Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Magistrát začal čistit Prahu od billboardů, zmizet jich má šestatřicet

  7:31aktualizováno  7:31
Vedení hlavního města začalo bojovat s billboardy, které doslova zaplevelují ulice a okolí hlavních silničních tahů. Zmizet jich má zatím celkem 36. Podle odborníků billboardy ulice nejen hyzdí, ale také zvyšují nebezpečí nehod.

Billboardy odvádějí pozornost šoférů od řízení i na Městském okruhu. | foto: Yan Renelt, MF DNES

Magistrát rozhodl, že šestatřicet billboardů zmizí do dvou týdnů. Jde o poutače umístěné bez povolení silničního úřadu. Stojí například podél Jižní spojky, Pražského okruhu, Radlické, Průmyslové nebo Kolbenovy ulice.

"Pokud nebudou do deseti dnů odstraněny, bude magistrát povinen je do 15 dnů zakrýt a následně na náklady vlastníka odstranit," uvedla Tereza Králová z tiskového odboru magistrátu.

Minimálně některé z billboardů patří podle zjištění MF DNES společnosti Comerz Billboard. Jejího majitele se včera nepodařilo zastihnout. Firma však podle dřívějších informací médií měla problémy s magistrátem už dříve. Loni dokonce radnice podala kvůli umístění nepovolených poutačů trestní oznámení na neznámého pachatele. Nyní zřejmě tuto společnost čekají další potíže.

"Zvažujeme právní kroky vůči majiteli ploch," potvrdil Anton Fischer, šéf firmy Eurobillboard, která některé plochy Comerz Billboardu nabízí k pronájmu. Účtuje si za každou několik tisíc korun měsíčně.

Udženija: Zakážeme je a jinde se objeví

S likvidací povolených billboardů to bude mít město složitější. "Mohli bychom ukončit nájemní smlouvy, ale o týden později by se objevily vedle na pozemku, který nepatří nám. Chceme to řešit nějak koncepčně," uvedla radní Aleksandra Udženija.

Billboardy u dálnice D1 v Praze. Ilustrační foto

Billboardy u dálnice D1 v Praze.

Komise pro památkovou rezervaci již navíc připravuje pravidla, která mají reklamu ve městě výrazně omezit.

Jedním problémem jsou stovky billboardů, které podle odborníků rozptylují řidiče a odvádějí jejich pozornost od řízení. Dopravní fakulta ČVUT provádí už několik let výzkum toho, jak reklamy ovlivňují pozornost řidiče. Jedním z jejich zjištění je, že spoře oděné ženy na poutačích přitahují nejenom muže, ale i ženy.

Odborníci zkoumají i to, jaké barvy přitahují řidiče nejvíc nebo kde umístěná reklama působí nejlépe.

Město hyzdí také reklama na sloupech osvětlení, reklamní plochy na domech nebo závěsné transparenty, jako třeba v Legerově ulici. "Rozdali jsme si úkoly, kdo co přes prázdniny připraví. Na podzim by měl být materiál předložen radě přímo panem primátorem," dodala Udženija.

Městu pomůže i novela zákona, díky které zmizí do pěti let všechny billboardy od dálnic. V metropoli se to bude týkat třeba úseku D1 od Chodova směrem na Brno.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

V obchodním centru Atrium Flora byl pobodaný muž, případem se zabývá policie...
Odložený kufr uzavřel část centra Flora a Vinohradské, nebyl nebezpečný

Podezřelé zavazadlo zastavilo na desítky minut provoz u obchodního centra Flora v Praze. Auta ani tramvaje nemohly projet přilehlou křižovatkou ulic Jičínská a...  celý článek

Pes, který zemřel ve Vraném na Vltavou po útoku rotvajlera.
Lidé z Vraného nad Vltavou se bojí sousedových psů. Napadají děti, tvrdí

Strach z agresivních psů jednoho ze sousedů dohnal obyvatele středočeské obce Vrané nad Vltavou k sepsání petice. Majitel přiznává, že mu psi občas utečou,...  celý článek

Požár auta uzavřel na půl hodiny vjezd do tunelu Blanka (16.10.2017)
Požár auta ve Strahovském tunelu zavřel vjezd do Blanky, doprava kolabovala

Na půl hodiny uzavřel požár auta v pražském Strahovském tunelu příjezdy do Blanky. Od hořícího auta v tunelu policisté odvezli ženu s dítětem. Na příjezdových...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.