náhledy
Devadesátimetrový tanker pro vnitrozemskou i námořní plavbu je vyrobený pro zahraničního zákazníka, popluje do Nizozemí.
Autor: Radek Cihla, MAFRA
Nová loď není zdaleka kompletní, je hotová z poloviny, dokončena bude v sesterské nizozemské loděnici.
Autor: Radek Cihla, MAFRA
Kromě trupu je vybavena ohřívacím systémem pro náklad, a to včetně samotného kotle a veškerých topných spirál. Osazená je i veškerým potrubním systémem na palubě a má také kotevní navijáky s kotvami a řetězy.
Autor: Radek Cihla, MAFRA
Loď je unikátní tím, že oproti jiným plavidlům pro vnitrozemskou plavbu má robustní konstrukci a řadu opatření i pro plavbu na moři.
Autor: Radek Cihla, MAFRA
Vybavena je štítnicí neboli laicky vlnolamem, je o jeden metr zvýšená a splňuje větší nároky na vodotěsnost.
Autor: Radek Cihla, MAFRA
Všechny nástavby jsou svařené s trupem. Kapacita nákladových tanků je 2 885 kubických metrů.
Autor: Radek Cihla, MAFRA
Stavba tankeru trvala jeden rok. Na výrobu 11,5 metru široké a 851 tun vážící lodě s ponorem 4,3 metru bylo použito 900 tun válcované oceli. Na stavbě se podíleli zejména ukrajinští řemeslníci.
Autor: Radek Cihla, MAFRA
Prodejní cena lodi se pohybuje okolo dvou milionů eur (asi 49 milionů korun).
Autor: Radek Cihla, MAFRA