Vedení radnice by si přálo zaplnit několik desítek ze 74 oblouků viaduktu kavárnami, obchody i kancelářemi neziskových organizací. Zároveň by se zde konaly podobné akce, které se zde odehrávaly několik měsíců před opravou.
„Model pronajímání oblouků nebude založen na čistě tržních principech, aby se z viaduktu nestala druhá Pařížská, tedy předražená ulice bez duše, která Pražáka nijak neláká k návštěvě,“ řekl zástupce starosty Prahy 8 Petr Vilgus.
Podle Vilguse by radnice chtěla také citlivě navázat na provoz oblíbené hospody U Fandy, která musela být kvůli opravám zrušena.
Studie počítá se zachováním stávající dopravy v okolí viaduktu, kromě změny u vjezdu na autobusové nádraží na Florenci. Ten by měl být podle nového návrhu zpřehledněn a oddělen od běžného provozu.
„Jde o to najít ideální řešení, aby se autobusy u vjezdu na nádraží nemíchaly s auty vyjíždějícími z Karlína. Jednou z možností by bylo zřízení vyhraněného odbočovacího pruhu pro autobusy a zároveň synchronizace světel na křižovatkách,“ řekl iDNES.cz Igor Kovačevič z architektonického studia CCEA, které studii zpracovává (o záměru architektů jsme psali zde).
Rekonstrukce historické i dopravní stavby by měla být dokončena v roce 2020 s plánovaným rozpočtem 350 milionů korun z pražského rozpočtu.
30. srpna 2017 |