Záměr, který rada zastupitelům předložila, počítal s tím, že by tramvaje jezdily z Vodičkovy a Jindřišské ulice také směrem k budově Národního muzea a dále pak na Vinohradskou třídu. Tramvajové koleje by tak přetínaly frekventovanou magistrálu. Na zhruba 650 metrů dlouhém úseku by byly v každém směru tři zastávky. Zpracování změny územního plánu mělo trvat dva roky.
Podle primátorova náměstka Tomáše Hudečka (TOP 09) by trať odlehčila přetíženému dopravnímu uzlu na I. P. Pavlova. "Tramvajová trať na Václavském náměstí by za něj byla adekvátní záloha. Křižovatka na I. P. Pavlova, tedy křížení tramvají s magistrálou, je Achillovou patou pražské tramvajové sítě," řekl už dříve Hudeček.
Zastupitelé se však ve čtvrtek postavili proti. "Pro tuto chvíli je změna územního plánu, která by umožnila návrat tramvají na Václavské náměstí, zamítnuta," řekla MF DNES mluvčí magistrátu Tereza Králová. O tramvajích na hlavním pražském náměstí by se tak znovu mohlo začít uvažovat pouze v případě, že by někdo opakovaně zastupitelům tento návrh předložil ke schválení.
"Z dopravního hlediska má tramvaj na Václavském náměstí smysl," uvedl po jednání zastupitelstva náměstek pro dopravu Josef Nosek (ODS). Zejména opozice však s návrhem nesouhlasí. "Jsem přesvědčen, že bychom se měli zabývat rozvojem kolejové dopravy tam, kde opravdu chybí," řekl zastupitel za ČSSD Karel Březina. Proti návratu tramvají na náměstí bojovala i Praha 1
(více čtěte zde).
Tramvajová trať byla na Václavském náměstí zrušena v 80. letech. Původně tramvaje jezdily až na Můstek a dále ulicemi Na Příkopě a 28. října. Obnova této trati však v plánu nebyla, v místech je nyní pěší zóna.