On-line rozhovor s Jaroslavem Ďurišem, ředitelem pražského dopravního podniku

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. května 2014 do 13:47

OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, prosím proč jsou pro nové pražské tramvaje plánovány dvojsedačky?? Ve špičce všedního dne jsou v těchto vozech cestující natěsnáni u dveří, v uličce je pro cestující ve stoje pramálo místa. Nedej bože když sedící u okna potřebuje vystoupit!!! A celá ulička musí vycouvat ke dveřím. Z cestování v novém/moderním voze mám pocit že nedělám nic jiného než že se pořád někamu uhýbám a vyhýbám. Přeji pěkný den a děkuji za odpověď. VH
OTÁZKA: Vážený pane Ďuriši, setkáme se v nově dodávaných tramvajích 15T s plastovými sedadly (která vyhrála anketu mezi cestujícímí..), nebo se budou dále odebírat tramvaje se sedadly z překližky? Ještě bych se zeptal, jaké dopravní prostředky a v jakém poměru po Praze využíváte a z jakého důvodu? Děkuji za odpověď a přeji hezký den. Ladislav Holík
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, stala se mi velmi nepříjemná záležitost, kdy pochybení bylo jednoznačně na straně řidiče autobusu. Tato nepříjemnost mě navíc stála finanční prostředky. Psal jsem na DPP stížnost a přestože lhůta 31 dnů na vyřízení mé stížnosti již dávno uplynula, žádná odpověď mi nepřišla. Zavolal jsem na oddělení stížností, nahlásil jim evidenční číslo a bylo mi sděleno, že se tato stížnost někam ztratila a že se mi téhož dne někdo ozve. Nikdo se neozval. Kam se mám v takovém případě obrátit ? Děkuji a přeji hezký den Jan Nevola
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal k trase metra D, pro variantu jako větev z trasy C se společnou přestupní stanicí Pankrác: jak je v této variantě řešen interval ve špičce pracovního dne, kdy je na trase C interval 1 - 3 minuty a kdy by bylo nutné navíc k tomu odbavit ve stanici Pankrác vlaky z trasy D? kaštan
OTÁZKA: Dobry den jeste jednou, chtel bych se zeptat proc se spojeni na letiste Vaclava Havla bude realizovat az prodlouzenim trasy A z Motola. z meho laickeho pohledu mi prijde jako rychle reseni prodlouzeni trasy B ze Zlicina. Vzhledem k terenu by snad bylo mozne vest prodlouzeni na letiste i po povrchu, zhruba podel Prazskeho Okruhu. Nebo je to slozitejsi? Dekuji Jiri Dopita
OTÁZKA: Dobry den pane rediteli, chci se zeptat, zda se planuje také rozsireni (nekdy v daleke budoucnosti) trasy A od Skalky? Spekuluje se zde - v Praze 10 Hostivari, ze zde bude budovana stanice metra. Puvodne planovana pry byla, ale dostavela se stanice Depo Hostivar. Není Vam o tom něco znamo? Dekuji, pekny den! Martinkova Moni M.
OTÁZKA: Dobrý den, očekává se nějaká změna v přístupu k přestupům? Např. čekání přípojů - modelový případ: na stanici Větrník přijede zpožděná tramvaj z centra, takže autobus směr Ruzyně, na který je běžně doba přestupu 6 minut ujede přestupujícím (i z důvodu nelogicky poměrně daleko umístěné zastávky), kteří následně musí 20 minut čekat na další spoj. Plánuje se zavedení čekání aspoň v takovýchto okrajových oblastech města, kde je frekvence spojů nižší? pozn.: jedná se o běžný problém, ne ojedinělý zážitek PAVEL
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, kdy se konečně dočkáme trasy metra D. Byl jste se někdy podívat na Kačerově, kam se slévají autobusové linky z velkých sídlišť na jihu Prahy, na stanici s jedním malým schodištěm a jedněmi jezdícími schody? V této oblasti není jiná alternativní doprava, na rozdíl od nesmyslně budované trasy A. Karel P.
OTÁZKA: Dobrý den, kolik bude stát ta encyklopedie? Děkuji. f
OTÁZKA: zdravim! bude nekdy signál mobilu i v tunelu metra jako to maj v cizině? Pepa z depa
OTÁZKA: Dobrý den, jak je možné, že po Vašem nástupu jde DPP zase na ruku MSB Legal a objednáváte si posudky, které zpochybňují škodu způsobenou DPP. Budete iniciovat zproštění mlčenlivosti advokáta Lásky? Děkuji JB Josef
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě kde a jakým tempem bude pokračovat zřízení bezbariérového přístupu do dalších stanic metra? Zároveň bych se přimlouval za přestavbu výstupu z metra na Hlavním nádraží, kde naprostá většina cestujících vystupuje v "protisměru" po schodech nahoru, neboť oficiální výstupy jsou nevhodně až na koncích nástupišť. Vhodné by tedy bylo doplnění eskalátoru vedle schodů i pro výstup. Co si o tomto námětu myslíte? Zdraví Vás T. Němec Teodor Němec
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, kdy se začne opravovat tramvajová trať č. 22 z Průběžné ulice do Hostivaře. Pokud mám správné informace, tak byla již před nějakou dobou vysoutěžena firma, ale jiná firma se odvolala. Kdy bude vyřešeno její odvolání? Můžeme po potřebné rekonstrukci očekávat na lince 22 nové tramvaje 15T? A kdy dojde k přestavbě tramvajové zastávky Zahradní město a vybudování přestupního bodu ze železnice na metro a bus? Děkuji J. Preclík Jiří Preclík
OTÁZKA: Kdypak bude konečně zavedena autobusová linka strahovským tunelem, kde je to nejrychlejší propojení prahy 5 s prahou 6? Jan Krupička
OTÁZKA: Dobrý den, jak to vypadá s budováním nové trasy metra D? A co případná větev do Modřan, počítá se s ní? Díky za odpověď. Pěkný den. Ondřej F.
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, jak vnímáte potřebu dostat rychlý internet do stanic a tunelů metra. Stále se o tom diskutuje, zda to DPP podporuje nebo je to pro něj spíše hrozba z důvodu bezpečnosti. Popřípadě jaký v této oblasti vidíte vývoj? Dočkáme se? Děkuji Petr Cestující Petr
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak vidíte výstavbu trasy D..., tj. kdy by mohly být v provozu jednotlivé etapy??? (mě se konkrétně týká Libuš) Roman Skalský
OTÁZKA: Dobrý den, proč se dělá v období květen a červen výluka v úseku Lazarská - Jindřišská, nebylo by pro město lepší počkat s tím na období letních prázdnin? Karel Lebduška
OTÁZKA: Dobrý den, celý svět se vzájemně propojuje pomocí datových sítí, kdy bude možné se v metru připojit k mobilnímu připojení a využívat tak internetu? Metrem se dá jet pěkně dlouhou dobu, a dá se vyřídit spousty emailů a dalších věci přes telefon. Pokud je problém zařídit klasické mobilní připojení, budete uvažovat o free WiFi? Které by i zatraktivnili cestování. Děkuji David Chmelenský
OTÁZKA: Dobry den. Pocita se s vetsi integraci zeleznice do mestske dopravy v Praze? Existuji sice tkzv. S linky, ale zda se, ze je zde zatim velka rezerva a zeleznice by pri chytre integraci mohla usetrit spoustu nakladu na budovani dalsi dopravni infrastruktury a elegantne doplnit prazske metro. Pokud vim , v jinych mestech v Evrope (napr. Viden, Berlin) to funguje vyborne. Dekuji Jiri Dopita
OTÁZKA: Dobrý den, v nějakém rozhovoru s Vámi jsem četl, že se momentálně uvažuje v souvislosti se stavbou trasy metra D se stanicí Pankrác i jako přestupní stanice i jako odbočky. Vím, že 6 miliard je hodně, přesto bych si troufal tvrdit, že je to nutná investice, protože metro se staví i pro budoucí generace. Pouze odbočka na Pankráci by podle mě v budoucnosti mohla způsobit velké problémy, protože jak víte, na trase C nelze snížit interval vlaků pod cca 90 sekund. Navíc je tu otázka odlehčení Nuselskému mostu, což by odbočka také neřešila. Vnímáte to stejně? Budete za přestupní stanici lobbovat u lidí, kteří o tom mohou rozhodnout? Děkuji za odpověď a přeji mnoho štěstí Vojta
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, po přečtení Vašich prvních odpovědí jsem získal dojem, že osoba na tak důležitém a dobře honorovaném místě jako Vy skoro nemůže nic ovlivnit. To či ono je nebo není součástí územního plánu, něco je zase mimo kompetenci DPP. Moje otázka tedy zní: Co tedy jako generální ředitel DP můžete sám ovlivnit, ať už v pozitivním, či negativním směru? Děkuji za Vaši odpověď a přeji hezký den R. V.
OTÁZKA: Vážený pane Ďuriši, kdo a proč maří vyšetřování trestné činnosti na DP kolem Rittiga a jeho bandy? Mám na mysli aktivní podporu obhajoby pana Dvořáka a spol. Vy tuto činnost jen kryjete nebo se na ní i aktivně podílíte? Aleš Farda
OTÁZKA: Dobrý den, jak je možné, že se u nás tak velmi pomalu a draze rozvijí síť metra? V jiných evropských a světových městech není problém postavit několik stanic ročně, u nás je to za několik posledních let v průměru stanice/rok. Karel Lebduška
OTÁZKA: Dobrý den. Jak hodnotíte projekt seznamovacího vagónu? Přijde mi, že po zdařilém úvodu a propagaci (kdy se o projektu mluvilo po celém světě), zhasnul hned na začátku, což je asi škoda. Nedal se z toho ten dobře nastavený mtg. potenciál vytřískat nakonec víc? Pavel Turek
OTÁZKA: Dobrý den, proč jsou obyvatelé okrajových částí města občany druhé kategorie? Ačkoli bydlíme v Praze, jsme většinou obsluhováni třístovkami, dvoustovky jedou tři čtyři denně v okrajových hodinách, takže na rozdíl od lidí v centru nemůžeme využívat SMS jízdenky - a to ani na třístovkách provozovaných DPP, který SMS jízdenky zpracovat umí (jinak se často udává, že "ostatní dopravci" je neumějí zkontrolovat, proto to nejde). V současné době se masivně rozšiřují bezkontaktní platební karty, bude s nimi možné platit jízdné v autobusech? Krkatá bába
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli plánuje DPP nějaké zlepšení fungování zastávkové služby. To co předvedla při poslední výluce ve Vodičkově ulici je k pláči. Nepřeškrtané linky na zastávkových sloupcích, zmatené informace atd. Tohle dokáže poškodit obraz DPP v očích veřejnosti a stálo by za to na tom zapracovat. Ale to je již pouze vrchol ledovce. Chyby se objevují od dob co se zavedly tištěné označníky. Děkuji Roman Poláček
OTÁZKA: Zlepší se doprava v oblasti Strahova? Současné propojení linkou 176 je pro obyvatele Císařky a okolí, hlavně starší a matky s kočárky, zcela k ničemu. Nejblíže na metro nebo nákupy to máme k Andělu a na Vypich a s oběma se zrušilo přímé spojení. Přestupy na sebe nenavazují a to už nemluvím o návaznosti bezbariérových spojů. Původní propojení 191 od Anděla na Petřiny bylo vynikající. Bohužel se zde dělá a řídí jen studenty. Také by bylo aspoň vhodné zařídit na Ladronce ještě jednu zastávku u Televizní věže u Spiritky. Mariana Pecková
OTÁZKA: Dobrý den, pane řediteli. Jak by se mělo v budoucnu upravovat jízdné MHD? A kdy by k němu mělo dojít. A v jaké fázi je spojení pražské a středočeské integrované dopravy? Děkuji Jiří
OTÁZKA: Vzhled k finanční a časové náročnosti budování metra, bych se spíš zeptal na dlouho plánované a slibované prodlužování tramvajových tratí, které ve světě běžně jezdí až na okraje měst, aby lidé nejezdili auty do centra. Zajímaly by mě trasy na Dědinu, Slivenec nebo Suchdol. Děkuji. Jiri Lala
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, zda se uvažuje o rozšíření metra C směrem za Háje - postupně se zde zvětšují obydlené oblasti a autobusy jsou často nedosatečné. Dále by mně zajímalo, jak se plánuje rozšíření bezbariérových autobusů v provozu? Krtek
OTÁZKA: Dobrý den, plánuje se v budoucnu lepší dopravní obslužnost Bohnic a okolí, např. zavedením tramvajové linky? Děkuji a přeji hezký den. Vladimír Lamoš
OTÁZKA: Dobrý den pane Ďuriši, zeptám se Vás na trochu odlišnou věc. Jakým způsobem chcete dále rozšiřovat vyhlášené a velmi populární Muzeum Městské dopravy ve Střešovicích? Nové exponáty už není v podstatě kam dávat, během následujícíh let lze očekávat nové exempláře včetně vozů metra. Co byste řekl na využití bývalé provozovny Orionka pro další muzejní expozici? Děkuji za reakci Michal Babický
OTÁZKA: Jak ovlivní chystaná výstavba a budoucí provoz trasy D financování DP? Nebude např. potřeba snížit dopravní výkony ostatních sítí a uvolněnou kapacitu/finance přesunout na D? Issak
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jakým způsobem funguje interní kontrola, trénink a třeba I psychologické testy u vašich revizorů. Musím říct, že jako "pražana" mě dost štve jejich neurvalé chování, které mnohdy hraničí s omezováním osobní svobody. A tím nemyslím u lidí, kteří jedou "načerno", ale u cestujících s platnou jízdenkou. Musím říct, že vám dělají ostudu na všech frontách a způsob, jakým řešíte jejich "chyby" je odstrašující - prakticky vše se schovává pod koberec. Karel S.
OTÁZKA: Chceme Tě moc pozdravit a vzpomínáme na naši perfektní spolupráci jen v tom nejlepším. Vzpomínáš i Ty na nás? HK + DH
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli,je v současné době mhd finačně soběstačná,nebo musí počítat s příspěvkem magistrátu,přeji mnoho zdaru ve vaší práci. Aleš Houra
OTÁZKA: Vím, že to sám neovlivníte. Ale třeba můžete alespoň vysvětlit, proč po změnách, které navrhl a prosadil ROPID v uplynulých letech přes nesouhlas velké části veřejnosti, dopravních odborníků i městských částí, sedí vedení ROPIDu stále na svém místě? cestující
OTÁZKA: vazeny pane rediteli, hodne se mnluvi o prodlouzeni linky A do Motola, rad bych se ale zeptal na prodlouzeni na opacnem konci na Nadrazi Hostivar, ktere bylo kdysi v planu. dekuji a preji Vam i DPP hodne zdaru. lv lubos vesely
OTÁZKA: Dobrý den. Mobilní signál i v tunelech metra – dočkáme se ho někdy? Iniciativu ZaSignal, která tuto myšlenku propaguje, podpořilo od neděle více než 1.000 lidí, přitom DPP tuto záležitost v průzkumech spokojenosti vůbec neřeší! děkuji za odpověď, Michal Staněk, zástupce iniciativy ZaSignal (facebook.com/ZaSignal) Michal Staněk
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kdy začne tolik odkládaná rekonstrukce tramvajové tratě Radošovická - Nádraží Hostivař. Děkuji za odpověď David Procházka
OTÁZKA: Dobrý den, pane řediteli, zajímalo by mě jediné, a to, kdy se Praha dočká důstojného dopravního spojení centra s letištěm Václava Havla. A která z variant má větší šanci na realizaci, dostavba metra nebo projekt rychlodráhy? Děkuji za odpověď Peter Novák
OTÁZKA: Dobrý den pane Ďuriš. Chtěl bych Vám popřát hezký den a měl bych na Vás otázku, jak je to s realizacemi nových tramvajových tratí? Jako např. trať na Dědinu, nebo prodloužení tratě ze Spořilova, nebo pokračování z Barrandova na Slivenec, nebo pokračování tratě z Podbaby na Suchdol atd. Četl jsem už spousty článků, že je blízko realizace, ale léta letí a nové tratě nikde. Můžete mi tedy říci prosím, jaká trať je nejblíže k prodloužení? A jestli ještě DP má plány stavět nové tratě? Děkuji Vám za odpověď. S pozdravem Petr Novák Jan Rabenseifner

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.