OTÁZKA:
Proč je tolik rozporů mezi tím, co říkáte a tím, co jste schválili? Podporujete tangenciální linky, které uleví centru. A zároveň na západě rušíte vytíženou tangenciální linku 217 a na východě linku 19. Zrušením linky 6 v Ječné ulici chcete ulevit semaforům na I. P. Pavlova, aby tramvaje lépe projížděly. Jenže 6 odkláníte na Moráň, kde teď pojede 60 spojů za hod. místo pouhých 45 spojů v Ječné. Vytváříte závažnější problém. Rušíte souběhy, ale vedete linku 3 s metrem B nově od Palackého nám. až na Palmovku (ještě v polovičním intervalu). Přitom zde neměly tramvaje kapacitní problémy. Podporujete rozvoj vlaků ve městě, ale pravý břeh odříznete zkrácením linky 165 od vlaků v Radotíně. Posilujete nevytížené úseky, oslabujete úseky, kde autobusy jezdí už dnes plné (Petrovice). Mluvíte o větší přehlednosti, ale v mapách nového stavu mají některé linky linky 3, 4 i 5 konečných, takže je tam nejvíc doplňujících vysvětlivek v historii. A obrovskou řadu připomínek jste ignorovali. Proč?
Martin Šubrt
ODPOVĚĎ:
Dobrý den, pane Šubrte,
naším cílem je skutečně odlehčit centru. Jedním z důkazů je právě linka šest. Místo linky 217 můžete kdykoliv použít z Dejvic na Smíchov tramvaj 20. Kapacita spojů na Strahov se nemění. Linka 3 je velmi důležitá pro obsluhu mezilehlých zastávek. Linka 165 měla mezi Zbraslaví a Radotínem minimální využití a takto lépe pomůže Zbraslavi při spojení na pravý břeh Vltavy. Neignorovali jsme žádné připomínky, ale je to komplexní systém MHD a všechny připomínky nelze zapracovat na úkor celku.
15.8.2012 9:55