Autobus číslo 125 jedoucí po Jižní spojce se osvědčil.

Autobus číslo 125 jedoucí po Jižní spojce se osvědčil. | foto: Radek Cihla, MAFRA

Nový expresní autobus pojede z Jesenice na Smíchov po Pražském okruhu

  • 29
Obyvatelé Jesenice u Prahy se dočkají nové expresní linky 334. Ta bude jezdit mezi Jesenicí a Smíchovem po Pražském okruhu. Autobus vyjede poprvé 1. září. Po lince 125 spojující přes Jižní spojku Smíchov a Jižní Město to bude už druhý expresní autobus. A zřejmě přibudou ještě další.

Nová expresní autobusová linka nabere obyvatele Psár a Jesenice, najede na Pražský okruh a zanedlouho vystoupí cestující na smíchovském nádraží. Cesta by podle jesenického starosty Dalibora Wijase měla z jeho obce trvat 20 minut. Celou trasu z Psár zvládnou vozy zdolat za 28 minut.

"Počítáme s tím, že si provoz linky budeme hradit sami. Zatím spustíme zkušební jízdy. Pak se podle poptávky cestujících rozhodneme, jak dál," řekl Wijas.

Trasa Jesenice-Smíchov

Popis trasy
Psáry-Jesenice-Pražský okruh-Strakonická-Nádražní-Smíchovské nádraží

Zastávky
Psáry-Jesenice-Lahovice-Smíchovské nádraží

Číslo linky
zřejmě 344, není ještě definitivně rozhodnuto

Začátek provozu
1. září 2011

Zkušební provoz na lince potrvá do prosince, vozy budou nasazovány na trasu hlavně ve špičkách. Že by o linku nebyl mezi cestujícími zájem, je málo pravděpodobné. Místní totiž získají alternativní trasu pro cestu do Prahy. Vyhnou se Vídeňské ulici, po které dnes všechny autobusy jezdí a často tam mají problémy. Vozy tu ve špičkách postávají v dlouhých kolonách a navíc bývají přeplněné.

Do Vestce autobus nepojede

Právě kvůli problémům s Vídeňskou ulicí upustili starostové obcí u Jesenice od původního plánu. Ten počítal s tím, že by autobus sloužil nejen obyvatelům Psár a Jesenice, ale také nedalekého Vestce.

"Linka pojede jen do Jesenice, tam se obrátí a najede nájezdem na okruh u této obce," říká Pavel Procházka ze společnosti Ropid, která organizuje dopravu. Podle něj bude mít autobus pravděpodobně číslo 334.

Městským okruhům se přitom v minulosti trasy autobusů spíše vyhýbaly. Zlom nastal až s linkou 125, jež převáží cestující po Jižní spojce mezi Smíchovem a Jižním Městem od loňského září. Už několikrát se musely zkracovat intervaly, aby linka zvládla odvézt všechny cestující.

Společnost Ropid proto začala uvažovat, jak okruh využít i pro další výhodná spojení. "Zatím jsou to jen úvahy. Nicméně přemýšlíme o zavedení linky tunelem Blanka, po jeho dokončení i Strahovským tunelem," říká Procházka.

Expresní linka Kačerov-Smíchov zatím nebude

Naopak o zavedení expresní linky mezi Kačerovem a Smíchovem teď neuvažuje. "Kačerov je veliký přestupní uzel, ale hodně lidí, kteří by tu linku dokázali naplnit, tam není. Ti, co sem přijedou, by na linku museli přestupovat, a tím by trochu pozbývala smysl," míní Procházka.

Dnes přitom cestující, který přijede na Kačerov autobusem a chce jet na Smíchov, musí přestupovat hned dvakrát. Na Kačerově na metro a na I.P. Pavlova na tramvaj. Přijede-li metrem, musí stejně minimálně jednou přestoupit, ve zmíněné stanici I. P. Pavlova nebo na Florenci na trasu B.