Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

6. dubna 2015: Den, kdy by mělo metro poprvé projet až do Motola

  10:50aktualizováno  10:50
Čtyřmi novými stanicemi pražského metra zelené linky A by se cestující měli projet poprvé o příštích Velikonocích. Podle aktuálního harmonogramu výstavby, který má MF DNES k dispozici, se pro spuštění počítá s datem 6. duben 2015. Ve stanicích se teď pracuje na úpravě vestibulů a nástupišť.

Takto vypadala nová stanice pražského metra linky A Petřiny v lednu | foto:  Dan Materna, MAFRA

Přestože aktuální dokument Dopravního podniku o průběhu stavby datum oficiálního otevření 6. 4. 2015 uvádí, podnik nechce nic definitivně slibovat.

"Termín zprovoznění prodloužené trasy metra linky A připadá s jistotou na jaro 2015," vysvětluje mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.

Fotogalerie

Ze stanice Dejvická se už dá po kolejích dojet až do budoucí konečné stanice metra linky A Nemocnice Motol.

Soupravy s cestujícími se sice ještě tunely neprohánějí, dělníci se však už mohou svézt takzvanou "muvkou", neboli motorovým univerzálním vozidlem.

První opravdové soupravy se na koleje dostanou s největší pravděpodobností až za rok. "Na začátku příštího roku by mohl odstartovat zkušební provoz na prodloužené lince metra A do Motola," říká František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která stavbu provádí.

Stále ještě není konec

Tunely prodlouženého metra už jsou dokončené a také stanice se již příliš neliší od své konečné podoby. Ale stále to ještě není konec. "Nyní pracujeme především na obkladech a dokončujeme dlažby," popisuje mluvčí Metrostavu František Polák.

Nové stanice metra: hluboko k nástupišti

Bořislavka - nástupiště se nachází 27 metrů pod zemí.

Nádraží Veleslavín - více než 19 metrů hluboko leží nástupiště.

Petřiny - nástupiště je umístěno 35 metrů pod zemí.

Nemocnice Motol - nástupiště leží jen pět metrů pod zemí. Jedná se o jedinou stanici metra, kde bude vestibul pod nástupištěm.

Své finální podoby se v průběhu letošního roku dočkají také vestibuly, kde nyní stavbaři pracují na nových omítkách, osvětlení a dlažbě. Poté, co budou s prací hotovi, se pustí do montování eskalátorů.

Zatímco v budoucí konečné stanici Nemocnice Motol je ještě třeba přizpůsobit část střechy tak, aby na ní mohly růst rostliny, současná konečná "áčka", stanice Dejvická, je již připravena na propojení s novou trasou. "Kvůli propojení nebude třeba žádného omezení provozu ve stanici," říká Polák.

Metro, to nejsou jen koleje

Součástí výstavby metra linky A do Motola však není pouze samotná podzemní dráha. K celému projektu patří také několik nadzemních staveb.

Jednou z nejzásadnějších je autobusový terminál na Veleslavíně. Ten bude oproti původním představám mnohem skromnější, než se plánovalo. Původní projekt totiž počítal s několikapatrovým parkovištěm pro zhruba šest stovek aut a až osmadvacet autobusů.

Z projektu za 1,3 miliardy však nakonec sešlo a na místě se počítá s výstavbou parkoviště pro zhruba devadesát vozů. Součástí toho bude mimo jiné povrchový autobusový terminál. Stavba tak nakonec vyjde město zhruba na 50 milionů korun. V blízkosti budoucí stanice Vypich pak vznikne nové obratiště pro autobusy.

Současně se zprovozněním linky A do Motola bude také dokončen podchod pod Kukulovou ulicí, který cestujícím umožní přímou cestu ze stanice metra do motolské nemocnice.

Obavy ze změn v jízdních řádech

Do otevření metra se musí také vyřešit, jak se v jeho okolí změní autobusová a tramvajová doprava. Dá se totiž očekávat, že některé linky, které by nově jezdily souběžně s metrem, dopravce zruší nebo minimálně změní jejich trasy.

Na internetu se již dokonce objevily neoficiální návrhy, jak by se městská hromadná doprava mohla po zprovoznění prodloužené linky A změnit. Radnice dotčených městských částí se obávají, že nebudou mít dostatek času se k případným změnám vyjádřit.

Pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek však včera řekl, že nic takového se nestane a vedení jednotlivých městských částí budou mít dostatek času k podání připomínek.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

logo týmu Kobra
Žaloba posílá k soudu za krácení daní na Kladensku třicítku lidí

Žalobci poslali k soudu kauzu 29 lidí obviněných z krácení daní na Kladensku se škodou přes 300 milionů korun. Jde o jeden z největších případů týmu Kobra....  celý článek

O půlnoci vypršela aktivistům smlouva, podle které mohli centrum Klinika obývat...
Na Klinice zůstáváme i po lhůtě pro vystěhování, vzkázali aktivisté

Aktivisté z centra Klinika na pražském Žižkově oznámili, že v budově i nadále zůstanou. Tvrdí, že pokud by odešli, z domu by zůstala prázdná chátrající ruina,...  celý článek

Okolo 5. kilometru dálnice D6 nabouralo v mlze okolo deseti aut. (18.10.2017)
Prahu obklopila mlha, na dálnici D6 se srazilo až deset aut

Na dálnici D6 nedaleko ruzyňského letiště se v ranní mlze srazilo více aut. Záchranáři zatím ošetřili několik lehkých zranění. Ve směru na Prahu se tvořily...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.