Tento týden by se mohlo rozhodnout o osudu Libeňského mostu, který byl několik týdnů uzavřen pro auta i tramvaje, protože ho bylo nutné podepřít.
„Zítra (v úterý) navrhnu Radě Hlavního města Prahy, aby se šlo cestou zbourání a stavby nového Libeňského mostu. Ze všech podkladů expertů vychází tato možnost jako nejrychlejší a nejefektivnější s ohledem na životnost, funkčnost a bezpečnost mostu, a rovněž nejekonomičtější z hlediska budoucích nákladů,“ uvedl Dolínek na svém Facebooku.
Mezi dalšími důvody uvedl, že nový most bude brzy potřeba kvůli rekonstrukcím dalších mostů. Konkrétně zmínil Hlávkův most, který je také ve špatném stavu.
Pokud Dolínkův plán radní schválí, město by nový most stavělo v režimu takzvaného žlutého fidicu, tedy způsobu zadání zakázky, kdy je garantována její cena.
„Objednatel popíše ve svém zadání pouze účel, standardy, rozsah a další například výkonová kritéria. Cena je pevná i termín je pevný. Ve světě jsou stavby v režimu žlutého fidicu běžné, v Česku zatím spíše výjimečné,“ dodal Dolínek.
Nahlédli jsme do útrob zchátralého Libeňského mostu
20. prosince 2016 |
Proti bourání Libeňského mostu se v minulosti postavila Praha 7 nebo občanská sdružení. Most z roku 1928 nebyl nikdy opraven. Proti demolici vznikla petice.
Osud mostu řešilo rovněž ministerstvo kultury, které jej neprohlásilo památkou. Národní památkový ústav v půlce dubna uvedl, že chce znovu otevřít otázku prohlášení Libeňského mostu za kulturní památku, a podal proto na ministerstvo podnět k přezkoumání jeho rozhodnutí.