Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Placené stání v Praze odloženo. Novému termínu městské části nevěří

  17:30aktualizováno  17:30
Podzimní spuštění nového systému parkovacích zón v ulicích Dejvic a na Smíchově padá, barevné čáry se objeví až na jaře příštího roku. Některé radnice ani tomu příliš nevěří.

Vyhrazené pruhy už v Praze na několika místech jsou. Řidičům, kteří po nich jezdí neoprávněně, hrozí pokuta až 2 000 korun. | foto: Ropid

Už několik let volají radnice městských částí po zónách placeného stání na svém území. Projekt se ale opět opozdí. Kvůli komplikacím ve výběrovém řízení magistrát nestihne podzimní termín. Podle nových předpokladů by mělo vedení metropole spustit projekt v dubnu příštího roku. Mezitím bude řešit připomínky městských částí. Ty se týkají především ceníku.

Radní Prahy 6 minulý týden schválili jednotný ceník parkování na svém území. Parkovací karta pro obyvatele Prahy 6 by tak měla stát 1 200 korun.

Návrh magistrátu přitom počítal s rozdělením městských částí na takzvané sektory. To by pro řidiče znamenalo, že by si kupovali parkovací kartu pouze na určitou oblast městské části. Kdo by chtěl parkovat na celém území, toho by karta stála řádově více.

Právě tento způsob ale šestá městská část odmítla. „Občané Prahy 6 se tak nebudou muset cítit jako cizinci ve své vlastní městské části,“ zdůvodňuje rozhodnutí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP 09).

Zóny podle magistrátu

Řidiči se setkají se třemi základními zónami. V modré zaparkují rezidenti s předplacenou kartou, ostatní budou na místě moci stát tři hodiny a zaplatí pomocí mobilu. Podobně bude fungovat i fialová zóna. Tam návštěvníci nechají auto až na 24 hodin. V oranžové zaparkují všichni maximálně na tři hodiny.

Stejný přístup k věci má také Praha 9. „Zaslali jsme na magistrát požadavek, že chceme jednotnou cenu pro celé naše území. Aby řidiči platili 700 korun ročně,“ popisuje radní Prahy 9 Tomáš Holeček (ODS), který má na starosti dopravu a životní prostředí.

Naopak radnice Prahy 5 se sektory nadále počítá. „Máme čtyři sektory. Chceme, aby parkování v jednom takovém stálo 700 korun na rok,“ popisuje místostarosta Prahy 5 Jan Smetana (ČSSD). Parkování na celém území Prahy 5 by pak mělo stát více než čtyři tisíce korun.

Zvýhodněni by podle magistrátu mohli být řidiči, kteří si zakoupili roční kupon na městskou hromadnou dopravu. Ti by mohli platit za parkovací kartu pro celé území své městské části tolik, kolik ostatní řidiči platí za možnost nechat své auto stát v sektoru. V případě Prahy 5 tedy 700 korun.

Některé radnice jsou proti. Konkrétně právě Praha 6 a Praha 9. Magistrát byl za zvýhodnění již dříve kritizován některými komunálními politiky. Podle kritiků se hlavní město snaží dotlačit obyvatele Prahy ke koupi ročního kuponu a kompenzovat tak jeho nedávné zlevnění z 4 750 korun na 3 650 korun. Toto tvrzení však radní hlavního města odmítají.

Praha 8 nechce další zpoždění

Požadavky jednotlivých radnic se nyní zabývá magistrát. „Snažím se zásadně řídit požadavky městských částí,“ řekl MF DNES náměstek primátorky a současně radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Z velkého množství připomínek má obavy osmá městská část. Ta měla již v minulosti připraven vlastní projekt parkovacích zón, odložila jej ale právě kvůli celoměstskému systému. Na něj dosud marně čeká.

„Bojíme se, aby nebylo připomínek takové množství, že by se rada města rozhodla parkovací zóny opět odložit. Proto my sami tolik připomínek nemáme. Myslím si, že se dá řada věcí upravit až v samotném provozu,“ řekl radní Prahy 8 pro oblast dopravy Karel Šašek (ČSSD).

Podle informací MF DNES by radní hlavního města měli o parkovacích zónách jednat znovu, a to v lednu. Má to být finální jednání.

Pokud vše dopadne podle dosavadních plánů, spustí město v dubnu pilotní projekt parkovacích zón v části území Dejvic a také Smíchova. O měsíc později se zóny začnou rozšiřovat. Barevné čáry se objeví v ulicích Karlína, Kobylis či Ládví.

Autor:



Nejčtenější

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

Piloti vezli orgán k transplantaci, laserem je oslnilo šestileté dítě

Piloti převáželi orgány pro transplantaci. Šestiletý chlapec je oslnil laserem

Piloti Letecké služby Policejního prezídia ČR převáželi vrtulníkem na jižní Moravu životně důležitý orgán určený k...



Za vybržďování dostal řidič devět let, v autě na dálnici zemřel kojenec

Vybržďovač Kostner dostal za smrtelnou nehodu devítiletý trest. (15.11.2017)

Soud poslal na devět let do vězení šestatřicetiletého Martina Kostnera, který vybržďováním loni v prosinci způsobil na...

Politici zvažují velký „kraj Praha“. Metropoli by přibylo 300 tisíc občanů

Pražský hrad (ilustrační foto)

Praha, třebaže je to celek na úrovni kraje, má speciální režim – nevolí při krajských, ale při komunálních volbách. To...

V Horních Měcholupech ležela pobodaná dívka, policie má podezřelého

Neznámý útočník pobodal ženu v Horních Měcholupech.  (14.11.2017)

Pobodanou mladou ženu našli lidé v pondělí večer na ulici v Praze 10. Přivolaní policisté ji předali do péče záchranářů...

Další z rubriky

Expřítelkyni mučil paralyzérem, na vodku už nedošlo. Muž dostal pět let

Soud (ilustrační foto)

Za pokus o vraždu bývalé přítelkyně má jít Michal Babovák na pět let do vězení a zaplatit stotisícové odškodné. Rozhodl...

Bodáky proti přebíhačům z kolejiště zmizí, magistrát ukončil testování

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Testování gumových bodáků, které díky svému tvaru měly odradit lidi od přebíhání přes koleje, předčasně ukončil pražský...

Památník sametové revoluce obklopil růžový sádrokarton, chrání Kaňkův palác

Kaňkův palác na pražské Národní třídě je obložen růžovým sádrokartonem. Má...

Kaňkův palác na Národní třídě, na kterém je umístěná pamětní deska připomínající 17. listopad 1989, byl obložen růžovým...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.