Pražský radní Josef Nosek

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 15. srpna 2012 do 9:47

OTÁZKA: Dobrý den, k Vaší argumentaci kapacitní rezervou linek. Pokud měla linka 154 v rušeném úseku kapacitní využití 33% a zdá se Vám to málo, víte vůbec, jak toto číslo vzniklo? Víte, že autobusy mají nejen místa k sezení, ale i k stání? Když přistoupím do autobusu, ve kterém všichni sedí, ale pro mě už místo k sezení není, je vytíženost tohoto autobusu 100%, 50% , nebo kolik %? Není snad ze 100% vytížený autobus, ve kterém stojím jen na 1 noze a to ještě ne na své? Za další, napadlo Vás někdy, že ráno jezdí lidé ze sídlišť do centa do práce, a večer jezdí zpět na sídliště? Když jede ráno do města narvaný autobus, a zpátky se logicky vrací ten samý poloprázdný, není náhodou v tu chvíli vytíženost linky někde kolem 50%? Nemluvě o dopravě v sedle, jako je dopoledne nebo večer, kdy ten autobus jezdit musí, ale na 100% kapacity ho nenaplníte. Nemyslíte, že linka využitá v nejslabším úseku ze 33% je využitá víc než dost? Nebo jaké máte osobně číslo, od kterého dál je už pro Vás linka efektivní?
OTÁZKA: Dobrý den, mám konkrétní dotaz na řešení MHD v oblasti Prahy 4. Zatímco nyní se lze z oblasti Novodvorské dostat na metro (Kačerov, Budějovická) linkami 106, 121, 139, 170, 196, 203 a 205, nyní půjde toliko o linky 106, 139, 196 a 205. Opravdu se tam všichni cestující vejdou? Jarda Soukup
OTÁZKA: Dobrý den, mám několik dotazů. 1) Od září 2012 dojde ke změnám, které nemají v Praze obdoby. Přirovnal bych to ke změnám při otevírání nových úseků metra, leč tentokrát to má destrukční tendenci. Bohužel, městská doprava nemá ze strany města Prahy dostatečnou podporu a Praha bude zahlceny automobily. Jakmile jednou dostanete lidi do aut, už je nazpátek do MHD nenalákáte. Neobáváte se se kolapsu pražské MHD? 2) Co Vy osobně hodláte udělat pro to, aby se v budoucnu stav pražské MHD opět zlepšil? 3) Organizace ROPID si stanovila standardy pro úroveň kvality PID, kterou jim tímto krokem naprosto zlikvidujete. Je to cíl? 4) Jsou podle Vás preferované metrolinky natolik spásné, když uvíznou v kolonách automobilů? Děkuji Babický Michal Babický
OTÁZKA: Zajímalo by mne proč tramvaj číslo 11 je tak markantně zkrácena, pro nas bydlící v jejím okruhu byla skvělou spojnicí s přímým centrem Prahy a teď člověk musí zbytečně přestupovat. Takze primy tradicni spoj z Hostivare a Strasnic do oblati Vinohrad, Zizkova a Noveho Mesta neexistuje a chudaci starsi lidi. Bohuzel moje babicka ktera uz neni gazela si ani nedojede ze Strasnic na Olsanske hrbitovy nebot tramvaji musi minimalene 1 prestoupit a autem tam obcan prahy 10 nezajede protoze nema parkovaci kartu P3. Je videt, ze novy magistrat pokracuje s likvidaci pohybu obyvatel po praze stejne uspesne jako Bemova skupina. Ten se pokusil zlikvidovat ridice a autodopravu a vy mestskou hromadnou. Jeste by mne zajimalo jak je pokryta povrchová doprava po václavském náměstí pro starši spoluobčany díky za odpověď Petr Kučera
OTÁZKA: Dobrý den, můžete mi prozradit jaký význam má zkrácení linky 123 o úsek Kavalírka/Anděl? Ten autobus se stejně musí někde na Plzeňské otočit, takže se ve výsledku uspoří asi tak na dvoukilometrovém úseku ale tímhle nesmyslem jste zkomplikovali život stovkám lidí a to nepočítam ty co se ještě nepřistěhovali do novostaveb na šmukýřce. Dále jaký smysl má prodloužení odpoledního intervalu téhož spoje? Víte že to je jediný autobus co sem jezdí? Teď ten autobus bude narvaný pokaždý a navíc ještě bude na Kavalírce přestupovat naprosto zbytečně každý kdo se potřebuje dostat k Andělu. Myslel jsem že máte sloužit občanům a ne jim komplikovat život. Díky za odpověď
OTÁZKA: Dobrý den. Na některých linkách byly normální autobusy zaměněny za kloubové. Byly před tím tyto změn konzultovány s řidiči a byly předtím zadány průzkumy vytíženosti? Jde mě konkrétně o linku 167 k Nemocnici na Homolce. Zastávky jsou krátké, takže k obrubníku se často nedostane ani krátký vůz, natož kloubový, točna Na Homolce je malá a pokud tam kdokoliv zaparkuje (celkem běžná věc) vůz se neotočí a tak celá linka bude stát. Velice problematický je výjezde na Kukulovu ulici. Linka po osmé večerní jezdí poloprázdná, je tedy nutné nasazovat vůz s kapacitou 170 lidí, když jich tam pojede sotva 30? Totéž platí i pro 174 a 180. Večer jezdí téměř prázdné. Nebylo by lepší je večer vyměnit za krátké?
OTÁZKA: Dobrý den, zajímal by mne autobus 150, který jezdil dosud ze stanice Modřany - Čechova čtvrť do stanice Želivského a jezdil pouze ve špičce. Má nyní nahrazovat bus 139 , který jezdil do stanice sídliště Beránek - zajímalo by mne, jestli bude bus 150 jezdit po celý den a o víkendu, protože to bude nyní jediné spojení Modřan s Thomayerovou nemocnicí, kde je i naše lékařská pohotovost. Také uvažujete o dalším omezení autobusu 173, který byl jediné spojení od Točné po Násirovo náměstí - s Modřanskou poliklinikou. Děkuji Marešová Jarmila Marešová
OTÁZKA: Jaký má podle vás smysl protáhnout 125 (mj. koncipovanou pro dopravu JM-Smíchov) přes Skalku? Jižní spojka od sjezdu na Spořilov snad až na ČM věčně stojí. Lidé z JM tímto spojem přestanou jezdit a ztratí důležitý spoj, sednou zpátky do aut a do přecpaného metra. Chytněte se za nos! a zruště to, ještě je čas. Experti jsou proti, občané jsou proti. A vy jste tu pro koho? pro občany! Jestli chcete ušetřit, ustřihněte penězovody.. Nešetřete na nás. Mimochodem Skalka - Smíchov 25 min metrem, Háje - Smíchov 40 min. Zatáhnout to na Skalku je BLBOST! Ani oni tím nebudou jezdit
OTÁZKA: Jako bývalý starosta Prahy 8 jistě máte dobrý přehled o této lokalitě. Zajímalo by mě, proč podporujete Kobylisy – Čimice omezení přepravní kapacity o 62,5% o víkendovém odpoledni a o 60% po 22:00 v pracovní dny (vycházím z předpokladu, že kloubový má kapacitu o 50% větší než krátký). Pro porovnání: Dle navrhovaných změn by o víkendovém odpoledni přepravní kapacita do Čimic byla 150% přepravní kapacity do Chaber (nepočítány linky 37x) ale pouze 13,6% přepravní kapacity do Bohnic (v současné době je to 36,3%). Jistě víte, kolik v uvedených lokalitách žije lidí a jaký představuje nepoměr k počtu obyvatel-cestujícím. Neměli by se však úspory dělat pouze v případě, že existuje adekvátní alternativa? Navrhovaná změna pro oblast Čimic znamená prodloužení intervalů na dvojnásobnou hodnotu a to v celopražském měřítku u kapacitně nadprůměrně využívaných linek. Navíc v blízkosti zastávky Řepínská se nachází "dům seniorů",jehož obyvatelé takto budou zcela odříznuti od spojení s metrem. Tomáš Ulrych
OTÁZKA: Jako bývalý starosta Prahy 8 jistě máte dobrý přehled o této lokalitě. Zajímalo by mě, proč podporujete Kobylisy – Čimice omezení přepravní kapacity o 62,5% o víkendovém odpoledni a o 60% po 22:00 v pracovní dny (vycházím z předpokladu, že kloubový má kapacitu o 50% větší než krátký). Pro porovnání: Dle navrhovaných změn by o víkendovém odpoledni přepravní kapacita do Čimic byla 150% přepravní kapacity do Chaber (nepočítány linky 37x) ale pouze 13,6% přepravní kapacity do Bohnic (v současné době je to 36,3%). Jistě víte, kolik v uvedených lokalitách žije lidí a jaký představuje nepoměr k počtu obyvatel-cestujícím. Neměli by se však úspory dělat pouze v případě, že existuje adekvátní alternativa? Navrhovaná změna pro oblast Čimic znamená prodloužení intervalů na dvojnásobnou hodnotu a to v celopražském měřítku u kapacitně nadprůměrně využívaných linek. Navíc v blízkosti zastávky Řepínská se nachází "dům seniorů",jehož obyvatelé takto budou zcela odříznuti od spojení s metrem. Tomáš Ulrych
OTÁZKA: Dobrý den, zajímá mě, jak se bude rozšiřovat metro, o tom nikde nic neslyším. Děkuji
OTÁZKA: Dobrý den, máte odvahu jít osobně obhájit starším a hůře pohyblivým obyvatelům sídliště okolo konečné Vavřenova odebrání linek 170 a 203? Zkuste jim vysvětlit, proč místo přímého spojení na metro C (a s jedním přestupem na B) ve špičce co sedm minut v docházkové vzdálenosti, mají řešit loterii, zda přijede zredukovaná linka 121 ve více než dvojnásobném intervalu a náhodou se povede na něco přestoupit, nebo pěší výlet už za hranicí pro staršího člověka rozumné docházkové vzdálenosti na metrolinku, která v zimě nevyjede kopec nebo bude stát dlouhou dobu u přejezdu za branickým nádražím a v luxusním intervalu bude obsluhovat zastávku na znamení, nebo hrát loterii a jít ještě jednou tak dále a doufat, že přijede 196 (pokud tedy přijede a nebude stát v koloně na Skalce)? Jak budete řešit nepostačující kapacitu? Proběhl vůbec seriózní dopravní průzkum? Nebo je zrušení obsluhy Vavřenovy jen záměr, protože zde developer místo parkovacího domu staví bytovku a autobus mu vadí??? Petr Tomášek
OTÁZKA: Jako bývalý starosta Prahy 8 jistě máte dobrý přehled o této lokalitě. Zajímalo by mě, proč podporujete Kobylisy – Čimice omezení přepravní kapacity o 62,5% o víkendovém odpoledni a o 60% po 22:00 v pracovní dny (vycházím z předpokladu, že kloubový má kapacitu o 50% větší než krátký). Pro porovnání: Dle navrhovaných změn by o víkendovém odpoledni přepravní kapacita do Čimic byla 150% přepravní kapacity do Chaber (nepočítány linky 37x) ale pouze 13,6% přepravní kapacity do Bohnic (v současné době je to 36,3%). Jistě víte, kolik v uvedených lokalitách žije lidí a jaký představuje nepoměr k počtu obyvatel-cestujícím. Neměli by se však úspory dělat pouze v případě, že existuje adekvátní alternativa? Navrhovaná změna pro oblast Čimic znamená prodloužení intervalů na dvojnásobnou hodnotu a to v celopražském měřítku u kapacitně nadprůměrně využívaných linek. Navíc v blízkosti zastávky Řepínská se nachází "dům seniorů",jehož obyvatelé takto budou zcela odříznuti od spojení s metrem. Tomáš Ulrych
OTÁZKA: Dobrý den, mohu se zeptat, kde jste vzali, že 40 % lidí bude spokojeno se změnou v dopravě? Vy tady uvádíte nějaké statistické číslo na základě zkoumání podobného systému ze zahraničí a hned tu vyhodíte takové číslo? A dál by mě zajímalo číslo, které taktéž uvádíte – zvýšení zisku o 13 %. TO si mám jako pod tím představit co? Díky JH Jan Heroudek
OTÁZKA: Dobrý den, já osobně fandím změnám v Praze, jelikož takovou změnu podstoupilo Brno již před 17 lety. A byla to změna k lepšímu. Jde o to zvyknout si na nový systém. Ale otázka zní: nepřijde vám veřejnost málo informovaná? Někde se píše, že proběhla "masivní informační kampaň" - nevím, co je na tom pravdy, ale např. na dpp.cz o tom není ani zmínka - a na takových stránkách by to snad mělo být popsáno co nejpodrobněji. Druhá otázka: není lepší svazky tram. linek pojmenovat např 12 a 12A, než 12 a 20? Tak to mají řešeno např. v Anglii a funguje jim to skvěle. Karel Němec
OTÁZKA: Dobrý den, omlouvám se, že jsem v první otázce zapomněl na jedno důležité: po nástupu nového vedení DP bylo zadání na úsporu 600 mil. Kč při zavedení změn v MHD. Teď se hovoří o cíli už jen 400 mil. Kč. Není tajemstvím, že ani to se nesplní. Vaše odpověď, prosím?
OTÁZKA: Dobrý den, neuvažujete o znovuzavedení provozu metra do 1 hod. v noci v pátek a sobotu? Byla to skvělá věc, kterou skutečně ocenila spousta lidí kolem mě.
OTÁZKA: Dobrý den, proč se ruší některé hojně využívané linky a naopak se zachovají linky, které jezdily často poloprázdné a lidi budou muset zbytečně přestupovat. Konkrétně například zrušené linky 217 (Dejvická - Anděl) či 149 (Dejvická - Butovice) a zůstává 143 (Dejvická - Strahov)... Děkuji, O.T. Ondřej Tolar
OTÁZKA: Dobrý den, jak budete vyhodnocovat, které změny se osvědčily, a které nikoliv? Jaká budete mít kriteria pro navrácení linek do původního stavu, nebo stavu tomu původnímu blízkému? Děkuji.
OTÁZKA: Dobrý den, je zcela logické, že radnice propaguje lokální zájmy. V oblasti Prahy 8 je domov důchodců, kde jediné blízké spojení je/byl autobus 152. Ten bude nyní o víkendu bez náhrady zrušen. Takže důchodcům a jejich návštěvám nezbyde nic jiného než přijet autem, jít z metra Kobylisy pěšky nebo přestoupit z autobusu 183 na autobus 202, který má o víkendu interval 1 hodina. A odpověď magistrátu je, že radnice propaguje lokální zájmy a tudíž je Vám to jedno? Pak mne zajímá za jakou stranu jste kandidoval? Děkuji. Pavel Klasek
OTÁZKA: Pane radní, kvůli Vašim změnám ztrácím já - starý špatně pohyblivý důchodce - i řada mých sousedů vrstevníků z okolí přímé tramvajové spojení z Vinohrad do Vinohradské nemocnice, protože naší linku 11 chcete ukončit na Olšanských hřbitovech. Dcera k nám dojíždí autobusem z jihu přes Strojimport (Želivského) a i pro ni tato návaznost bus-tram11 mizí. Opravdu si myslíte, že budeme o holích a ve vysokopodlažních špatně navazujících 2 - 3 spojích přestupovat a trávit na cestě několikanásobný čas za cenu údajných a neprokázaných úspor, které jsou zlomkem ceny korupčních kauz (Opencard, Blanka) či předražených nových tramvají? Zdraví Peterka
OTÁZKA: Říkáte, že nový systém potěší 40 % lidí. Opravdu tomu věříte, pokud ušetříte na veřejné dopravě bezmála půlmiliardu, což musí nutně znamenat, že podstatně snížíte najeté kilometry. Naopak nevím o nikom, zejména tedy z obyvatel periferie, kdo by nový systém uvítal. Např. u nás ve Kbelích se podstatně omezí linka 185, čímž se prakticky zruší přímé spojení Kbel s linkou B, které bylo tradiční a existovalo de facto od vybudování metra.
OTÁZKA: Pane náměstku, kdy jste naposledy jel MHD, například ráno do práce? Bydlím na Praze 8 a čas strávený na cestě z bydliště do zaměstnání je díky Vašim "zlepšovákům" stále delší a delší. Veronika Konečná pavel frouz
OTÁZKA: Dobrý den, jak by jste obyvatelům Prahy přesně vysvětlil pojem "metrobus" ? Děkuji Martina Lukešová
OTÁZKA: Autobus 150 jezdil dosud z Modřan z Čechovy čtvrti na stanici Želivského - jezdil pouze ve špičce. Nyní má mít trasu změněnou a to až na sídliště Beránek v Modřanech - bude to jediné spojení Modřan s Thomayerovou nemocnicí, kde máme lékařskou pohotovost. Bude tato linka jezdit po celý den i o víkendu, nebo jen ve špičce? Dosud tam jezdil autobus 139, který má změněnou trasu a to do Komořan. Jarmila Marešová
OTÁZKA: 1) proč se ruší hojně využívané tangenciální linky 19 a 217? 2) v čem je úspora zkrácení BUSů a nahnání lidí do tramvají, když vozokilometr tramvaje je dražší a ty lidi je stejně třeba přepravit? (kvůli zkrácení 123 a 218 budete posilovat tramvaje) 3) počítáte vůbec v oblasti Prahy 5 a 6 s návazností na otevření V.A, nebo nás za dva roky čeká další "optimalizace"? (doufám, že nás čeká už do roka, ale že současní tvůrci u toho už nebudou) 4) Opravdu si myslíte, že je lepší jedna linka se třemi různými konečnými a dvěma piktogramy u každého času odjezdu, než 2 linky, z nichž jedna jede pouze v určité části trasy linky druhé (dříve např 22, 23). V Praze to takto fungovalo vždy, lidi jsou zvyklí si všímat zejména čísla linky, je vyřešen problém sjíždění souprav atd. Lukáš Novák
OTÁZKA: Dobrý den, jak může dopravní podnik převést k 1.9. do praxe změny, když dodnes nemá od ropidu zadání, když sám víte, že na to potřebuje 2 - 3 měsíce? Připouštíte si krach nového systému a tedy vyvození osobní odpovědnosti? Děkuji
OTÁZKA: Dobrý den, jaká je aktuální situace s popraskanými podvozky souprav metra provozovanými na lince C? Jaká je ještě rezerva, než bude nutné začít zkracovat soupravy nebo prodlužovat intervaly? Děkuji Marek Fiala
OTÁZKA: Dobrý den pane radní, nechci zatím soudit, jaký dopad tyto změny budou mít. Pro mě negativní, jelikož mi zmizely dva klíčové přímé tramvajové spoje (Strašnice - Václavák a Strašnice - Palmovka), ale třeba kolega je nadšený ze šestky na Spořilově. Nemyslíte si nicméně, že by bylo moudřejší chvíli počkat a přeci jen prodiskutovat tyto s širší odbornou základnou? A dále... myslíte si, že vaše včerejší kategoricky arogantní chování v televizi je ten správný postup, jak lidi uklidnit a dostat na Vaši stranu? Pavel F
OTÁZKA: Dobrý den, můžu se zeptat, jestli je plánovaná nějaká změna tramvajové linky 22? Denně jí potřebuji a nerad bych musel někde přesedat, atd. Předem děkuji za odpověď David Makovský
OTÁZKA: Ještě se zeptám, jestli informátorům, kteří budou 3.září v ulicích, zajistíte nějakou ochranu? Myslím to sice v nadsázce, ale už vím, že i řidiči tramvají si připravují vylepovat na své kabiny cedulky s nápisy, kde se cestujícím omlouvají, že za zcela nepochopitelné změny nemohou. Ani informátoři toho lidem moc nevysvětlí, protože drtivá většina změn nemá racionální vysvětlitelný důvod. To se pak těžko informuje, když se nedá pochopit, proč se s linkami kvedlalo. Martin Šubrt
OTÁZKA: Ještě jeden dotaz - spočítal si někdo na magistrátu kolik lidí denně přijíždí do Prahy od západu a kolik je v tomto směru míst P+R? Na P6 žádné, Zličín pár desítek... a pak se divíte že středočeši jezdí až do centra auty. Pavel Obdržálek
OTÁZKA: Dobrý den, jak chcete předcházet nepravidelnostem na nové trase linky 139 (Komořany - Želivského)? Trasa je dlouhá, vede přes mnoho míst, kde dochází pravidelně k problémům a zpožděním. Už v současné době dochází k situaci, kdy busy stojí v kolonách a vznikají díry, linka není operativně posílena. Preferenční opatření na současné lince jsou nedostatečná a není pro ně ani prostor (například Hadovitá - ani po rekonstrukci zde není prostor pro bus pruhy). Děkuji Marek Fiala
OTÁZKA: Dobrý den, jistě víte jak dlouho trvá chaos když se změní trasa nebo jízdní řád jen jediné autobusové linky. Teď plánujete překopat velkou část celého systému a navíc v době kdy jsou lidé mimo (fyzicky nebo alespoň myšlenkami), noviny nečtou, přijedou poslední srpnový víkend z dovolených a se začátkem školního roku je chcete hned hodit do rybníka. To nikdo při určování data nemyslel? Stoupnete si osobně 3. září na Florenc (bo jinam) a budete osobně těm stovkám zmatených důchodců, mimopražským i pražanům jednotlivě vysvětlovat čím se kam dostanou? Pavel Obdržálek
OTÁZKA: 1) Kdy jste naposled jel MHD? 2) Opravdu si myslíte, že tomu jako středoškolák (bez dopravního zaměření) rozumíte víc než odborníci z ČVUT? 3) Uděláte za rok nezávislý audit? Až se prokáže neefektivnost těchto změn, budou za to ta dvě stvoření z ROPIDu co za tím stojí odpovědná" Přijmete odpovědnost i vy? (politickou i finanční) Lukáš Novák
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne, proč skutečně dochází k tak urychleným změnám? Proč se zcela ignorovaly připomínky pražských obvodů a změny jsou tedy stejné jako před připomínkami? Proč k tomu dochází tak, že se tak velká změna kryje s koncem prázdnin a nemalá část lidí se tak informace o změně dozví až při první jízdě do práce? Děkuji. Pavel Klasek
OTÁZKA: Dobré ráno, Pane náměstku, Kolik vyhradíte do konce roku vyhrazených pruhů pro nové metrolinky, na kolika signalizovaných křižovatkách zavedete nově jejich preferenci? Děkuji za odpověď.
OTÁZKA: Dobrý den, za jak souvislostí odstoupíte na své funkcí zastupitele? Děkuji Martin Morava Martin Morava
OTÁZKA: Chtěl bych se Vás zeptat, pokud se ukáže, že skutečně dojde ke zhoršení dopravy, zda odvoláte z funkce pověřeného řízením ROPID pana Procházku a spoluzodpovědného vedoucího oddělení plánování ing. Jareše. Eventuelně zda odstoupíte Vy, jakožto nejzodpovědnější osoba za dopravu. Děkuji za odpověď.
OTÁZKA: Dobrý den, 1) proč se změny nezaměřily na plýtvání na lince 22, která je zářivým příkladem, jak by páteřní linka v žádném případě neměla vypadat? Vždyť její pouhou racionalizací (prodloužení intervalů, aby se v centru nesjížděly vláčky dvou až tří souprav, první plná, druhá poloprázdná, třetí prázdná) by se dosáhlo větších úspor, než celým zpřeházením tramvajové sítě, stejně tak by bylo na místě polovinu spojů zkrátit pouze na úsek Vypich - Kubánské náměstí. Místo toho se bude - až zločinně - plýtvat dále a v ještě větším měřítku. 2) proč byla zrušena linka 217, která byla velmi rychlým a využívaný spojením Andělu a Břevnova nebo Dejvické? Opravdu je cílem cestující nuceně nahnat do nespolehlivé linky 22, proti které 217 dokázala v ranní špičce uspořit i půl hodiny času? 3) proč byla znásilněna doprava v oblasti Novodvorské? Proč byla zrušena linka 203 a přetrasována 170 a proč se má plýtvat na lice 106? Petr Tomášek
OTÁZKA: Dobrý den, jak máme rozumět tomu, že se pražské radnice „ozývají proti změnám v MHD, které schválilo vedení Prahy“, když tyto radnice mají na magistrátu své zástupce (např. pan starosta Milan Richter v zastupitelstvu) a musely o připravovaných změnách dobře vědět nebo je dokonce podporovat? Je za tím jejich nečinnost v orgánech magistrátu nebo je celá „kauza“ pouze uměle vyvolaná a má zakrýt jiné aktivity HMP, například nějakou zakázku za stovky milionů? Děkuji. Miloš Pařízek
OTÁZKA: Dobrý den, za jak souvislostí odstoupíte na své funkcí zastupitele? Děkuji za odpověď. Martin Morava Martin Morava
OTÁZKA: Dobrý den, Proč je lepší mít jednu, maximálně dvě směrové nabídky z periferií v krátkém intervalu místo čtyř a v delším intervalu? Cesta bude delší a jestli do práce přijdu za 10 minut sedm nebo za 5 minut sedm, to je přece jedno… Konkrétně řeším případ Sídliště Řepy/Sídliště Barrandov => I.P.Pavlova a zpět. Z práce na periferii je jedno, jaká linka přijede, ale proč z Řep jezdí linky 3 a z Barrandova nic? Metrem to pžes Florenc rychlejší není. Děkuji
OTÁZKA: Budou také zavedeny rikšy a koněspřežky? Lukáš Hrabě
OTÁZKA: Proč je tolik rozporů mezi tím, co říkáte a tím, co jste schválili? Podporujete tangenciální linky, které uleví centru. A zároveň na západě rušíte vytíženou tangenciální linku 217 a na východě linku 19. Zrušením linky 6 v Ječné ulici chcete ulevit semaforům na I. P. Pavlova, aby tramvaje lépe projížděly. Jenže 6 odkláníte na Moráň, kde teď pojede 60 spojů za hod. místo pouhých 45 spojů v Ječné. Vytváříte závažnější problém. Rušíte souběhy, ale vedete linku 3 s metrem B nově od Palackého nám. až na Palmovku (ještě v polovičním intervalu). Přitom zde neměly tramvaje kapacitní problémy. Podporujete rozvoj vlaků ve městě, ale pravý břeh odříznete zkrácením linky 165 od vlaků v Radotíně. Posilujete nevytížené úseky, oslabujete úseky, kde autobusy jezdí už dnes plné (Petrovice). Mluvíte o větší přehlednosti, ale v mapách nového stavu mají některé linky linky 3, 4 i 5 konečných, takže je tam nejvíc doplňujících vysvětlivek v historii. A obrovskou řadu připomínek jste ignorovali. Proč? Martin Šubrt
OTÁZKA: ...pokračování... 4. Proč se změna systému neřeší systémově s výhledem do budoucna? V lokalitě Horních Měcholup se nyní staví stovky nových bytů, a bude třeba všechny tyto byty dopravně obsloužit. Omezením počtu linek (zrušení 183 přes Nové Petrovice) se dostáváme do stavu, kdy ostatní linky již nebude možné intervalově posílit. Jak to budete řešit? 5. Jak budete přistupovat k méně pohyblivým občanům (senioři, cestující s kočárky) v této oblasti? Jak velké procento nízkopodlažních spojů bude na linkách 125, 183 a 240? Budou na lince 125 provozovány výhradně kloubové autobusy? 6. Co uděláte, když zjistíte, že ani po několika měsících není situace „usazená“ a budou trvat problémy? 7. A poslední – co je pravdy na tom, že úspora 400 milionů je nadhodnocená, že jsou do ní započítané i úspory ze zkrácení prodlouženého nnočního provozu metra a návazné MHD? Vlasta Sperkova
OTÁZKA: Dobrý den, měl bych následující otázky k jihovýchodu: 1. Jak se bude řešit nedostatečná kapacita linky 240 v zastávce Newtonova, kdy o víkendech na obsluhu rekreačního území Hostivařské přehrady pojede jen jeden spoj za 30 minut? Proč není linka 240 ponechána v trase přes Jakobiho, a přes Newtonovu není vedena linka 183? O víkendech každých 15 minut nastupuje na zastávce Newtonova až 15-20 lidí! 2. Jak se bude řešit případná krizová situace na lince 125 (nehoda na trase)? V okamžiku blokování linky 125 na Jižní spojce dojde k odříznutí sídlišť Petrovice a Horní Měcholupy od metra C i A. Jak to bude řešeno? Linka 183 bude jako náhrada nedostatečná, neboť ve většině případů je zdržována v kolonách na Průmyslové a je tedy nespolehlivá 3. Myslíte si, že je rozumné omezovat souběh linky 154 s tramvají na Švehlově? Linka 154 zde funguje jako připojení k metru, a jestli jste si nevšimnul, tak tramvaj (která by měla být náhradou) jede k metru o deset minut déle – kde se tady ušetří čas? Vlasta Sperkova
OTÁZKA: Bojkot ROPIDu: Vážený pane náměstku primátora, chci Vás povzbudit, abyste se nebáli zapojit do změn v dopravě i obce a veřejnost. Z informací na dopravním serveru www.k-report.net se zdá, že plán revoluce v MHD existuje už dva roky. Lednové zprávy z tisku tuto informaci potvrzují. Přesto ROPID revoluční plán zveřejnil až těsně před prázdninami, a tím ''de facto'' zamezil účast městských částí a potažmo občanů. Vypadá to, jakoby ROPID záměrně (ze strachu z pracnosti?) bojkotoval seriózní a upřímnou diskuzi o veřejné službě MHD.
OTÁZKA: Kde si mohu na internetu vyhledávat různá spojení od září? Na Idosu ani jinde jsem zatím nic nenašel. Jakub Malinský
OTÁZKA: Dobrý den, Vám osobně se doprava do práce zlepší či zhorší či máte auto s řidičem? Máte tušení, kolik procent Pražanů na nový systém doplatí a kolika se naopak cesty zjednodušší? A do třetice – nestálo by za úvahu, vozit cestující první dny zadarmo, aby si mohli vyzkoušet, jak osobně napravit ten paskvil? Děkuji. Matouš Bárta
OTÁZKA: Dobrý den, taky si myslíte, že odborníci z ČVUT, radnice městských částí i většina občanů jsou jen otravní hlupáci, které není třeba brát vážně - magistrát přece ví všechno nejlépe? Jiří Macek
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jak chcete vysvětlit lidem z Horních Měcholup a Hostivaře, že jim od září bude muset stačit k dopravě na metro Skalka pouze nová linka 125. Lidé z části H.Měcholup se na Skalku bez přestupu už nedostanou. V odpolední špičce bude muset opět vše pobrat linka 125, která bude mít stejné intervaly jako současná linka 271. Toto má být ta vaše optimalizace? Vždyť takovým autobusem bude jezdit jen ten, kdo nemůže autem, tzn. počet aut se zvýší a nakonec i ty autobusy budou jezdit zpožděné. Petr Škoda
OTÁZKA: Mám projeté všechny linky pražské MHD v různých obdobích dne i týdne. Troufám si tvrdit, že mám přehled o tom, kde je v současnosti dostatečná a nedostatečná kapacita linek. Proto mně i spoustě dalších "informovaných laiků" v dopravních forech zůstává rozum stát nad některými změnami, jako je omezení Čimic, prodlužování intervalu na Libuši a v Bohnicích nebo metrolinka v trase vzduchovoziče 149. Zajímalo by mě, jestli vy a pánové Procházka a Jareš z Ropidu, duchovní otcové "změn k lepšímu", znáte aspoň trochu reálnou situaci v těchto místech, nebo jezdíte po Praze autem?
OTÁZKA: Obhajovali jste změny mimo jiné omezením souběhů metra a tramvají. Proč tedy paralelně s metrem B v Karlíně, kde jste býval starostou, posilujete dosavadní tramvajové linky ještě metrolinkou číslo 3, která bude jezdit co čtyři minuty? Proč nově pojedou po Michelské ulici v Praze 4 jeden a půl kilometru v souběhu tramvaje a dvě autobusové metrolinky? Když jinde se stejným argumentem rušíte tisícům lidí přímé spojení na metro...
OTÁZKA: Pane Nosku, v pracovní den od 8:00 do 20:00 si prosím přečtěte moji otázku celou, mimo špičku pracovního dne začněte od druhé věty a v sobotu a v neděli začněte až od věty označené symbolem §§§ a vynechte závorku. Opravdu bude cestování MHD "jednodušší a srozumitelnější", když budou podobné poznámky nově na jízdních řádech mnoha linek? §§§: Dáte spolu s pány Jarešem a Procházkou k dispozici svá místa, až se budou (po měsíci) některé změny brát zpět?
OTÁZKA: Dobrý den, proč jste nevzali v potaz ANI JEDNU připomínku městských částí k návrhu? Proč jste jim dali na vyjádření pouhých pět dnů a z toho dva byl víkend? Proč se materiál zpracovával v utajení, že by se Ropid bál oprávněných připomínek?

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.