Mobilní Metro.cz

Obyvatelé už od loňského dubna protestují proti navýšení autobusové dopravy na Ládví. | foto: Marek Hýř, Metro.cz

Obyvatele Ládví ruší autobusy. Zkušební provoz tu zůstal nastálo

Vydáno 25.01.2016 Metro.cz
Sepsali petici, zablokovali ulici, odeslali desítky stížností. Vše bylo marné. Iniciativa Ládví není autobusák do světa křičí, že ukončení autobusových linek z Mělnicka a Neratovic je pro ně horor.

Tak šel čas

Loni v dubnu začalo na Ládví denně zastavovat zhruba o 100 autobusů víc než před dopravní změnou.

  • Okamžitě po integraci vznikla na protest proti autobusům petice. Ta byla s 4015 podpisy v květnu 2015 odevzdána magistrátu.
  • V listopadu 2015 iniciativa Ládví není autobusák provedla dopravní blokádu.
  • Dnes se zástupci Ropidu, magistrátu a Prahy 8 sejdou k debatě s občany Ďáblic.

Uklidnit obyvatele Ďáblic měla studie ČVUT. Ta tvrdí, že ukončení linek PID u Ládví je v pořádku. „Není proto důvod cokoliv měnit,“ uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Kritizované změny dopravy měly být jen dočasným řešení, fungují přitom už deset měsíců a zřejmě i nadále budou. Zmíněná studie proto iniciativu spíš ještě víc rozezlila.

„Přestože je v ní řečeno, že Ládví je kapacitně nedostačující, stejně je označeno za nejlepší variantu,“ kritizuje dokument Lucie Vélová, mluvčí Ládví není autobusák. Ta navíc tvrdí, že se studie nevěnuje možnosti rozdělení linek mezi Ládví a Letňany. „Vůbec nezohledňuje ekologické či urbanistické hledisko a nepředkládá ani žádný výhled do budoucnosti,“ říká Vélová.

Ropid svůj dokument brání. „Studie hodnotila vliv na životní prostředí včetně působení na přilehlou zástavbu či požadavky na parkování, zájmy cestujících i zájmy městské části či magistrátu u všech variant ukončení autobusů,“ uvedl na dotaz Metra mluvčí Ropidu bez upřesnění, o které zájmy přesně jde. Nějakých změn se se však obyvatelé Ďáblic přece jen dočkají.

„U stanice metra Ládví a na větší části Střelničné ulice je nutné řešit například bezpečnost chodců. Proto bychom tu chtěli například upravit dopravní značení nebo snížit povolenou rychlost,“ uvedl Drápal.

Dnes se ve kulturním domě v Ládví koná veřejná beseda, která má studii představit. Zároveň by měl být téma debaty i budoucí rozvoj. „Řeč bude například o prodloužení tramvají do Bohnic i za hranice Prahy do Odolena Vody či Líbeznic,“ uvedl mluvčí Ropidu.

Sdílet článek

Komentáře