"Jaroslav Ďuriš usedne do křesla šéfa pražského dopravního podniku 7. října. Do té doby je řízením firmy pověřena místopředsedkyně představenstva a ekonomická ředitelka podniku Magdalena Češková," řekl iDNES.cz mluvčí městské firmy Petr Vorlíček.
Dozorčí rada dopravního podniku v pátek přijala rezignaci ředitele Milana Křístka, odvolala ho z čela představenstva společnosti a na jeho místo navrhla Ďuriše. Toho zároveň doporučila i na šéfa firmy (podrobnosti najdete zde).
Milan Křístek se rozhodl rezignovat po necelém roce ve funkci. Jako důvod uvedl neshody s vedením města, které se týkaly především financování dopravního podniku. Zadlužená firma je ve špatné finanční kondici i kvůli nevýhodným smlouvám z minulosti.
Křístek dlouhodobě tvrdil, že na udržení nynějšího objemu služeb potřebuje více peněz, v opačném případě bude prý nevyhnutelné zdražení jízdného. To však pražští politici odmítli s tím, že podnik musí hledat vnitřní rezervy.
Ďuriš o víkendu uvedl, že chce po nástupu do funkce jednat s odbory o zmrazení mezd zaměstnanců, velké propouštění údajně nechystá. Chce také revidovat současný systém slev jízdného, který platí například pro děti do 15 let či seniory - ten je podle něj neudržitelný. Zároveň souhlasí se záměrem zvýšit pokutu za jízdu načerno na 1 500 korun (více o návrhu čtěte zde).
"Pražský dopravní podnik prochází za posledních takřka dvanáct let jednou katastrofou za druhou. Musí se zvyšovat příjmy, jde o to jak. Zdražení jízdného je přímá cesta, ale ne nejsprávnější," uvedl Ďuriš v Otázkách Václava Moravce.
Po dnešním jednání představenstva novinářům řekl, že si nechá vypracovat analýzu dopravního podniku a na jejím základě začne řešit problémy firmy.
Doplnil, že se chce zaměřit na některé smlouvy, například smlouvu o nákupu nových tramvají se Škodou Transportation. Nechtěl je však komentovat, dokud se s nimi podrobněji neseznámí. Konkrétně se zatím nechtěl vyjadřovat ani k případnému škrtání spojů nebo zvyšování jízdného.