminálu přijedou. Těchto lidí od vlaku je mnohodesíteknásobně méně, než lidí, co chtějí k busům, ale přesto DPP dostane vynadáno, že je ...píp...a ať urychleně pustí jedny schody nahoru a jedny schody dolů.
Když pojede jeden eskalátor nahoru a jeden dolů, je zcela nereálné, aby ten nahoru byl schopen pojmout nápor lidí, co přijedou z nástupiště od jednoho metra. Z nástupiště do vestibulu jede ten dav ve špičce dvěma širokými eskalátory, kde se vejdou dva lidé vedle sebe, takže najednou mohou do vestibulu vyjet 4 lidé. Ale dále na povrch na tom úzkém eskalátoru bude moci pokračovat pouze 1 člověk, pokud druhé schody pojedou dolů. Tedy vznikne fronta. Navíc nové schody v záběhu mívají své nálady, takže v prvních měsících párkrát nahoru určitě nepojedou. I v tomto případě dostane DPP vynadáno, že je ...píp...a ať urychleně pustí oba eskalátory jen nahoru.
A tomu se říká koloběh života a eskalátorů. Holt, pokud technicky jde postavit jen něco, je potřeba si vybrat, jaký režim je po dostavbě výhodnější a mít nějakou míru tolerance k tomu, že holt všichni vyhrát nemůžeme.
P12a58v36e53l 36K86u22d51r15n34a
Schody na Nadrazi Veleslavin byly tolik charakteristicke pro Ceskou Republiku! Takovou kombinaci slavobrany a zaroven (nebal bych se rici) osvetimske selekce jsem jinde nevidel. Nonverbalni komunikace probihala priblizne takto: "Dobry den, prominte prosim, jedu z letiste a hledam, jak se dostat do metra" "Tak si capni ty svy kramy a hybaj po schodech, ty turisto". "Prominte prosim, ale ty schody jsou mokre a klouzaji a eskalatory jsem nikde nenasel". "To asi proto, ze tady zadny nejsou, ty myslivno". "Prominte prosim, ale prestup z letiste na metro bez eskalatoru je preci nesmysl a eskalatory maji i v zemich tretiho sveta, treba v Bangladesske Dhace"."A koho to s.re mladej(starej)? Tady ses v Cesku a tady je zivot tvrdej"."Dobra, prijimam, zdejsi lid je zrejme houzevnaty, ale precijen, nemohl by mi nekdo pomoci?"."Pomocnici maji pracovni vesty a jsou dole, tak poloz kufry a skoc je pozadat o pomoc"."Prominte prosim a proc jsou pomocnici dole, kdyz turiste prave prijeli a potrebuji pomoc nahore?"."Protoze prsi a utiraji vodu, ktera steka po schodech, ty divizno. No a co, ze tohle schodiste nema strechu, to je architektonickej zamer ty zpovykana turisticka luzo". "Tak vam moc dekuji za pomoc, ale radeji se vratim na letiste a navstivim jinou zemi, kde maji eskalatory pod strechou". "Val a uz sa nevracaj".
R90a66d60e75k 56J78a58n82a13t33a
Je vám doufám známo, že tyto eskalátory jsou u nástupní zastávky, takže jimi dolů téměř nikdo jezdit nebude?
Takto zareagovali jen aby uklidnili neodborné remcaly. Po čase se to tiše vrátí zpátky.
M65a82r84k33é63t91a 37P91o46l46á65k80o87v83á
"Už to že se eskalátory dodělávali po kolaudaci svědčí o kvalitě našich jak zadavatelů tak projektantů."
Dejte tam staré, ruské, ze 70. - 80. let, jak tu někdo psal níže, a vydrží navěky.
Stejně tak, jako turbíny apod. ze třicátých let, které anglosasové všude po světě také donutili "vyměnit" ( vyhodit ), aby tam mohli nacpat své výrobky, které nejsou jakostní ( kvalitní ).
Lidé, vracejte se ke starému dobrému, a odmítejte šmejd, i kdyby byl sebemodernější ( auta, nábytek, vztahy, ... ). Tím si zlepšíte jakost života - vrátí se vám pocit štěstí.
M88a25r75t77i23n 43Š78u95b94r54t
V době zpracování projektu se předpokládalo, že z Veleslavína se na letiště nebude jezdit autobusy vůbec (bude-li již vlak), nebo jen cca 2-3 roky, než se dobuduje na letiště metro. A to by instalace eskalátorů nedávala z hlediska nákladů smysl.
Když bylo jasné, že se tak nestane, a Veleslavín bude přestupní stanicí na busy dlouho, tak rozsáhlá změnu v projektu, na který se žádá spolufinancování z fondů EU, byla neřešitelná. Je to razantní vícenáklad a všichni známe různé Buštěhrady apod. Takže tato ochrana před vícenáklady vedla k tomu, že se tam eskalátor doplnit během realizace nedal.
I nyní během pětiletého období udržitelnosti projektu to bylo nesmírně složité provést, nejen kvůli podmínkám přijetí dotace, ale i proto, že v okolí toho výstupu vede po obvodu řada sítí, pod schody byla část infostřediska apod.
H38o10n52z52a 55N78o77v70á32k
Ještě kdyby tak chtěli zakrýt tu ostudu co se tyčí nad zastávkou autobusu na letiště.
V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice
Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...
Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky
Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vinen, vyslechl si hejtman Krkoška u soudu. Krátce poté oznámil rezignaci
S peněžitým trestem 200 tisíc korun odešel dnes od Obvodního soudu pro Prahu 2 hejtman...
Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat
Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí
Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...
Střešovice i podruhé v semifinále uspěly, Boleslav s Vítkovicemi srovnala
Florbalisté mistrovského týmu a vítěze základní části Tatranu Střešovice vyhráli v druhém duelu...
V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice
Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...
Vytížení proti odpočatým. Sparta čelí v semifinále Třinci, Pardubice čeká Litvínov
Dva nejlepší celky základní části hokejové extraligy si dopřály pauzu na přípravu a od víkendu už...
Lakatoš bude hostovat v Boleslavi. Bruslaři s ním počítají na dva roky
Dominik Lakatoš bude v nadcházejících dvou sezonách hostovat z hokejových Vítkovic v Mladé...
Pronájem byty 3+kk, 76 m2 - Praha -…
Sudoměřská, Praha 3 - Žižkov
30 000 Kč/měsíc