Patrně ale reaguje na kritiku, která se snesla na jeho původní oznámení, že oba nové eskalátory začnou jezdit pouze ve směru z metra na povrch.
„Eskalátory budou samozřejmě jezdit v obousměrném provozu, tak jak je běžné. V případě nutnosti je možné směr měnit, ale nepočítáme s tím, že by to bylo nutné. Eskalátory nebudou mít ani žádnou obsluhu, která by byla odlišná od jiných,“ uvedla mluvčí podniku Aneta Řehková.
Původně přitom dopravní podnik uváděl, že se směry jízdy mohou měnit s ohledem na to, kam bude chtít jet více lidí.
Podnik také ubezpečoval, že se směr jízdy rozhodně nezmění ve chvíli, kdy budou schody obsazené.
Eskalátory se poprvé rozjedou v pátek 13. dubna a půjde o zkušební provoz.
Stanice metra Veleslavín byla zprovozněna v roce 2015. Chybějící pohyblivé schody byly terčem kritiky, protože turisté používají tuto stanici k přestupu na autobus na letiště.
Původně tam přestupní terminál nebyl plánován, metro mělo jet až na letiště. Nakonec však tehdejší vedení města rozhodlo, že trasa metra A bude končit u nemocnice v Motole a směrem k letišti už nepovede.
Město řešilo v minulosti kromě eskalátoru další varianty. Jednou z nich byla stavba pohyblivého pásu, na který by si cestující dali kufry a vystoupali po vedlejším pevném schodišti.
Podle tehdejších propočtů měl projekt vyjít na tři miliony. Další možností bylo vybudování výtahu z vestibulu na povrch. Jeho stavba by vyšla na asi osm milionů korun a trvala by devět měsíců.