Výluka tramvají v Holešovicích potrvá do konce března. Dopravce plánuje opravit zdejší tramvajovou trať. Ilustrační snímek.

Výluka tramvají v Holešovicích potrvá do konce března. Dopravce plánuje opravit zdejší tramvajovou trať. Ilustrační snímek. | foto: Eva Fryšarová, MF DNES

O výluce v Praze 7 už neinformuje firma spojená s Dvořákem. Byla drahá

  • 30
V noci začala měsíc a půl dlouhá výluka tramvají v Holešovicích. Ještě nedávno by se cestující dozvěděli o změnách v dopravě od firmy Semma. V té dříve figurovala známá bývalého generálního ředitele Dopravního podniku Martina Dvořáka Gabriela Šec. Teď je vše jinak. Podle nového vedení dopravce byla drahá.

Výluka mezi Strossmayerovým náměstím a nábřežím Kapitána Jaroše mění trasy jedenácti tramvajovým linkám. Každá z nich je v tomto úseku odkloněna na provizorní trasy tak, aby obslužnost Prahy 7 byla zajištěná.

Výluka v Praze 7

Kde: mezi Strossmayerovým náměstím a nábřežím Kapitána Jaroše

Kdy: výluka začala v noci, potrvá do soboty 31. 3.

Změny tras:
Linka 5 je v úseku Vltavská - Masarykovo nádraží odkloněna přes zastávky Těšnov a Bílá labuť.

Linka 8 je v úseku Strossmayerovo náměstí - Florenc odkloněna přes zastávky Vltavská a Těšnov.

Linka 12 je v úseku Malostranská - Strossmayerovo náměstí odkloněna přes zastávky Chotkovy sady, Sparta, Letenské náměstí a Kamenická. Ve špičkách pracovních dní je z Palmovky prodloužena přes zastávky Balabenka a Poliklinika Vysočany do zastávky Nádraží Vysočany, kde je ukončena a v úseku Sparta - Nádraží Vysočany nahrazuje dočasně zrušenou linku 15.

Linky 14, 51, 54 a 56 jsou v úseku Strossmayerovo náměstí - Masarykovo nádraží odkloněny přes zastávky Vltavská, Těšnov a Bílá labuť.

Linka 17 je ve směru od Modřan ze zastávky Staroměstská vedena jednosměrným objezdem přes zastávky Malostranská, Čechův most a Právnická fakulta zpět do zastávky Staroměstská a dále po své trase do Modřan.

Linka 26 je v úseku Hradčanská - Dlouhá třída odkloněna přes zastávky Chotkovy sady, Malostranská a Čechův most.

Linka 53 je v úseku Strossmayerovo náměstí - Čechův most odkloněna přes zastávky Vltavská, Těšnov, Bílá labuť, Náměstí Republiky a Dlouhá třída.

Zmatkům, které mohou nastat kvůli naplánované výluce, během níž má Dopravní podnik v plánu opravit zdejší tramvajovou trať, by měli zamezit informátoři na stanovištích na Strossmayerově náměstí a na náměstí Republiky.

Dopravní podnik si v poslední době najímal na informování při výlukách společnost Semma.

Při současné výluce v Praze 7 již podnik služeb této firmy nevyužil. Našel nové informátory, kteří od pondělí upozorňují cestující na změny v linkovém vedení. Důvodem je prý to, že jsou levnější než Semma.

"Začali jsme poptávat širší okruh dodavatelů, mezi nimiž Semma nebyla nejlevnější," reagovala Aneta Řehková z tiskového oddělení Dopravního podniku na otázku, zda podnik vedly k hledání nových informátorů pochybnosti, které se v poslední době kolem firmy Semma objevily.

MF DNES před více než týdnem upozornila na existenci smlouvy mezi Semmou a tuzemskou organizační složkou společnosti Cokeville Assets, sídlící na Panenských ostrovech. Ta Semmě poradila se získáním zakázky od polostátní firmy ČEZ.

Zároveň se jedná o stejnou karibskou firmu, ke které odcházelo 17 haléřů z každé papírové jízdenky na MHD. Ty Dopravnímu podniku dodávala papírenská firma Neograph (více čtěte zde).

Lidové noviny navíc upozornily na provázanost Semmy s Dopravním podnikem. To vyvolává otázku, zda Semma měla také uzavřenou zprostředkovatelskou smlouvu s firmou Cokeville Assets i u zakázek pro Dopravní podnik.

"Je nám líto, ale s ohledem na povahu současné situace a vzhledem k nepodloženým spekulacím nebudeme případ komentovat,“ reagovala před pár dny výkonná ředitelka firmy Semma Soňa Daubner na dotazy MF DNES.

Na otázky, proč už její firma nezajišťuje informátory pro Dopravní podnik při výlukách, v pondělí nereagovala.

Podnik zřejmě Semmu odvolal úplně na poslední chvíli, při aktuální výluce v Praze 7 totiž měla s dopravcem spolupracovat.

Koncem ledna ještě zástupkyně firmy obesílala brigádníky, kteří by mohli přijít informovat cestující na Strossmayerovo náměstí a náměstí Republiky. Potvrzují to e-maily, které má MF DNES k dispozici.

Jakým způsobem byla nastavená spolupráce Dopravního podniku a Semmy, není zcela jasné. Podle vyjádření Anety Řehkové z tiskového oddělení pražského Dopravního podniku neměla firma s dopravcem uzavřené žádné smlouvy. "V registru smluv nebyla nalezena žádná smlouva k žádné zakázce, kterou realizovali. To znamená, že s námi neměli smluvní vztah," podotkla Řehková.

Jakou formou byl tedy vztah Semmy a Dopravního podniku zajištěn či zda se smlouvy ztratily, však v pondělí podnik nevysvětlil.