Stavba by měla být hotová nejpozději v roce 2020, část nákladů má pokrýt evropská dotace. Zakázku získala firma Strabag.
„My jsme se rozhodli, že tento úsek, přestože měl být původně etapizován, tak nebude ve třech etapách, ale bude v jedné etapě,“ uvedl při zahájení stavby ministr dopravy Dan Ťok (ANO).
Jedná se přibližně o 13 kilometrů dlouhou přeložku úseku silnice číslo 16 mezi Slaným a Velvary, která slouží jako tah propojující například chomutovskou silnici 7 a teplickou dálnici D8.
Po dokončení nové silnice se uleví od nadměrné dopravní zátěže také několika obcím, například Vítovu, Luníkovu nebo Ješínu. K bezpečnosti řidičů přispějí i nově vybudované mimoúrovňové křižovatky.
Zpoždění stavby trvající více než tři desítky let zapříčinil zpočátku fakt, že obchvat vláda nepovažovala za prioritní stavbu a nedala na něj peníze.
„Tady velkou roli ve vyjednávání sehrál bývalý slánský starosta Ivo Rubík. Pak se problém přesunul k výkupu pozemků. Se starosty okolních obcí jsme pomáhali třeba směnou některých problematických parcel. Vydání stavebního povolení zbrzdil i výskyt bahníků (rod brouků z čeledi potápníkovitých, pozn. red.), ke kterému se muselo přihlédnout,“ vysvětluje starosta Slaného Martin Hrabánek.
Několik pozemků muselo být podle Niny Ledvinové dokonce vyvlastněno.