O prověřování starých smluv snad hovořil každý nový šéf DP, který přišel po odchodu Martina Dvořáka. Ďuriš však má políčeno na tu, která už jen letmým pohledem na ustanovení smlouvy budila podezření - kontrakt na SMS jízdenky.
Co bude DP nakupovat
Zdroj: DP Pozn.: U některých zakázek DP neuvedl, jaká bude jejich hodnota. |
Podivuhodnou délku kontraktu stačil změnit bývalý ředitel Milan Křístek. Ďuriš se teď chce zaměřit na pasáž o provizi.
"Praha, pokud mám správné informace, platí zprostředkovateli provizi 25 procent. V DP v Českých Budějovicích jsme provizi dokázali snížit," naznačil Ďuriš, že stejně bude postupovat i v metropoli.
Prověřuje prý i probíhající výběrová řízení a zaměří se i na ta, která se vypíší v nadcházejícím období.
"Nejdůležitější je teď najít vnitřní úspory. Určitě není hlavní téma rušení slev z jízdného," řekl nový ředitel, přesto rušení slev nevyloučil.
Chce se na rozsah slevového programu v Praze, jenž v okolních městech nemá obdoby, v budoucnu podívat.
Chystají se zakázky za miliardy
Bývalý šéf českobudějovického dopravce navíc přišel do toho pražského ve chvíli, kdy se chystají veliké zakázky.
Jen nákup až čtyř stovek autobusů pro příštích pět let může vyjít na téměř tři miliardy korun a elektřina na dalších čtyři sta milionů.
Avšak tím seznam zakázek nekončí. Hledat se bude dodavatel modernějších jízdenkových automatů i noví vymahači pohledávek. Dohromady se tak bude rozhodovat o miliardách.
Změní se odpudivé záchodky?
"Omezuji také služby externích právních kanceláří a řeší se i další věci, které považuji za ostudu dopravního podniku, například stav záchodů ve stanicích metra," popisuje po více než týdnu ve funkci své první kroky Ďuriš.
Jeho hlavní úkol od politiků je však jiný: má změnit to, co ředitelé před ním nezměnili, tedy tíživý kontrakt na nákup dvou set padesáti nových tramvají.
Představy politiků však nejsou zrovna skromné. Ideálně by se podle nich měl počet dodaných tramvají snížit o stovku a ředitel by měl tento obrovský kontrakt změnit do půl roku.
Pod humbukem kolem tramvají se však chvíli ukrýval ještě vážnější problém, kterému musí nový šéf DP čelit. A to problémy při budování metra A. Zde se interní auditoři obávají, že na stavbu nebudou přiklepnuty dotace v takové výši, s jakou se počítalo. A to by byl pro město vážný problém.