Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Náprstkovo muzeum láká na výstavu spotem se skalpovanou ředitelkou

  6:31aktualizováno  6:31
Národní muzeum připravilo další nezapomenutelnou pozvánku na výstavu. Připravilo spot, který zve návštěvníky do Náprstkova muzea v Praze na novou expozici nazvanou Po stopě Karla Maye s podtitulem Na vlastní nebezpečí. Hlavní roli v něm hraje ředitelka Náprstkova muzea Eva Dittertová a její skalp.

U mučícího kůlu stojí skalpovaná žena, za níž si Indián v bohaté péřové čelence zálibně prohlíží kořist s barevným přelivem.

"Byl to nápad ředitele Národního muzea Michala Lukeše a ekonomického náměstka Rudolfa Pohla obsadit mě do hlavní role. Myslím, že za to mohou mé zrzavé až červené vlasy, protože štáb chtěl někoho s rudými vlasy. Když se mě ptali, jestli roli přijmu, kývla jsem. Myslela jsem, že jde jen o momentální nápad," přiznává dnes ředitelka muzea asijských, afrických a amerických kultur.

Jenže kreativci z reklamní agentury Havas Worldwide Prague podporovaní vedením muzea se nápadu s nadšením chytli. "I když je paní ředitelka seriózní a noblesní dáma, s natáčením souhlasila. Byli jsme moc rádi, protože nám se ten trochu nekorektní nápad připravit ji o její výrazné kadeře moc líbil," přikyvuje Lukeš.

Ostatně i Eva Dittertová je teď z natáčení nadšená. "Jsem člověk, který se nebrání nekonvenčním přístupům. Ono není běžné, aby ředitel muzea osobně vystupoval v reklamě, ale je to vlastně dobře, protože naši návštěvníci neznají tváře lidí, kteří pro ně výstavy připravují," vysvětluje Dittertová, která byla připravena na to, že se možná pár škarohlídů ozve a budou nelibě komentovat "znesvěcení" muzea.

Televize nasadila reklamu až po dvaadvacáté hodině

Ale ono nic, reakce jsou prý téměř výhradně pozitivní. "Mám samé pěkné ohlasy, dostávám sms a e-maily. Naši návštěvníci se ptají, kde máte tu ředitelku, my ji chceme vidět živou. Dokonce se ptal jeden návštěvník, zda je skalp z reklamy opravdu můj!" podivuje se Eva Dittertová.

Ředitel Lukeš ovšem přiznává, že pár výtek mu návštěvníci napsali. "Na Facebooku se ozval například pán, který nás upozornil, že Indián v reklamě má na krku plašič snů a že to je absolutní nesmysl. Prý to je tradiční přezíravost bílých vůči původním obyvatelům Ameriky," říká Lukeš s tím, že ho překvapuje, čím je možné některé příznivce Národního muzea podráždit.

Poněkud krvavý a drastický konec kučer paní ředitelky by se ovšem mohl dotknout i některých slabších povah, a tak raději Česká televize nasadila reklamní klip do vysílání až po dvaadvacáté hodině.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Programovací jazyk Scratch umožňuje dětem vytvářet vlastní animace nebo...
Školy informatiku neřeší, říkají zakladatelky kurzů programování pro děti

Ačkoliv má téměř každé dnešní dítě chytrý telefon nebo tablet, neznamená to ještě, že dokáže s technologiemi pracovat. Silvie Zeman a Klára Štouračová se proto...  celý článek

Středočeští hasiči původně vyjeli k požáru benzinky, nakonec hasili zapomenuté...
Hasiči vyjížděli k nahlášenému požáru benzinky, hořelo však jídlo v troubě

Středočeští hasiči dostali v neděli večer hlášení o požáru čerpací stanice v Říčanech u Prahy. Vyhlásili kvůli tomu druhý stupeň požárního poplachu. Nakonec...  celý článek

Ilustrační foto
Pendolino na Kolínsku projelo „červenou“, cestujícím pomohli ven hasiči

Souprava pendolino Českých drah projela na železničním koridoru u Poříčan na Kolínsku návěstidlo zakazující jízdu. Nikdo nebyl zraněn ani nebyl ohrožen jiný...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.