"Je tu více chodců nebo aut. Tyto úseky jsou vytipovány na základě pravidelného rozboru dopravní nehodovosti a aktualizují se. Pokud je to technicky možné, jsou budovány betonové oddělovací pásy. Nicméně řidiči jsou s těmito úseky seznámeni a na školeních se místa s vyšším výskytem srážek připomínají," řekla mluvčí podniku Tereza Krásenská.
Nehody tramvajíVokovice 102 / 107 Pozn.: První číslo je počet za rok 2011, druhé za rok 2012. Údaje jsou za leden až červen. Úseky častých nehod Národní divadlo - Národní třída |
Nové statistiky dopravce také ukázaly, že od ledna do srpna se letos stalo 792 nehod. Tedy denní průměr tohoto období ukazuje, že na jeden den vycházejí tři nehody, v nichž figuruje tramvaj. Ve stejném období loňského roku jich bylo 804.
"Ze sta procent počtu nehod za rok zaviní naši řidiči do třiceti procent. Za sedmdesát procent nemohou, protože je zaviní jiný účastník provozu," uvedl dopravní ředitel DP Ladislav Urbánek.
Statistika také sleduje pořadí jednotlivých vozoven. Nejvíce nehod v prvním pololetí letošního roku se stalo za účasti řidičů z vozovny Vokovice. Za nimi je vozovna Hloubětín a na třetí pomyslné příčce Strašnice. Vokovice a Strašnice vypravují nejvyužívanější linku 22, která jezdí po trati ne vždy oddělené od aut, třeba přes Malou Stranu.
Nehodovost ovlivňuje charakter trati
I z toho vyplývá, že pořadí vozoven nemusí znamenat, že by zdejší řidiči neměli tramvaj řídit - záleží právě na tom, na jakých linkách jezdí.
"Většinou jsou to linky, které jezdí hlavně v centru a nenajíždějí kilometry na koncových úsecích. Ještě před zářijovou změnou MHD byla takovou linkou například šestka," řekl o častěji bourajících tramvajích šéf Ropidu Pavel Procházka.
A pravděpodobnost nehody se zvyšuje, jezdí-li tramvaj přes některý z úseků častých bouraček. "Menší pravděpodobnost nehod je tam, kde jsou tramvajové koleje oddělené od silnice," řekl Urbánek.
9. července 2012 |