Zvolení do funkce potvrdil iDNES.cz mluvčí magistrátu Vít Hofman. „Rada v úterý schválila doporučení,“ řekl Hofman.
Čtyřiatřicetiletý Petr Tomčík se funkce šéfa Ropidu ujme 1. července 2015. Že jím bude právě on, zastupitel za ČSSD z Prahy-Dubče, se proslýchalo už dříve (o jeho možném zvolení jsme vás informovali zde).
Noční tramvaje budou jezdit častějiRadní na svém úterním zasedání také schválili úpravu víkendových intervalů pražských nočních tramvají a některých autobusových linek. Od 1. září budou noční tramvajové linky jezdit z pátku na sobotu a ze soboty na neděli v intervalu 20 minut (místo dosavadních 30). Zkrácení intervalu na 20 minut se týká také šesti nejvytíženějších nočních autobusových linek (504, 505, 508, 510, 511 a 512) (o zkrácení intervalů jsme psali již zde). |
Vystudoval ČVUT, nejdříve fakultu dopravní, poté studoval Masarykův ústav vyšších studií. Pracoval jako konzultant, projektant a projektový specialista.
V roce 2002 pracoval několik měsíců v pražském dopravním podniku v oddělení zastávkové služby a preference MHD.
Organizace Ropid byla bez svého regulérního šéfa od roku 2008.
Posledních sedm let ji vedl pověřený ředitel Petr Procházka. Konkurz na nového ředitele vypsalo město koncem loňského roku. Protože v prvním kole žádný kandidát nesplnil nároky výběrové komise, bylo vypsáno kolo nové. Dosavadní pověřený šéf organizace Procházka se do tohoto řízení už nepřihlásil.
Do výběrového řízení, které musel magistrát vypsat nadvakrát, se přihlásilo 20 uchazečů. Mezi nimi byl také někdejší ředitel dopravního podniku Jaroslav Stůj, jeho přihlášku výběrová komise ale vyřadila v prvním kole. K ústnímu pohovoru po dalším výběru bylo pozváno šest kandidátů.
Mezi priority pražské integrované dopravy, které Tomčík při výběrovém řízení nastínil ve své koncepci, patří podpora projektu železničního spojení z Masarykova nádraží směrem na Kladno s odbočkou na letiště, či podpora nové linky metra D jako samostatné linky, nikoliv jako odbočky stávající linky C.