Stavba se podle ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla zpočátku potýkala s problémy spojenými s archeologickými nálezy, což způsobilo zpoždění. Proto se práce rozdělily na etapy, aby alespoň část okolo Slaného mohla být zprovozněna.
„Celá trasa se plánuje zprovoznit až v září příštího roku,“ uvedl Mátl. Práce budou pokračovat na silnici ve směru na Velvary.
Podle starosty Slaného Martina Hrabánka (ODS) se o uskutečnění obchvatu zasloužil i bývalý starosta Ivo Rubík, který zemřel v roce 2013.
„Když jsem nastupoval do funkce místostarosty, tak on stál před skoro bych řekl neřešitelným problémem, kdy naše stavba vypadla ze seznamu prioritních staveb, a jemu se podařilo ji tam navrátit. Vím, že na tom usilovně pracoval,“ uvedl Hrabánek.
Obchvat Slaného je součástí silnice I/16, která propojuje dálnici D8 a dálnici D7. Pokračování prací se má naplno rozjet po zimní přestávce zřejmě v březnu, až to umožní počasí. Je třeba ještě dokončit technologicky i dopravně složité části, především napojení na stávající komunikaci I/16.
Přípravné práce na obchvatu začaly v prosinci 2017, do května 2019 pokračoval archeologický průzkum, který se týkal jedné třetiny plochy stavby.
Součástí projektu je také přeložka silnic druhých a třetích tříd a jedenáct mostů. Celkově má trasa přesáhnout 13 kilometrů. Cena činí přibližně 750 milionů korun bez DPH.