Diskuze

Dopravní podnik otočil. Eskalátory na Veleslavíně pojedou oběma směry

Stačilo několik hodin a pražský dopravní podnik zrevidoval své rozhodnutí o tom, jak budou při pátečním otevření jezdit eskalátory na stanici metra Nádraží Veleslavín. Místo plánovaného směru pouze z vestibulu, pojedou jeden na povrch a druhý dovnitř. Proč, to dopravní podnik blíže neokomentoval.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Měli spíš říct, že eskalátory budou jezdit tak, jak je to v projektu tj. samozřejmě obousměrně. Zas nějaký myslitel na DP myslel...

0 0
možnosti
Foto

A pak že jediný vtip, ve kterém se dá bydlet, je Brno ;-D;-D

1 0
možnosti
Foto

Ještě by to chtělo dodělat eskalátory na druhé (vokovické) straně Evropské ulice.

0 0
možnosti

J48a79n 85C54h10o42b58o17t

10. 4. 2018 22:23

Tedy nevím, co je na obousměrných schodech převratného nebo divného? Pokud mají dva vedle sebe, bylo by asi logické, aby jely každý na druhou stranu, na druhé straně mnichovské metro má u většiny východů jen jeden, který se rozjíždí našlápnutím nástupní desky a rozjede se směrem, kterým je zrovna potřeba.

Pak samozřejmě nezastaví a nerozjede se naopak, když na něm zrovna nkdo jede...

Jen je občas k vzteku vidět starouška či matku s kočárem čekat na jednom konci, zatímco na druhém si každou půlminutu někdo s telefonem v ruce našlápne a s velkou slávou kolem čekajícího projde.

To je ovšem v lidech...

1 0
možnosti
Foto

V Praze jsme pro takové schody asi ještě nedozráli. Nikdo nechce čekat na někoho, co chce jet zrovna opačně. Navíc takové schody mají smysl jen u výstupů, které přinejmenším část dne nejsou moc frekventované a mohou tak zajistit obousměrný pohyb hůře pohyblivým.

I v centru, kde se před časem vybíraly eskalátory do vestibulů, které pojedou dolů, aby se usnadnil pohyb starším lidem a kočárkům, přišla řada stížností, proč někdo zrovna schody v nějakém směru otočil, že to je přece zbytečné, aby vůbec nějaké schody jezdily dolů.

2 0
možnosti
Foto

Njn, v tomto ohledu neměl DPP žádnou šanci se zavděčit. Zhruba za týden lze očekávat opět stížnosti na to, co si jiní stěžovatelé vymohli nyní.

Celý příběh je přitom úplně jednoduchý. Tato stanice buď neměla pro přestup na letiště složit vůbec, nebo jen max. 2-3 roky. Jelikož je stavba spolufinancována z fondů EU, což má přísná pravidla jak při stavbě, tak 5 let po ní, tak v okamžiku zjištění, že stanice bude přestupní daleko déle, než se při projektování někdy v roce 2007 čekalo, prostě není možné doplnit takový vícenáklad. Investor si koleduje, že pak nedostane z EU peníze dle žádosti a Praha by pak mohla přijít o několik miliard.

Ale po dostavbě se podařilo možnost doplnění eskalátoru vyjednat. Prostorově to v místě není žádná hitparáda. Jako všude kolem výstupů z metra vede spousta kabelů inženýrských sítí, pod původními schody byly prostory infocentra.

DPP vždy upozorňoval, že doplnění schodů bude komplikované.

Doplnit jen jedny chody a nechat vedle schodiště nešlo, neboť schodiště by bylo příliš úzké a eskalátor taky. V souhrnu by ty úzké schůdky a eskalátor nedostačovaly kapacitě lidí, co přijedou metrem a chtějí na bus.

Tj. při stavbě eskalátoru byla jediná možnost. Postavit dvoje úzké schody. Jen ty mohou mít při současné jízdě nahoru kapacitu pro odvezení lidí, kteří přijedou metrem. Proto je zcela logicky správné, aby oboje schody jely nahoru. Vedou také výhradně na nástupní zastávky.

V tomto místě se nepředpokládá, že by dolů chodili lidé z busů, co k metru přijeli na druhou stranu terminálu. Tam je nadále pevné schodiště a současně za přechodem o trochu blíže výtah, který vede přímo na nástupiště, takže možnost pro starší a hůře pohyblivé, jak se dostat do metra, zde viditelně je.

Dolů tudy ovšem chodí lidé, co vystoupí z kladenských vlaků. Teď jich je ještě o to více, že je zavřený Negrelliho viadukt. A máme tu kardinální spor o směr jízdy chodů, který DPP nemůže vyhrát, protože možnost postavit něco jiného než dvoje eskalátory neměl.

5 1
možnosti
Foto

Takže, když pojedou oba eskalátory nahoru, lidé od vlaků budou muset ještě přejít místo pro přecházení v terminálu a sejít do metra po pevných schodech tam, kudy do metra nadále budou chodit všichni, co busem do terminálu přijedou. Těchto lidí od vlaku je mnohodesíteknásobně méně, než lidí, co chtějí k busům, ale přesto DPP dostane vynadáno, že je ...píp...a ať urychleně pustí jedny schody nahoru a jedny schody dolů.

Když pojede jeden eskalátor nahoru a jeden dolů, je zcela nereálné, aby ten nahoru byl schopen pojmout nápor lidí, co přijedou z nástupiště od jednoho metra. Z nástupiště do vestibulu jede ten dav ve špičce dvěma širokými eskalátory, kde se vejdou dva lidé vedle sebe, takže najednou mohou do vestibulu vyjet 4 lidé. Ale dále na povrch na tom úzkém eskalátoru bude moci pokračovat pouze 1 člověk, pokud druhé schody pojedou dolů. Tedy vznikne fronta. Navíc nové schody v záběhu mívají své nálady, takže v prvních měsících párkrát nahoru určitě nepojedou. I v tomto případě dostane DPP vynadáno, že je ...píp...a ať urychleně pustí oba eskalátory jen nahoru.

A tomu se říká koloběh života a eskalátorů. Holt, pokud technicky jde postavit jen něco, je potřeba si vybrat, jaký režim je po dostavbě výhodnější a mít nějakou míru tolerance k tomu, že holt všichni vyhrát nemůžeme.

4 1
možnosti
Foto

Schody na Nadrazi Veleslavin byly tolik charakteristicke pro Ceskou Republiku! Takovou kombinaci slavobrany a zaroven (nebal bych se rici) osvetimske selekce jsem jinde nevidel. Nonverbalni komunikace probihala priblizne takto: "Dobry den, prominte prosim, jedu z letiste a hledam, jak se dostat do metra" "Tak si capni ty svy kramy a hybaj po schodech, ty turisto". "Prominte prosim, ale ty schody jsou mokre a klouzaji a eskalatory jsem nikde nenasel". "To asi proto, ze tady zadny nejsou, ty myslivno". "Prominte prosim, ale prestup z letiste na metro bez eskalatoru je preci nesmysl a eskalatory maji i v zemich tretiho sveta, treba v Bangladesske Dhace"."A koho to s.re mladej(starej)? Tady ses v Cesku a tady je zivot tvrdej"."Dobra, prijimam, zdejsi lid je zrejme houzevnaty, ale precijen, nemohl by mi nekdo pomoci?"."Pomocnici maji pracovni vesty a jsou dole, tak poloz kufry a skoc je pozadat o pomoc"."Prominte prosim a proc jsou pomocnici dole, kdyz turiste prave prijeli a potrebuji pomoc nahore?"."Protoze prsi a utiraji vodu, ktera steka po schodech, ty divizno. No a co, ze tohle schodiste nema strechu, to je architektonickej zamer ty zpovykana turisticka luzo". "Tak vam moc dekuji za pomoc, ale radeji se vratim na letiste a navstivim jinou zemi, kde maji eskalatory pod strechou". "Val a uz sa nevracaj".[>-]

5 1
možnosti

T69o62m 29P53á82l21e44k

10. 4. 2018 22:09

Banda idiotů. 8-o

0 1
možnosti

Je vám doufám známo, že tyto eskalátory jsou u nástupní zastávky, takže jimi dolů téměř nikdo jezdit nebude?

Takto zareagovali jen aby uklidnili neodborné remcaly. Po čase se to tiše vrátí zpátky.

0 0
možnosti

"Už to že se eskalátory dodělávali po kolaudaci svědčí o kvalitě našich jak zadavatelů tak projektantů."

Dejte tam staré, ruské, ze 70. - 80. let, jak tu někdo psal níže, a vydrží navěky.

Stejně tak, jako turbíny apod. ze třicátých let, které anglosasové všude po světě také donutili "vyměnit" ( vyhodit ), aby tam mohli nacpat své výrobky, které nejsou jakostní ( kvalitní ).

Lidé, vracejte se ke starému dobrému, a odmítejte šmejd, i kdyby byl sebemodernější ( auta, nábytek, vztahy, ... ). Tím si zlepšíte jakost života - vrátí se vám pocit štěstí.

0 2
možnosti
Foto

V době zpracování projektu se předpokládalo, že z Veleslavína se na letiště nebude jezdit autobusy vůbec (bude-li již vlak), nebo jen cca 2-3 roky, než se dobuduje na letiště metro. A to by instalace eskalátorů nedávala z hlediska nákladů smysl.

Když bylo jasné, že se tak nestane, a Veleslavín bude přestupní stanicí na busy dlouho, tak rozsáhlá změnu v projektu, na který se žádá spolufinancování z fondů EU, byla neřešitelná. Je to razantní vícenáklad a všichni známe různé Buštěhrady apod. Takže tato ochrana před vícenáklady vedla k tomu, že se tam eskalátor doplnit během realizace nedal.

I nyní během pětiletého období udržitelnosti projektu to bylo nesmírně složité provést, nejen kvůli podmínkám přijetí dotace, ale i proto, že v okolí toho výstupu vede po obvodu řada sítí, pod schody byla část infostřediska apod.

3 1
možnosti

H38o10n52z52a 55N78o77v70á32k

10. 4. 2018 21:41

Ještě kdyby tak chtěli zakrýt tu ostudu co se tyčí nad zastávkou autobusu na letiště.:-/

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  19.4 13:45

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma

16. dubna 2024  16:33

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy

20. dubna 2024  16:24

Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize

22. dubna 2024  17:50,  aktualizováno  21:05

Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...

Středočeský kraj chystá obří tendr za 60 miliard, bude hledat železniční dopravce

23. dubna 2024  15:14

Středočeský kraj letos v létě vypíše historicky největší veřejnou zakázku na nového provozovatele...

Zakázky TSK jen vyvoleným. Za manipulaci tendrů soudí 15 lidí a čtyři firmy

23. dubna 2024  13:46,  aktualizováno  14:44

Hlavní líčení v kauze zmanipulovaných zakázek Technické správy komunikací hlavního města Prahy...

Z baráže do reprezentace. K českému týmu se připojí i obránce Ticháček

23. dubna 2024  14:05

Do přípravy hokejové reprezentace na mistrovství světa v Praze a Ostravě se zapojí i kladenský...

Po hlavě do kanálu. Hasič zachraňoval kachničky, kolegové ho drželi za nohy

23. dubna 2024  13:10

Pražští hasiči dopoledne zasahovali v Kunraticích, kde zachraňovali kachňata, která spadla do...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...